Tupakoinnin lopettaminen

Vierailija

Halusin osallistua hieman keskusteluun tupakoinnista. Kirjoitin omaan blogiini omakohtaiset kokemukseni tupakoinnista ja sen lopettamisesta. Kertomukseni voit lukea seuraavasta osoitteesta ja oikean laidan juttuvalikosta löytyy ehkä muutakin Sinua kiinnostavaa.
http://vanhuutta.blogspot.fi/2013/10/tupakoinnin-ihanuus-ja-puhdistus.html

Kommentit (12)

Vierailija

Jostakin syystä minulla ei mitään ongelmia asian kanssa.

Enkä tiedä mikä ihmisiä siinä koukuttaa. Sama ryyppäämisessä.

Vierailija

Jos joku on päässyt tupakasta eroon helpolla, saa hän olla siitä iloinen sillä juuri luin tutkimuksesta josta ilmeni että nikotiini koukuttaa käyttäjänsä tehokkaammin kuin kokaiini.

Ensimmäisen infarktini jälkeen alkoi systemaattinen pajatus tupakanpolton vaaroista.
Lääkäri luennoi, tytär uhkaili ja lapsenlapset vetosivat kauniisti, mutta siltikin kärysi Marlboro muorin suupielessä.
Ei niin ettenkö olisi säännöllisin väliajoin yrittänyt lopettaa, kävin hypnoosissa, koetin akupunktiota ja juoksin vaikka minkälaisissa tukiryhmissä mutta aina otti nikotiini mummosta niskalenkin.

Vaikka oli hengestä kysymys niin rimpuilua jatkui yli kymmenen vuotta.
Kunnes viimeisenä oljenkortena lääkäri löi kouraani pillerireseptin ja sanoi jotta koetapa tuota....

Se oli Uudenvuodenyö kun istuin parvekkeella ja vetelin sen viimeisen savukkeen, itkusilmässä, surren kuin parasta ystävää.
Mies lopetti myötötunnosta samaan aikaan ja kaikki kunnia ukkokullalle, vastaavassa tilanteessa minusta ei ehkä tuohon olisi ollut.

Seuraavat kolme kuukautta kuuluvat elämäni vaikeimpiin, se oli todellista helvettiä.
Voi sitä itkua, hammastenkiristystä ja itsesäälin määrää, taisi siinä olla parisuhdekin koetuksella.
Siitä se pikkuhiljaa helpotti ja kohta alkaa jo neljäs vuosi ilman tupakkaa.
Ja itsestäni olen suunnattoman ylpeä!

Vierailija

Kylläpä pääsin helpommalla,vaikka pelkäsin kovasti. Oli uhkailtu että vähintäin yhtä vaikeaa on kuin huumeesta irti pääseminen.Jos olisin tienyt että on niin helppoa kuin oli taatusti olisin aiemmin lopettanut,luulin vain etten sitä ilman voi olla.Ja ylpeä olen itsestäni tietysti että siihen pystyin ja onnellinen myös,on niin vapaa olo kuin vankilasta olisin päässyt.Vuodenvaihteeseen liittyy myös minun "lopetusaikani".Pian seitsemän vuotta täyttyy "tupakkaraittiina".
"toinen entinen malboromummi"

Vierailija

Ihan mielenkiinnosta kysyin tänään kaupan kassalla paljonko nykyään maksaa Marlboro aski ja vastaus oli 5,00 euroa.
Kun meistä kumpikin poltti askin päivässä niin jokainen voi laskea paljonko säästämme vuodessa, Herranjee, jos ikää riittää niin mehän kuollaan rikkaina!

Vierailija

Joo kalliillta tuntuu tupakanpoltto , jos olisi tullut laitettua rahat jemmaan jotka olisi tupakkaan mennyt kai niillä jonkun matkan vaikka etelään olisi voinut tehdä .Minä muistelen että malboroaski maksoi noin seitsemän vuotta sitten noin neljä euroa saattoi olla vähän päälle.Olen kyllä hemmotellut itseäni muuten ja ostanut jotain kivaa aina silloin tällöin,etten sittenkään taida rikkaana kuolla:)Kyllä sillä rahalla mikä aiemmin tupakkaan meni voi jotain "parempaakin" ostaa .

Vierailija

Kun ei edes aloita, ei tarvi lopettaa.
En ole tupakoinut koskaan, kokeillut olen kyllä n. 20-vuotiaana.
Tupakka haisee eli vaatteisiin tarttuu tupakan ikävä haju, ei sovi ainakaan naiselle.

Vierailija

Lainaus:

Kun ei edes aloita, ei tarvi lopettaa.
En ole tupakoinut koskaan, kokeillut olen kyllä n. 20-vuotiaana.
Tupakka haisee eli vaatteisiin tarttuu tupakan ikävä haju, ei sovi ainakaan naiselle.

En kyllä eroittelisi sukupuolia tässä asiassa,miehet jopa haisee vielä enempi,ja entisenä tupakoijana se haju on todella
kuvottavaa.Ja se haju hengityksessä kun on juuri käyty tankkaamasssa nikotiinia vaikka ulkona ja palataan sisään aivan järkky haju.Tupakka ei vienyt minulta hajuaistia,haistan myös tupakanhajun hyvin herkästi,muutenkin olen vanhemmiten tullut jotenkin hajuherkäksi,en käytä itse hajusteita.

Vierailija
mökinmuori

Ihan mielenkiinnosta kysyin tänään kaupan kassalla paljonko nykyään maksaa Marlboro aski ja vastaus oli 5,00 euroa.
Kun meistä kumpikin poltti askin päivässä niin jokainen voi laskea paljonko säästämme vuodessa, Herranjee, jos ikää riittää niin mehän kuollaan rikkaina!

Tekeepi 10 e päivälle. 300 e kuukaudessa. 3600 e vuodessa. Sillä kuittaa jo pari risteilyä.

Nämä on arkipäivän pahoja tapoja. Monet käy työpaikaltaan kahvilassa, liki kymppi hukkuu kupilliseen ja leivokseen. Tai ostaa iltalehden jonka anti on nollatasoa.

Vierailija

Kyllä ovat hinnat nousseet. Muistan ajan jolloin polttava kaveri uhkui lopettavansa silloin kun aski maksaa 5 markkaa.
Nythän tuo olisi 30 markkaa ja yli.

Vierailija

Olisi mukavaa kun keskusteluun osallistuisi henkilöitä, jotka todella kertoisivat kokemuksistaan tupakasta eroon pääsemiseksi. Kaikkihan me tiedämme, että tupakka haisee ja maksaa paljon.

Vierailija

Yli 30 vuotta tupakanpolttoa. Onneksi vain vajaa aski päivässä, mutta oli sitä siinäkin.
Seuraavana vappuna tulee 8 tai 9 vuotta tätä tupakkaraittiutta.
Lopetuksen jälkeen käytin pari viikkoa nikotiinilaastareita ja hieman pitempään
purkkaa. Elämä tuntui helvetiltä. Oli kuumetta, hikoilua, ihan oikeaa fyysistä sairautta.
Mieli oli maassa, tuntui, että elämässä ei ole mitään iloja, kun aamukahvin tai ruokailun
päälle ei voinut vetää savuja.
Noin kaksi vuotta sitä päivittäistä tuskaa riitti. Neljän vuoden jälkeen ei enää tehnyt
mieli, vaikka tupakansavu hyvältä tuoksuikin.
Nyt olen kuivilla ja kiitollinen kamppailun voitosta.
Näin minulla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat