Mistä voisi palkata varamummon?

Vierailija

Olemme tavallinen työssäkäyvä aviopari. Meillä on pienet lapset ja remontoitava talo...Kaikkien arki askareiden, töiden, remonttihommien hoitaminen saa olon tuntumaan siltä, että kaikki on vähän puolitiessä. Meillä ei ole tätä kuuluisaa turvaverkkoa ympärillä, mutta tuntuu että apua tarvittaisiin, että saisi vähän tasapainoon näitä kotitöitä, että voisi sitten taas olla paremmin mielin lasten kanssa. Olen miettinyt lastenhoitajan palkkausta satunnaisesti, mutta mietin olisiko mahdollista löytää kokoneempi "varamummo" avuksi lasten kanssa. En siis ajattele, että joku ilmaiseksi auttaisi vaan satunnaisesti sovittua korvausta vastaan. Niin miltä tuntuu yleisellätasolla, että voisiko joku olla tällaisesta kiinnostunut vai ovatko nämä jutut vain opiskelijoiden heiniä? Lastenhoitajapalstoilla ei vanhempia halukkaita näy, kertooko se jo sitten totuuden vai mistä kannattaisi etsiskellä?

Kommentit (5)

Vierailija

Hei!
Näin täällä nettiET:n ystävänhakupalstalla ilmoituksen, jossa eläkkeellä oleva mummo haki varamummon paikkaa.
Kannattaa varmaa laittaa oma ilmoitus.

-ukki-

Vierailija

Hei, keskustelun avaaja!

Varamummotoimintaa on ainakin MLL:lla.
Itse toimin kotipaikkakunnallani mummona, mieheni pappana. Asumme Kaakkois- Suomessa.
Paikallisosasto maksaa pientä kilometrikorvausta matkoista, jos haemme lapsia esim. juna- asemalta, muuten kaikki on vapaaehtoistyötä.
" Lastenlapsemme" viettävät meillä viikonloppuja sekä osan lomistaan. Vanhemmat voivat halutessaan antaa meille pientä ruokarahaa, mikään pakko se ei ole.

Yst. ajatuksin "peikkomummo"

Vierailija

Hei peikkomummo
Jos vielä satut tätä viestiketjua katsomaan, niin olisin kysynyt tuosta Mll:stä. Olen nimittäin käynyt noilla sivuilla ja sieltä löytyy vain se lastenhoitajavälitys, vai enkö osannut etsiä oikein? Vai onko tämänkaltainen apu/palvelu nimenomaan tarkoitettu perheille, jotka ovat jonkinasteisen perhetyön asiakkaita. Itse olen kaihtanut aina virallisen avun hankkimista ja siksi nimenomaan olen ajatellut tilapäistä apua "vapailta markkinoilta". Tietenkin meidänkin tilanteessa sitä miettii, että jos palkkaisin lastenhoitajan muutamaksi tunniksi, mitä sitä sillä ajalla sitten tekisi...haravoisi, maalaisi, pesisi pyykkiä...mihitoimii?n se aika kannattaisi käyttää, mikä olisi sen arvoista ja sitten tulee ajatus, että kyllä me näistä selvitään. Toinen asia, mitä mietin on se prosessi, kuinka tutustuisin lastenhoitajaan, että voisin luottaa lapseni hänelle ja olla vielä itse hyvillä mielin. Siksi juuri ajattelin, että ehkä kokeneempaan hoitajaan olisi helpompi luottaa ja tutustua. Nyt karkasi jo vähän aiheen sivuun, mutta siitä MLL:stä eli tiedätkö kuinka se toimii?
Kysellen: pienten äiti

Vierailija

Hei, täällä peikkomummo.

Käy oman alueesi MLL:n sivuilla ja soita tai lähetä meiliä sen yhteyshenkilölle. Näin me teimme ja saimme vastauksen välittömästi.

Yst. terv.

Vierailija

Lainaus:

Hei, täällä peikkomummo.

Käy oman alueesi MLL:n sivuilla ja soita tai lähetä meiliä sen yhteyshenkilölle. Näin me teimme ja saimme vastauksen välittömästi.

Yst. terv.

MLL:n kautta tutustuttiin myös semmoiseen kun http://www.tendea.fi/lastenhoito . Sinne voi tarjoutua varamummoksi tai hakea sellaista! Kantsii kattoa varmaan molempia vaihtoehtoja, niillä on jotain yhteistoimintaa MLL:n kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat