Kurjat pankit

Vierailija

Kurjien kuppiloiden jatkoksi moinen otsake.
Minua suivaa palvelumaksut. Turha summa siitä että pitävät tilin auki. Tallentaminen on turhaa. Korko on tasoa nolla. Tietysti joku kymppi tulee jos miljoonia on tilillä. Tosin verottaja muistaa, ettei hyötymään pääse.
On hupaisaa että tiliotteen postaaminen vie 5 euroa. Mutta mainospostia tulee isoissa kirjekuorissa jopa kaksi kertaa viikossa.

Laman myötä pankkiverkosto kutistuu Ketkä tai kuka tippuu pois.

Sivut

Kommentit (22)

bordercolli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Sunnuntaita ja alustajalle tiedoksi, että jos olisit antanut jotakin missä asut ja mikä on nimimerkkisi, olisin voinut kertoa pankkiasioita, mutta en niin tee!

Vierailija

Otsake on oikeassa. Ainakin jos verrataan aikaan ennen -90 lukua.
Korkoa sai verovapaasti jopa 5 % Palvelumaksuja ei tunnettu. Aina oli tuttu virkailija palvelemassa.
Tliote tuli kotia ilmaiseksi.
Sitten yleistyi nämä miljoonien nettiohjelmapalvelut ja kaikki mureni.

bordercolli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä ja korkoa maksettiin yli kaksi kertaa enemmän kuin mitä talletukset antoivat korkoa. Älkää nyt hyvät ihmiset ihan sekoile, kyllä tämän päivän pankkipalveluja on eri hintaisia, riippuu vain mitä pankkia käytät. Nettipankin avulla voi itse pankki olla vaikka Utsjoella mutta edut saat silti pankin asiaakkaana!

Vierailija

Lainaus:

Korkoa sai verovapaasti jopa 5 % Palvelumaksuja ei tunnettu. Aina oli tuttu virkailija palvelemassa.

Totta, että maksettiin korkoa, mutta inflaatio oli sitä luokkaa, että eipä sitä korkoa ennenkään juuri paljon jäänyt netoksi.

Itselläni oli asuntolainaa, joka hupeni inflaation myötä, siitä sen huomasi.

En silti puolustele pankkien toimitusmaksuja, ne ovat älyttömiä.

Vierailija

Monet pankkiryhmät on menneet kimppaan vakuutusyhtiöiden kera. Eli etsineet lisää euroja kassaan.
Myöskin ovat keskenään kuvioita yhdistelleet. Eteläkarjalan SP ei kelvannut ryhmään vaan jäi yhdistymisen ulkopuolelle. Syynä lienee pankin seikkailut tapiollisissa ahnehtimissä kuvioissa.
Tj naureskeli asialle, mutta melkein heti alkoi yt neuvottelut. Ilmeistä myös on että Kouvolan sivupiste sulkeutuu. Ehkä muitakin.
Myöskin Nordea on vähentänyt toimipaikkoja. Henkilökuntaa on karsittu pikkuhiljaa.

Vierailija

Hyvin kuvaa pankkien toimintaa sen pankinjohtajan asenne, joka tokaisi etteivät piensäästäjät tuo pankille muuta kuin hiekoitus-soraa kengänpohjissaan. Ennen tehtiin asiakkaan olo viihtyisäksi konttorissa, pidettiin esillä monenlaisia lehtiä ja lasten leikkikaluja, järjestettiin mm. Pallokerho-tapahtumia, joulujuhlia, elokuvaesityksiä jne. - Nyt ei ole kaikissa pankeissa edes invalideille istuimia, eikä kohta juuri konttoreitakaan. Hus hus pienasiakkaat, hus hus pankkitoimihenkilöt! Monet konttorit on muutettu vain sijoitusasiakkaita palveleviksi. Heille kyllä pokkuroidaan, se on selvä.
Pallokerholainen
(se pallo on nyt vain keskivartalon kohdalla)

Vierailija

Lainaus:

Eiköhän maailma ole muuttunut paljon sitten 1990-luvun? Tietokoneet ovat yleisiä, kuka enää pankissa edes käy?
Itselleni tulee tiliote käyttötilistä kerran kuukaudessa, maksaa 1 euron.
Mitä tarkoittaa "miljoonien nettiohjelmat?
On todella kätevää että saa asioida netissä, voi maksaa laskunsa ja katsoa tilitietonsa netissä. Voi ostaa esim. maksaa suoraan netistä, maksaminen tapahtuu samalla.
Erittäin harvoin käyn pankissa, ehkä kerran vuodessa. edellinen käynti oli ihan muuta kuin oman asian hoitoa, oli kyse siitö että osoitteeseemme tuli omasta pankistani ihan vieraan henkilön tiliote. Kövin ihmettelemässä asiaa pankissa, oli siis laitettu meidän asunnon osoite, se oli virheellinen, oli tullut yksi numero liikaa asunnon numeroon.
Vain sijoitusasioissa käyn pankissa, ei muuten.
Yhdessä toisessa pankissa on kaksi tiliä avoinna, täytyy käydä tekemässä niille jotain, en käytä tilejä, mutta vähän siellä on rahaa jäljellä toisessa.

Vierailija

Lainaus:

Hyvin kuvaa pankkien toimintaa sen pankinjohtajan asenne, joka tokaisi etteivät piensäästäjät tuo pankille muuta kuin hiekoitus-soraa kengänpohjissaan. Ennen tehtiin asiakkaan olo viihtyisäksi konttorissa, pidettiin esillä monenlaisia lehtiä ja lasten leikkikaluja, järjestettiin mm. Pallokerho-tapahtumia, joulujuhlia, elokuvaesityksiä jne. - Nyt ei ole kaikissa pankeissa edes invalideille istuimia, eikä kohta juuri konttoreitakaan. Hus hus pienasiakkaat, hus hus pankkitoimihenkilöt! Monet konttorit on muutettu vain sijoitusasiakkaita palveleviksi. Heille kyllä pokkuroidaan, se on selvä.
Pallokerholainen
(se pallo on nyt vain keskivartalon kohdalla)

Ei pokkuroida, mutta palvellaan ilamn muuta niitä jotka tuovat rahan pankkeihin, se nyt on selvä. pankki ei ole lasten paikka ainakaan, enpä ole pääkaupungissa nähnyt lasten leikkipaikkaa pankissa, puistoissa kyllä!!!
Oma pankkini palvelee kyllä, se pääpankki, jonne palkkani tulee.

bordercolli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Huomenta auringon kirkastamasta maisemasta. Noin 20 vuotta sitten eräs paikallisen säästöpankin johtaja sanoi, että pienillä paikallisilla pankeilla tulee olemaan pieni , kapea siivu , kun muut yhdistyvät ja uskon siihen edelleen. On onni jos löytyy paikkakunnalta pieni osuus- tai säästöpankki, niissä on vielä palvelu heille, jotka sitä tarvitsevat. Eikä nyrpistetä nenää pienen eläkkeensaajalle tai rähjäiselle yrittäjälle. Oletteko te muut pelkästään pääkaupunkiseudulta, jos ette ole tietoisia vaihtoehdoista? bordercolli

Vierailija

Lainaus:

Monet pankkiryhmät on menneet kimppaan vakuutusyhtiöiden kera. Eli etsineet lisää euroja kassaan.
Myöskin ovat keskenään kuvioita yhdistelleet. Eteläkarjalan SP ei kelvannut ryhmään vaan jäi yhdistymisen ulkopuolelle. Syynä lienee pankin seikkailut tapiollisissa ahnehtimissä kuvioissa.
Tj naureskeli asialle, mutta melkein heti alkoi yt neuvottelut. Ilmeistä myös on että Kouvolan sivupiste sulkeutuu. Ehkä muitakin.
Myöskin Nordea on vähentänyt toimipaikkoja. Henkilökuntaa on karsittu pikkuhiljaa.

Pidä sitten rahasi kotona ns. sukanvarressa! pyydä eläkelaitosta lähettämään eläkkeesi postissa kotiin, kirjekuoressa.

Vierailija
bordercolli

Huomenta auringon kirkastamasta maisemasta. Noin 20 vuotta sitten eräs paikallisen säästöpankin johtaja sanoi, että pienillä paikallisilla pankeilla tulee olemaan pieni , kapea siivu , kun muut yhdistyvät ja uskon siihen edelleen. On onni jos löytyy paikkakunnalta pieni osuus- tai säästöpankki, niissä on vielä palvelu heille, jotka sitä tarvitsevat. Eikä nyrpistetä nenää pienen eläkkeensaajalle tai rähjäiselle yrittäjälle. Oletteko te muut pelkästään pääkaupunkiseudulta, jos ette ole tietoisia vaihtoehdoista? bordercolli

Siksihän sitä on älytty pysyä isoissa kaupungeissa, jotta saadaan palveluita, voidaan harrastaa, opiskella, matkustella helposti kotikentältä maailmalle. Ja ennenkaikkea voidaan tehdä töitä, joita täällä on ollut tarjolla ja on edelleen.
Kallista täällä on asua ja elää, mutta ei valiteta, en minä ainakaan.
Pankin konttoreita ei juurikaan tarvita, mutta oman pankkini (palkkapankkini) konttoriverkosto on kaupungissa tiheä, varmaan eniten konttoreita kaikista pankeista.

Vierailija

Verkkopalve / operaattori estää kirjoittelun. Hyrrä pyörii minuuttukaupalla ja sitten aikatkaisu.

Saunalahti / Elisa osaa

Vierailija
bordercolli

Sunnuntaita ja alustajalle tiedoksi, että jos olisit antanut jotakin missä asut ja mikä on nimimerkkisi, olisin voinut kertoa pankkiasioita, mutta en niin tee!

Mitä se "alustajan" kotiosoite tässä meinaa?

Vierailija

Otsikko on kurjat pankit mutta olen kiinnostunut tietämään, mikä olisi hyvä pankki. Löytyykö sellaista enää nykyisin ?

Olen ollut yli 40 vuotta Nordean (ennen SYP, sitten Merita) asiakas ja saanut jonkin verran rahaa säästöön vuosien varrella. Viime vuonna Nordeasta sitten alettiin minua "pommittamaan", että minun pitäisi muka tulla asiakaspalvelijan kanssa neuvottelemaan, miten rahani sijoitan. Vähintään kerran kuussa soittivat vaikka sanoin, etten ala niitä sijoittamaan kun ikää alkaa olla sen verta, että alan rahoja kuluttamaan. Mihin niitä enää kuoleman jälkeen voi käyttää! Tämän kesän jälkeen eivät enää soittaneet mutta tiliotteesta satuin huomaamaan, että olivat korottaneet palvelumaksuani 100 %. Oli ennen kaksi euroa ja nyt neljä euroa/kk. Eihän tuo maata mullistavaa ole mutta pännii kuitenkin kun mitään palvelua ei vastineeksi saa. Eivätkä mitään edes korotuksesta ilmoittaneet.

Kaiken joutuu itse hoitamaan verkkopankissa ja koko ajan tarkistamaan, että e-laskutus toimii. Ei ole yksi kerta vaan useampi kun e-laskutus ei ole toiminut.Jos e-laskun eräpäivä menee ohi ja pankki ei sitä maksa eräpäivänä niin se ei sen jälkeen mene maksuun automaattisesti vaan itse pitää maksaa tai tulee karhukirje! Kun olen asiasta Nordealle valittanut niin sanovat vaan, että oli teknisiä ongelmia, ei edes pahoittelua eikä anteeksipyyntöä. Niin että Nordean kanssa alkaa mitta olemaan täynnä ja olen valmis siirtämään säästöni muualle.

Löytyykö omaan pankkiinsa tyytyväisiä ja millaisia palvelumaksuja maksatte siitä, että saatte itse hoitaa kaikki asiat verkkopankissa?

Nim. Mikä on paras pankki? 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat