Matkalla sattuu ja tapahtuu

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Olin nostanut käsimatkatavarani (mitat täyttävä pyörillä kulkeva vetolaukku.) ylös tavarahyllylle kun seuraavalle penkkiriville istuva mies nosti sinne omat tavaransa.
Hyllyllä oli ahdasta joten mies käytti voimaa runnoessaan matkatavaraansa hyllylle.
Silloin kuului paukahdus mutta mies ei reagoinut siihen mitenkään vaan istui tyynesti paikalleen.

Tytär nousi ylös katsomaan ja totesi minun vetolaukastani pyörän irronneen.
Mies kehoitti hakemaan korvauksia Finnairilta joten kerroimme hänelle ettei Finnair toki korvaa toisen matkustajan lennon aikana aiheuttamaa vahinkoa.
Sitten mies sanoi antavansa yhteystietonsa jolloin huomasin tyttäreni, Suomen Pankin ekonomin, jonka rinnalla valtionvarainministerikin on boheemi alkavan hiiltyä.
Napakasti hän ilmoitti miehelle ettei tässä mitään yhteystietoja tarvita vaan korvaat rikkomasi laukun tässä ja nyt, asia on sitten sillä selvä.

Mies kaivoi rahapussinsa, maksoi muutaman kymmenen euroa ja minun vetolaukkuni klonkutti viimeisen reissuna yhdellä pyörällä.

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija

Suomalaisissa on näitä öykkäreitä. Mennä murjotaan ilman järjen käyttöä. Valitettavaa. En ymmärrä mistä tämä huono tapa on periytynyt osaan kansalaisia.
Monessa tilanteessa kuitenkin huomaa että puhkitressaantunut siinä koheltaa. Liikkeet ja käytös on jotenkin pakko-ohjattua eikä yleensä keskustelua synny vaan yksitavuista murahtelua, tai sitten niitä haistatuksia kirosanoin höystettynä.
Eräs näistä mauttomuuksien harrastajista oli Paavo Väyrynen aikoinaan, tosin hän ei särkenyt kuin käytöstapoja nipistelemällä lentoemojen selänjatketta.
Huomioiden virallisen tittelin niin jopa minä paheksuin. Kaverit tuumaili että olen vain kateellinen.
Yleensä ymmärrän heidän jutut, tämä siirtyi ratkaisemattomien osastoon. Siis kateellinen huonoille käytöstavoille.?
Tuo matkapakaasin murjominen peilaa muuallakin tuolla matkoilla. Eli joku on "jotain" ja muut sivuun.
Onneksi kuljen omia polkuja niin ei tarvi törmätä.

Vierailija

Turhanaikaista jorinaa, aina sattuu ja tapahtuu. Elämässä pitäs olla muutakin mielenkiintoista kun rikkinäinen matkalaukku.

Vierailija

Matkustelimme paljon lastemme kanssa, kun olivat pieniä. Kerran lähdin yksin kolmen lapseni kanssa Kööpenhaminaan. Olimme siellä joitakin päiviä, nuorimmainen oli viisi vuotias. Olimme olleet jossain, en tarkalleen muista missä, kait Tivolissa.
Mennessämme takaisin hotelliin, lapset halusivat jäätelöä. Ostin jäätelöt ja kun käännyin ympäri nuorimmaista ei näkynyt missään. Lähdin juoksemaan katua edes takaisin,vilkaisin kauppoihin, portaikkoihin jne. Ei missään. Lähdimme juoksemaan hotellia kohden. Matkalla oli pieni puistikko ja puistikon perällä jonkin uskonkunnan kirkko. Portailla istui vanhempi mies. Kysyin häneltä oliko nähnyt pientä tyttöä. Mies ponkaisi ylös, repi auki paitansa ja huusi:"Katsokaa minua,olen II maailmansodan uhri, mitä te minua häiritsette!" Pelästyin ja ajattelin etteiköhän vain ole nähnyt tytärtäni.

Nyt ei auttanut muu kuin juosta heti hotelliin ja sieltä soittaa poliisille. Ei ollut kännyköistä kuultukaan vielä silloin.
Kerroin epätoivoisena tiskillä mitä oli tapahtunut. Siihen tuli toinen virkailija ja kertoi juuri vieneensä tyttäreni huoneeseemme. Hän halusi mennä nukkumaan koska oli väsynyt. Huoneeseen mennessäämme tytär nukkui jo sängyssään.
Voi sitä helpotusta. On ollut monia kertoja jälkeenpäin mielessä.

Vierailija

Lainaus:

Turhanaikaista jorinaa, aina sattuu ja tapahtuu. Elämässä pitäs olla muutakin mielenkiintoista kun rikkinäinen matkalaukku.

Tarkoitat varmaan kaupungilomia Ranskassa. Tyylikkäässä keskikaupungin 4 tähden hotellissa.

Elämä on täynään pieniä tapahtumia. Niistä tämä matkaajan elämä syntyy.

Vierailija

Lainaus:

Suomalaisissa on näitä öykkäreitä. Mennä murjotaan ilman järjen käyttöä. Valitettavaa. En ymmärrä mistä tämä huono tapa on periytynyt osaan kansalaisia.
Monessa tilanteessa kuitenkin huomaa että puhkitressaantunut siinä koheltaa. Liikkeet ja käytös on jotenkin pakko-ohjattua eikä yleensä keskustelua synny vaan yksitavuista murahtelua, tai sitten niitä haistatuksia kirosanoin höystettynä.
Eräs näistä mauttomuuksien harrastajista oli Paavo Väyrynen aikoinaan, tosin hän ei särkenyt kuin käytöstapoja nipistelemällä lentoemojen selänjatketta.
Huomioiden virallisen tittelin niin jopa minä paheksuin. Kaverit tuumaili että olen vain kateellinen.
Yleensä ymmärrän heidän jutut, tämä siirtyi ratkaisemattomien osastoon. Siis kateellinen huonoille käytöstavoille.?
Tuo matkapakaasin murjominen peilaa muuallakin tuolla matkoilla. Eli joku on "jotain" ja muut sivuun.

Mitähän tämäkin aloitukseen liittyy? Ei yhtään mitään, suurimmat typerykset löytyvät tavisten eli tuulipukuväen joukosta. niiden töppäilyt eivät vain ylitä uutiskynnystä kuin aniharvoin eli täytyy olla törkeää toimintaa (juopuneena olo lentokoneessa, välilasku kännipään jättämiseksi "väliasemalle".
Itseäni ärsyttää joskus nuo jotka laittavat raskaita laukkujaan ns. hattuhyllylle mikä paikka on tarkoitettu päällysvaateille, ei laukuille.
Laukku mahtuu edessäolevan istuimen alle. En ymmärrä sitäkään miksi niitä matkatavaroita pitää matkustamoon raahata.
Läppärit ja salkun liikemieheillä ymmärrään, mutten ikinä niitä isohkoja laukkuja ja reppuja.
Kuka tarvii vaihtaa vaatteita lennolla?
Eli mielestäni ihan ok jos jotain ikävää tapahtuu niille jotka raahaavat vähöisen omaisuutensa matkustamoon.

Vierailija

Pitikö avata toinen ketju aiheesta? Yksi on jo olemassa, mikset jatkanut siihen? Mielestäni itsensä korostamista eli narsismia.

Vierailija

Lainaus:

jaa, sinä siis patikoit Suomessa tai lennät yksityiskoneella, otat junassa oman vaunun vai mitä tarkoitat?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tarkoitat varmaan kaupungilomia Ranskassa. Tyylikkäässä keskikaupungin 4 tähden hotellissa.

Elämä on täynään pieniä tapahtumia. Niistä tämä matkaajan elämä syntyy.

Olet aivan oikeassa, lisäksi näistä matkailijan pienistä tapahtumista ja sattumuksista useinkin syntyy ihan mukava kertomus ketjukin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

jaa, sinä siis patikoit Suomessa tai lennät yksityiskoneella, otat junassa oman vaunun vai mitä tarkoitat?

Olen pahoillani puolestasi. Vanhuus ei aina tule yksin.

Vierailija

Jos hattuhylly on tarkoitettu vain päällysvaatteille niin lentoemot rikkovat sääntöä. Avuliaasti nostelevat sinne matkustajien laukkuja, mikseivät kehoita laittamaan jalkatilaan.

Vierailija

Lainaus:

Onko teillä muutakuin netissä haukkua toisia. Mielenkiintoinen ammatti. Päätoiminen panettelija.
Käy muka työmatkoilla euroopassa. Hauska.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Onko teillä muutakuin netissä haukkua toisia. Mielenkiintoinen ammatti. Päätoiminen panettelija.
Käy muka työmatkoilla euroopassa. Hauska.

Opettele ensin kirjoittamaan ja kirjoita sitten.
Taitaa olla kyseessä se jo aika monen tuntema (viesti kulkee...) kestohäirikkö eri palstoilta, dgnsä itse kertonut kuulemma.
Tarkoitan siis sinua, en häntä jota haukut.

Vierailija

Istuin sateisena aamuna pienessä espanjalaisessa tavernassa kahvikupposen ja todella pienen muffinsin kanssa ja katselin kaupungin karttaa, miettien miten pääsen kävellen haluaamaani museoon. Olin ostanut viimeisillä kolikoillani ostokseni, setelit olivat isommassa lompakossa reppuni uumenissa. Minua palvellut vanhempi mies kulki ohitseni usemman kerran ja joka kerta laittoi uuden muffinsin kuppini viereen. En tiedä ajatteliko hän minun olevan rahaton tai nälissäni, vai oliko vain ystävällinen, mutta lopulta minun tuli syötyä 4 muffinsia. Aamuni ei olisi voinut paremmin enää alkaa ja tuntemattoman ihmisen ystävällisyys teki suuren vaikutuksen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat