Yksityisviestit, käytetäänkö niitä?

Vierailija

Täällä on jossakin keskusteltu, että kirjautuneiden on mahdollista lähettää yksityisviestejä. Niin onkin, mutta käytetäänkö niitä?

Olen itsekin antanut sen mahdollisuuden, mutta yhtäkään viestiä ei ole tipahtanut. Olen ilmeisesti niin vähän kiinnostava kirjoittelija, ettei kenelläkään ole tarvetta lähestyä. Itse asiassa laitoin mahdollisuuden kokeilumielessä ja tulos oli tämä. Kirjoitan tämän anonyymina, koska en halua "leimautua".

Onko siis yksityisviestittely vilkasta?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Käytetään ainakin jonkin verran. Joskus käyttö voi olla kertaluonteista, mutta jos halutaan viestitellä keskenään enemmän, monet siirtyvät käyttämään oikeita sähköposteja.

Yleensä tarve yksityisviestiin tulee jostain kommentoitavasta, mitä ei haluta kaikkien näkyville.

Vierailija

Olen saanut yksityisviestejä ja itsekin niitä lähettänyt.

Olemme myös siirtynyt käyttämään oikeita sähköposti osoitteita tutustuttuamme (mikä sana) paremmin.

Vierailija

Hyvä aloitus!
Samaa olen ajatellut, miksi yksityisposteja ei lähetellä. Kun täällä aikansa kirjoittelee, alkaa ystävällisesti sanottuna tökkiä. Yleensä pakostakin kirjoittelee jotain yksityisyydestään, sitten havahtuu, en halua koko maailmalle laverrella asioitani.
Tulee kirjoituspysähdyksiä.
Olisi oikeastaan hauskaa, jos tehtäisiin sopimus, että joka maanantai lähetetään ainakin yksi yllätysposti, jos kirjekuori vilkkuu kutsuvasti. Miksi emme lähettäisi postia, kysyn vaan ? :)

Kerron kevennykseksi ja jotenkin aiheeseen sopivaksi eilisiltana näkemäni/kuulemani asian ravintolassa.
Nainen astui orkesterilavalle, otti mikrofonin käteensä ja ilmoitti: "Minua saa hakea tanssimaan, mutta ei ole mikään pakko."

Vierailija

Jos lähettää yksityisviestin näiden sivujen kautta tulee varmistaa, siis kopioida ennen lähetystä tekstinsä itselleen erilliseen kansioon,koska mitenkään ei muuten voi muistaa mitä ja kenelle on kirjoittanut, luulisin.
Sellainen puute tällä foorumilla, ettei lähetys automaattisesti tallennu itsellekään.

Vierailija

Lainaus:

Jos lähettää yksityisviestin näiden sivujen kautta tulee varmistaa, siis kopioida ennen lähetystä tekstinsä itselleen erilliseen kansioon,koska mitenkään ei muuten voi muistaa mitä ja kenelle on kirjoittanut, luulisin.
Sellainen puute tällä foorumilla, ettei lähetys automaattisesti tallennu itsellekään.

Tuo on todella havaittu puute!

Vierailija

Käätän joskus yksityisviestilöitä. Mie ensin ilimotaj jotta tämon yksityisviesti liisalle tahi maijalle, eekä tätä soa muut lukkee ja käsken vielä ET-sariv vahttii jotta muut ee luvek.
No mulle nyt ei kukkaa halluu kirjuttook, senhän työ tiijttä sanomattahi, kumminnoo kuulema semmonen venkula.

Päeväjjatkoloita! t.mehtis

Vierailija

Lainaus:

Käätän joskus yksityisviestilöitä. Mie ensin ilimotaj jotta tämon yksityisviesti liisalle tahi maijalle, eekä tätä soa muut lukkee ja käsken vielä ET-sariv vahttii jotta muut ee luvek.
No mulle nyt ei kukkaa halluu kirjuttook, senhän työ tiijttä sanomattahi, kumminnoo kuulema semmonen venkula.

Päeväjjatkoloita! t.mehtis

Murteet ovat joskus vähän hankalia.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 20.10.2013 14:36
Hyvä aloitus!
Samaa olen ajatellut, miksi yksityisposteja ei lähetellä. ....

Eihän sitä kukaan tiedä kuinka paljon yksityisviestejä lähetellään :)
Minulla on sellainen luulo, että niitä lähetetään paljon, joko
kertaluonteisesti johonkin keskusteluun liittyen, tai paremman
tutustumisen jälkeen omilla sähköpostiosoitteilla.

Oletko keskustelun aloittaja itse lähettänyt yhtään yksityisviestiä?
Vai oletko vain odottanut, että joku ottaa sinuun yhteyttä?

Itse olen saanut vuosien mittaan useita yksityisviestejä, osa on jäänyt
yhteen kertaan ja omia tietoja ei ole vaihdettu, osa on johtanut vakituiseen
kirjoitteluun ja kaksi ihanaa nettiystävää olen tavannutkin.

Näin on asiat :)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:
Hyvä aloitus!

En ole lähettänyt, mutta en kyllä juuri saavanikaan. Nyt vain tuli mieleen, että mitenkähän vilkasta mahtaa tällainen viestittely olla ja siksi avasin keskustelun.

En minä yksinäinen ole ja pitää olla asiaa, jos lähetän yksityisviestejä vastaisuudessakaan.
Ap

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:
Hyvä aloitus!

En ole lähettänyt, mutta en kyllä juuri saavanikaan. Nyt vain tuli mieleen, että mitenkähän vilkasta mahtaa tällainen viestittely olla ja siksi avasin keskustelun.

En minä yksinäinen ole ja pitää olla asiaa, jos lähetän yksityisviestejä vastaisuudessakaan.
Ap

Älä nyt latista hyvää aloitustasi:)! Ei kait sitä ihastuksen viserryksiä lähetellä, me tammelat. Mutta kyllä siinä joku kipinä on, mikä sitten lie, kenelle lähettää yksityispostia. Luulee olevansa samalla aaltopituudella, helppo kommentoida asiaa, vettä myllyyn heittäen. Tai sitten kiviä postiin, ei kai.
Eikä yksityisviestit ole mitenkään vain yksinäisten viestejä, kattia kans!

Vierailija

Huomasin tällaisenkin aiheen ja sopii minulle. Joitakin yksityisviestejä on tullut, siis et:n kautta. Olen vastaillut,mutta jonkin ajan kuluttua tulee ilmoitus ettei viestiä voi lähettä eteenpäin.
Olen tullut tänne nettiET:hen ja kirjoittanut tätä kautta. Vastausta ei ole tullut.
Tosin en ole tarkistanut onko vastaajalla esto.

Minusta olisi mukavaa kirjoittaa myös yksityispostina. Välillä tulee sellaisia asioista mieleen, joita ei oikein viitsisi kirjoittaa yleiselle "estradille".

Vierailija

Eipä minullekaan heti alkuunsa tullut yksityisviestejä, vaikka ruksasin sen kohdan, että minulle saa laittaa niitä. Sitten tuli tuolla yhdessä keskusteluketjussa niin kovasti murrekielellä myrskyä ja vastatuulta, että sen tiimoilta sain joitakin mieltä piristäviä yksityisviestejä, joihin ilomielin vastasinkin.
Muutamat viestit siinä vaihdettiin, mutta sitten se vaan soljui siihen, että siellä ketjussa on toisiamme kommentoitu samalla kun yleensä muitakin siellä kirjoittavia.
Nuo viestit olivat siis ihan naispuolisilta ja tunsin saavani kivoja ystäviä ja kavereita heistä.

Sitten sattui vielä niinkin, että sain eräänä päivänä melko yllättävän yksityisviestin. Joku oli rohkaistunut kirjoittamaan minulle ja vastasin siihen. Aluksi vaihdoimme yksityisviestejä mutta sitten siirryimme tavallisiin s-posteihin.
Olemme aina silloin tällöin kirjoitelleet ja aiheet ovat vaihdelleet syvällisistä huvituksiin ja kaikkea siltä väliltä.
Emme ole yksinäisiä, mutta kummasti iloa ja piristystä tuo viestien vaihtaminen.

Kirjoittelemme siis keskusteluketjussa kaikkien kanssa ja sitten omia asioitamme s-posteissa. Ei sen kummempaa eikä vaikeaa.
Jos kukaan ei laita sinulle yksityisviestiä, voithan itse rohkeasti kirjoittaa jollekin. Jos vastausta ei kuulu, kyseinen henkilö ei ehkä halua vastata. Jos tulee ilmoitus ettei viestiä voi välittää jollekin, hänellä ei ehkä ole käytössä viestimahdollisuutta.

Tsemppiä kaikille viestien kirjoittajille :-)

t:muuan naispuolinen murrelainen

Vierailija

Mites täällä erottaa kenelle haluaisi lähettä yksityisviestejä, suurin osa kirjoittaa Anonyyminä eikä nimimerkillä.
Pitäskö toimituksesta kysyä, kuka on kirjoittanut minkin tekstin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat