klo 8:53 | 11.10.2013
Maailmalla erittäin arvostettu henkilö sai tällä kertaa kirjallisuus-Nobelin. Yhden hänen kirjoistaan olen lukenut, täytyy katsoa onko kirjastoissa jotain saatavana.
Alice Munro on arvostettu myös kollegoiden kesken.
Maailmalla erittäin arvostettu henkilö sai tällä kertaa kirjallisuus-Nobelin. Yhden hänen kirjoistaan olen lukenut, täytyy katsoa onko kirjastoissa jotain saatavana.
Alice Munro on arvostettu myös kollegoiden kesken.
Ladataan...
Sivut
Maailmalla erittäin arvostettu ? Kova väite. Monasti "arvostus" on markkinointiyhtiön rakentama kuvio
mitä myöskin kustantajan talliin kuuluvat kehuvat ristiin rastiin.
Kirjailija voi olla hyvä. Mutta en tuotantoa tunne enkä painosmääriä.
Kriitikko on aina tulessa. Mutta aloittajakin oli lukenut ? vain yhden kirjan. Miksei muita jos hyvä.
Kyllä lukeminen sujuu. Ajokrttia varten kävin tohtorilla. Pisti takaseinälle seisomaan ja kyseli niitä E-kirjainen sakaroita. Ylhäältä aloitti ja alaspäin pienempiin mentiin. Keskivaiheessa sanoi että nämä riittää. Luin sille sitten sen alinmaisen rivin toinen silmä peitettynä. Tohtori täytti kaavakkeen sanomatta enää mitään.
Kirjoittaa en osaa, sen olen saanut monta kertaa tiedoksi. Yleensä sen jälkeen kun olen virheitä julki tuonut. Tämä on huomioitu. Nykyään puhun nauhalle ja avustajani kirjoittaa. Asia toimii hyvin. Kirjoittamisen jälkeen katson koneelta tuloksen ja hyväksyn tai hylkään. Virhe ei kirjoittamisessa, vaan sisältö ei yltänyt haluamaani.
Mitä ? Keskinkertaisuudeksi. Seiskahan on eliittirouvien ja johtavien politiikkojen ainut tiedonlähde.
Osasit sitten kuitenkin vastata ettei ole maailmalla arcostettu, vaikka et tunne tuotantoa, tuksin olet ikinä edes kuullut ko. kirjailijasta.
On tunnettu ja arvostettu, on ollut jo kerran aiemmin ehdolla Nobelin saajaksi, nyt tuli palkinto.
Myös tunnetut merentakaiset kirjailijat ovat lausuneet ilonsa valinnan johdosta.
Eilen haastateltiin TV:ssä Kristiina Rikmanin (on suomlainen kääntäjä joka on kääntänyt kaikki
munron kirjat suomeksi, kääntää nyt uusinta, joka ilmestyy ehkä jo ennen joulua).
Ei ole mainosta, vaan täyttä totta.
Alan ihmisenä tiedän aika paljon kirjallisuudesta, tekijöistä, kustannusmaailmasta jne.
Monta aeimpaa nobelistia on itsellenikin ollut tuntemattomia.
Niin, ja Rikman on maaamme tunnetuimpia kääntäjiä.
Jaa, että sinä luet Seiskaa. Uskon sen kun luen viestiä
Tuskin yhtään kirjaa on kotonasi ja lukatidonkin kanssa niin ja näin.
Nim. rva eirasta
Minä ihailen ja arvostan kaikkia niitä henkilöitä jotka saavat palkintoja ja arvostusta tieteen, taiteen tai politiikan alalta.
Ihailen myös henkilöä jolla on rohkeutta täällä tunnustaa tietämättömyytensä, jos se on moukkamaisuutta mielestäsi niin olkoot sitten niin.....
Älä suotta vääristele, en ole kirjoittanut, "ettei ole maailmalla arcostettu"
En ole eliittirouva enkä politiikko. Joten pidähän typerät väittämäsi vain omassa päässäsi.
Noin viisisataa teosta on hyllyssäni, en edes yritä muistaa kaikkia kirjoittajia.
Kolme viestiä ja keskimmäinen on rva eirasta. Lukatidonkin kanssa pärjää.
Määrittele "MOUKKA" vai tarkoititko "toukka" Oletko kenties puutarhatöissä ?
On valitettavaa ettei kaikki ole venäläisiä. Niillä on keskiarvona parempi, ihmisläheinen tyyli.
Miksi pitäisi tuntea ja tietää kaikenmaailman kirjailijat, taidemaalarit, historijoitsijat, urheilijoista ja tanssijoista puhumattakaan.
Tuo nobelkirjailija varmasti tulee tunnetuksi ajan myötä taviksienkin joukossa.
On minullakin melkein puhkiluettu nobelrunoilijoiden teos joka onkin julkaistu jo 1976 siis minulla on ollut aikaa lukea se tuntemiseen asti.
Vaikka ei tunne jotakin taidealaa ei se tee ihmisestä typerystä tai moukkaa...kyllä moukkamaisuutta mitataan aivan muilla mittareilla. Moukkamaista on esimerkiksi kun kultturelli suulas pikkuinen elintasorouva joka tulee ulos itsestään ja kertoo kaverille joka ei ole jotakin hiton teosta lukenut, että on MOUKKA
Kukahan silloin on MOuKKA
Täytyy myös uskaltaa tunnustaa se ettei tiedä niin kovin paljoa eikä alkaa siitäkin haukkumaan muita, joilla on tietämys, osaaminen, jotka ehkä jo työnsä puolesta tietävät yhtä sun toista.
Työpaikan kahvitauolla juuri juteltiin tuosta kyseisestä kirjailijasta, joka oli useimmille entuudesta tunetmaton, vain nimi on kuultu.
Aika moni kertoi etsivänsä Munron kirjoja lukemiseksi, sillä ihan tyhjästä ihmisestä ei ole kyse, kun palkinto tuli.
Länsimaisia kirjailijoita ymmärtää helpommin kuin esim. japanilaisia ja kiinalaisia. Siellä on aivan eri tapa kirjoittaa ja kulttuurinsa poikkeaa länsimaisesta todella paljon. Sama koskee myös "itämaisia" elokuvia, ovat todella pitäveteisiä - tarkoitan jotain vanhempia leffoja.
Kuinka vasenlaitainen elintasorouva arvostaa noin korkealentoista miljonäärien kulttuuria kuin seisklehden anti on.
Mutta miksi pitää moittia sitä joka tietää? jonkun täytyy aina tietää ja osata jotain? Kuka on sanonut että tähän on kirjoittanut joku moukka? Moukkamaisia, ilkeitä viestejä löytyy varmasti, täällähän on varsinaiset känkkäränkkäpäivät menossa (joka on lapsille kuuluva suhtautuminen ja vielä vähemmän älykkäille sellaisille..).
Miä tuo nyt on minulla on n.3000 kirjaa seinät ja lattiat pinoja väärällään.
kartso mitä kirjoittaa aloittaja klo 10:33 vai oletko hän itse. Tuo suulas mäkin muori?
Ei ole mukava lukea tuollaista tekstiä toisesta kirjoittajastakaan, silti vaikka en ihmistä tunne, on sopimatonta nimetä tuollaisen asian takia toinen moukaksi.
Kun tyhmäkin itsensä vaientaa, hän hiljaista viisasta muistuttaa. Kannattaisi muistaa oheinen sanalasku.
Olit oikeassa. Tuo kulttuuri-ihme tarttui heti asiaan ja on ladannut tänne koko osaamisensa.
Tai 7 lehteä lukevaksi keskinkertaisuudeksi.[/quote]
Mitä ? Keskinkertaisuudeksi. Seiskahan on eliittirouvien ja johtavien politiikkojen ainut tiedonlähde.[/quote]
Jaa, että sinä luet Seiskaa. Uskon sen kun luen viestiä
Tuskin yhtään kirjaa on kotonasi ja lukatidonkin kanssa niin ja näin.
Nim. rva eirasta[/quote]
En ole eliittirouva enkä politiikko. Joten pidähän typerät väittämäsi vain omassa päässäsi.
Noin viisisataa teosta on hyllyssäni, en edes yritä muistaa kaikkia kirjoittajia.
Kolme viestiä ja keskimmäinen on rva eirasta. Lukatidonkin kanssa pärjää.
[/quote]
Miä tuo nyt on minulla on n.3000 kirjaa seinät ja lattiat pinoja väärällään.[/quote]
Eihän tuosta tule kuin 6 kirjaa kuukaudelle koko elämäsi jaksolle. Sitten vielä 50 Kreikan saarta. Täytyy myös muistaa pilatut sivustot.
En ole lukenut tämän 82 vuotiaan Munron novelleja, koska novelleista en pidä, mutta ehkä yritän, sillä häntä kutsutaan "Kanadan Tsehoviksi"koska hän kirjoittaa lempeästi - Ontarion maaseudun tavallisten ihmisten ongelmista .Tsehovista pidän.
Munroa sanotaan myös nykynovellin mestariksi. Tällä hetkellä on vain kaksi hänen kirjoistaan saatavilla kirjakaupoissamme : Sanansaattaja ja Julkisia salaisuuksia.
Juuri tuota ihmettelin. Vain kaksi teosta kirjakaupoissa ja täällä sivustolla hirveä mekkala.
Kyllä suositun kynäilijän teokset on kaikki myynnissä.
Sivut