RUOKAVALIO JA SYÖPÄ

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Nykyisin ovat erilaiset syöpäsairaudet kovasti lisääntyneet ja lähes jokaisella
on joko omakohtaista kokemusta asiasta tai ainakin sukulais- tai ystäväpiirissä
on joku syöpään sairastunut.
Jos olet syystä tai toisesta kiinnostunut näistä asioista, kannattaa lukea kirja:
Richard Béliveau, Denis Gingras: "Ruokavalio ja syöpä".

Kommentit (11)

Vierailija

Ruokavaliolla on myös tärkeä osuus syövän hoidossa, nämä kirjat
kannattaa lukea, jos syöpä on nyt ajankohtainen asia.

Kyllä varmaan suuri stressaava elämänmuutos saattaa aiheuttaa
syövän puhkeamisen. Rintasyövässä on kai jonkunlainen osuus
myös perintötekijöillä, näin muistelen jostain lukeneeni.

Parantumisessa on tärkeää oma asenne ja mieliala ja myös
E-Epa, D- ja C-vitamiini sekä nestemäinen hainrustouute ym.
- ja tietenkin rukous, jos se kenen ajatusmaailmaan sopii.

Tämä olisi oikeastaan kuulunut tuohon rintasyöpäkeskusteluun,
mutta otin esille tärkeän ruokavalio asian.

t. Karpalo

Vierailija

Olen normaali painoinen, liikuntaa harrastava ja syönyt käsitykseni mukaan terveellisesti, välttäen liiallisia lisä- ja säilöntäaineita. Suvussa ei ole syöpiä, silti sairastuin rintasyöpään. Liian vähäinen D-vitamiinin saanti tulee mieleeni ainakin yhtenä aiheuttajana, sillä olen noudattanut annettuja ohjeita, jotka ovat olleet liian matalat uusien tutkimusten mukaan.

Vierailija

Lainaus:

Olen normaali painoinen, liikuntaa harrastava ja syönyt käsitykseni mukaan terveellisesti, välttäen liiallisia lisä- ja säilöntäaineita. Suvussa ei ole syöpiä, silti sairastuin rintasyöpään. Liian vähäinen D-vitamiinin saanti tulee mieleeni ainakin yhtenä aiheuttajana, sillä olen noudattanut annettuja ohjeita, jotka ovat olleet liian matalat uusien tutkimusten mukaan.

Saatta olla, että D-vitamiinin liian vähäisellä saannilla on jotain osuutta asiaan.
Nykytutkimusten mukaan päiväannoksen tulisi olla vähintäin 2000 iu (international unit)
eli 50 mikrogrammaa.

Vaikka syötkin terveellisesti, niin luehan silti tässä mainittu ensimmäinen kirja
Richard Béliveau, Denis Gingras: Ruokavalio ja syöpä
Kun todennäköisyys kuolla hain hyökkäykseen on yksi 280 miljoonasta ja lento-onnettomuudessa yksi 3 miljoonasta, on todennäköisyys sairastua syöpään yksi kolmesta. Yleistajuinen teos kertoo, miten ja miksi syöpä syntyy. Millainen on ravitsemuksen merkitys syövän ehkäisyssä ja hoidossa? Miksi tietyt ruoka-aineet – kaalit, sipuli, tomaatti, kurkuma, suklaa, viini ja vihreä tee – ovat syöpäsolujen vihollisia? Miten päivittäisessä elämässä voi pienillä ja suurilla valinnoilla ehkäistä syövän syntyä?

Kanadalaisten huippuasiantuntijoiden kattava tietoteos ilmestyy yli 20 maassa, ja syksyllä 2007 julkaistaan siihen liittyvä keittokirja. (tämä oli lainaus kirjan esittelystä)

t. Karpalo

Vierailija

Huomasin, että keskustelu rintasyövästä on taas ajankohtainen,
siksi otin esiin tämän toisenkin syöpään liittyvän aiheen.

Itse olen lukenut tuon kirjan "Ruokavalio ja syöpä" ja siinä on
paljon hyödyllistä tietoa ruoka-aineista, jotka auttavat
syövän kukistamisessa. Olkoon syövän laji sitten mikä tahansa.

Vierailija

Tänään iltapäivällä tuli TV1:stä uusintana ohjelma
"Taistelu syöpää vastaan"
Selviytymistarina, jossa suuri osuus oli ruokavaliolla ja liikunnalla.

http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/taistelu-syopaa-vastaan
tässä ohjelmassa poika kävi myös tohtori
Richard Béliveau´n vastaanotolla ja sai tietoja
ruokavaliosta ja ruoka-aineista, joita syöpä vihaa.

Richard Béliveau, Denis Gingras:
RUOKAVALIO JA SYÖPÄ
Syövän ehkäisy ja hoito ravinnon avulla

Vierailija
Grandmother

Jos olet syystä tai toisesta kiinnostunut näistä asioista, kannattaa lukea kirja:
valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kenties säästyisi paljolta tuskalta, kun malttaisi syödä terveelliseti, ei niin paljon viljatuotteita kun vieläkin suositellaan eikä punaista lihaa. Vaan kasviksia, juureksia, marjoja, siemeniä, pähkinöitä ja hedelmiä, että maitotuotteina sokerittomat vähärasvaiset kefilustuotteet ja tarpeeksi vettä.

Vierailija

Ruuassa olisi hyvä suosia kotimaisia raaka-aineita, tehdä mahdollisimman paljon alusta alkaen itse ruokaa, eineksiä vain harvoin. Punainen liha silloin tällöin ei liene haitallista. Lisäaineet kaupan valmistuotteissa ovat yhä liian vähän tutkittuja vaikutuksiltaan. Mehutkin ovat kaikkea muuta kun marjamehuja, on aromivahventeita, maksu-ja väriaineita ym. Sokeri ja piilosokeri ovat haitallisia terveydelle.

Kun puhutaan esim.naisten hormonikorvaushoitojen syöpää aiheuttavista vaikutuksista, ylipaino on yhtä suuri tai pahempi riskitekijä.

Pitääpä tutustua yllämainittuun kirjaan, aihe kiinnostaa kyllä kovasti.

nimim.terve vanhuus tavoitteena

Vierailija
Vierailija

Vierailija

No jopas.

Ottakaa järki käteen!! Kyllähän näitä "selviytymistarinoita" on. Lääketiede kehittyy ja ihmiset paranevat entistä useammin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat