Äitinne pärjää kyllä kotona

Vierailija

Et-lehti 16/13 Juttu äitinne pärjää kyllä kotona.Kyllä pisti vihaksi jutun lukeminen.. ja nimenomaan se että ulkopuolinen ihminen kehtaa puuttua noin asiaan ja kutsuu itseään vielä ystäväksi.Ihmisten elämäntilanteet on niin kovin erilaisia.Jos ei tiedä asioiden todellista laitaa,niin on parempi ettei muitten asioihin puutukaan.Joillakin valitettavasti on ikävä tapa puuttua ja "holhota ihmisiä".Vaikkei se omakaan elämä ole niin kunnossa.Äitini edesmennyt mies sairasti syöpää vuoden verran kunnes kuoli kesällä 2012.Yhdessä he ehtivät olemaan 9-vuotta.Äitini miehen viimeisenä talvena eräs vanhempi nainen,jota joskus olen kutsunut ystäväksenikin sanoi minulle että käy katsomassa äitiäsi kun olet niin rakas..siihen mennessä olin käynytkin säännöllisesti ja vähän epäsäännöllisesti.Koska olin itsekin sairastellut.Mutta soitin & lähetin tekstiviestejä lähes päivittäin.Että kyllä pidin yhteyttä ja pidän edelleen.Sitten äitini mies kuoli,mikä oli odotettavissakin niin huonoon kuntoon hän meni.Hänen kuolemansa jälkeen tämä ns.ystäväni ja jollakin tapaa äitinikin ystävä.Oli kovasti huolissaan kuinka äitini nyt pärjää.Hyvin on pärjännyt kun minä & muut omaiset olemme auttaneet häntä ja on muutakin tukiverkostoa meidän lisäksemme.Äitini ei ole vielä vanha,mutta sairas kylläkin ja hänen miehensä oli häntä 7:n vuotta nuorempi ja äiti hoiti hänet lähestulkoon kuolemaan saakka kotona.Että näin sitä ihmiset vaan pärjää.En ole koskaan asunut äitini kanssa.Mummulassa asuin monet vuodet kunnes minut huostaanotettiin.Eli minulla ei koskaan ole ollut äitiini läheiset välit.Olen sanonut sen tällekin ns.ystävä naiselle,mutta eri asia ymmärsikö hän sitten asian laidan.Olen myös sanonut hänelle että minullakin on oikeus omaan elämääni,niinkuin äidillänikin.Ei hän halua että minä tai kukaan muu on jatkuvasti siellä hääräämässä tia puuttumassa hänen asioihinsa kun hän pärjää hyvin yksinkin.Että usein on parempi olla puuttumatta muiden asioihin,jos ne omat asiatkaan ei ole kunnossa.

Kommentit (2)

Vierailija

Surullinen kirjoitus. Surullista on myös kun tietää että Suomi on täynään tätä aihetta. Nyt suljetaan palvelutaloja ja vanhukset potkitaan pois. Toisaalta rakennetaan uusia että terveyspalveluun varatut miljoonat siirtyy rakennusliikkeiden taskuun. Uusiin otetaan varakkaita, jotka pystyvät 2-3000 e maksamaan kuukaudesta.

Sossu on täysi turhake. Mittava organisaatio mutta koko homma on pelkää laitosta. Ei sieltä kukaa mitää hyötyä saa. Vääriä ohjeita ja valitusta kun määrärahat on loppu.

Terveyspalvelut on matkojen takana. Kiinni että saa henkilöstöä koska ei ole nettiä. Mitä 80v sillä tekee,
nivelreumaiset sormet ei löydä kohdetta näppikseltä.

Vierailija

Minusta on erittäin tyhmää puuttua noin toisten asioihin, painostaa, ja kiusata niin kuin tuossa avauspuheessa oli. Ihmettelen vaan, miten kirjoittaja vielä pystyy tuntemaan vastuuta "äidistään"..koskaan rakkautta saamatta.
Tuollaisista "ystävistä" on hyvä sanoutua irti, ei heistä ole kuin mieltä pahoittamaan ja kuormaa lisäämään tunnollisen ihmisen taakaksi.
Näyttäisin ovea hänen kaltaiselleen "ystävälle".

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat