Mikä neuvoksi

Vierailija

Mikä olisi oikea tapa suhtautua sellaiseen asiaan, jos oma aikuinen lapsi sättii äitiään. Tässä tapauksessa mummoa.
Mummola on kuulemma paikka mihin lapset saavat tulla herkuttelemaan. Ja ruoka ei ole se pääasia, joka taas mummon mielestä on.
Mummo hoitaa viikon lapsensa perheen eläimiä että saavat olla lomalla. Palkaksi siitä saa haukut ja syyttelyä siitä että ei suhtaudu lapsiin niinkuin toinen mummo tekee. Eikö meillä jokaisella omassa kodissaan ole oikeus elää niiden sääntöjen puitteissa missä on ikänsä tottunut elämään ja lasten pitäisi kunnioittaa niitä tottumuksia. Yksi lapsistakin lähtiessä sanoi että mummo on aivan höppänä mummo tullaankohan me enää käymäänkään. Miten tällaisen jälkeen voi enää mennä lasten synttäreillekkään kun on saanut epäkelvon mummon nimen . Siellähän on tämä toinenkin mummo joka on se hyvä mummo joka antaa vain herkkuja.
T. Masentunut

Kommentit (2)

lillukka 49
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olet oikeassa jokaisella on omat säännöt. En makeile lapsilleni enkä lasten lapsille.
Ei karkkia vietäväksi vierailulla, Poika kysyi kerran miksi et osta karkkia tai tuo jotain leluja.
Kerroin, että toin 2 mottia halkoja ne lämmittävät paremmin talvella ja teillä on tarpeeksi omasta takaa leluja, keskustelin siis vaihto ehdoista, karkkia saatte liikaakin aivan viikkorahoilla. ja ne ei ole terveellisiä paljon syötynä. että kohtuullisesti. kyllä he ymmärsivät eikä sen jälkeen ole kyselleet makean perään. 8 lasten lasta. jokaiselle lähetän 5 euroa syntymäpäivänä enkä enempää. siis 16 vuotiaallekin. täkin ja tyynyjä olen ostanut käydessäni, hyvä niin.

En itse tykännyt kun vieraat toivat karkkeja lapsille, joten säästimme ne karkkipäiväksi.
jouluna ei ostettu huumassa lahjoja ,vaan mietimme koko vuoden vaihtoehtoja, mitä tarvitsemme ja miten kauan niitä voi käyttää, ei siis kannata hetken huumassa ostaa mitä mieleen juolahtaa. Lapsiltani en ole pyytänyt muuta kuin joskus valokuvat perheestä. ja sanonut ettei tarvitse ostaa mitään lahjoja kun on kaikkea itsellään. Olen viestittänyt että voisivat lähettää vaikka piirustuksia ja juttuja, vitsejä ja tarinoita.

on parempi kun käyttää omiin tarpeisiin vähäiset rahat, ja niin olemme tehneet.

Vierailija

Onpa niin tuttua aloittajan teksti, ja varmaan meitä on hirveän paljon samanlaisia, muttei kehata siitä puhua kelleen. Minulle kävi melkeinpä samanlailla, kaikkeni annoin omien resurssien myötä, ja aina tunsin etten ole hyvä sittenkään. Ja lapsenlapset ne kullannuput vahingossa päästelee suustaan niitä "totuuksia" mitä vanhemmat keskenään puhelee kun luulevat ettei pikkuiset kuule.
Mutta onneksi menin ammattihenkilön luo juttelemaan ja kun muutaman kerran kävin juttelemassa niin sain rauhan, sattui hyvä ammattilainen joka osasi kääntää mieleni oikeille urille. Kiitos hänelle.
Anteeksi antaminen on kait paras lääke ja se että elää eteenpäin, aika parantaa haavat, vuoden kuluttua asiat voi olla ihan toisin. Tsemppiä aloittajalle ja meille muillekin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat