Kirjamessut

Vierailija

Menettekö viikonloppuna, alkavat tänään?
Myös Viini,ruoka ja hyvä elämä on samanaikaisesti, pääsee samalla lipulla.
Menen ilman muuta, paras messutapahtuna vuosittain.

Kommentit (6)

Vierailija

Lainaus:

Sunnuntaina on tarkoitus mennä.

Vilkutetaan kun tavataan sitten sunnuntakina (heh!) Itsekin suunnistan sinne heti kun bussi on saapunut Helsinkiin klo 9.30. Kuuteen asti aion nauttia kaikista antimista. Viime vuonna sama juttu, voin suositella sydämellisesti. Nyt voitin liput Helsingin messuille, kun kävin Turun vastaavassa tapahtumassa - onni potkaisi kerrankin!
Näkyy:
"Laina Lukevainen"

Vierailija

Kirjamessuilla Riki Sorsa valitsi vuoden kristilliseksi teokseksi oululaisen Pauliina Rauhalan esikoisteoksen Taivaslaulu.
Oletteko Rikin kanssa samaa mieltä tästä selviytymistarinasta, onko se palkintonsa ansainnut?

Itse en ole vielä kirjaa käsiini saanut, teos on hyvin kysytty, kirjaston varauslistalla on parikymmentä henkilöä ja minä matti myöhäinen olen siellä häntäpäässä.

Vierailija

Riki Sorsa oli messuilla, kun tulos julistettiin vuoden kristillisestä kirjasta.
On aika tarpeellinen kirja eli aihe on varmaan monelle vieras, tietoa ei ole.
Olen syntynyt Oulussa, joten pohjatietoa on. En aio lukea kirjaa juuri mainitusta syystä.
Oli ansaittu voitto, Rauhala ei myöskään näyttänyt mitlään vanhoillisleastadiolaiselta, mahtaako
olla liikkeen jäsen edelleen.
Ko. kirja voitti molemmat äänestysosiot eli valitsijan ja yleisöäänestyksen.
Sorsa kommentoi ettei prosessi ollut helppo suinkaan.
Varasin tuo jo kesällä kirjastosta, mutta en hakenut sitä kuitenkaan.
Varauslista Helmetissä oli silloinkin tosi pitkä, taisi olla lähes parisataa jonossa.Jossain pikkupaikkakunnalla varmaan parinkymmenen luokkaa ja sehän ei ole mikään pitkä lista.

Vierailija
mökinmuori

Kirjamessuilla Riki Sorsa valitsi vuoden kristilliseksi teokseksi oululaisen Pauliina Rauhalan esikoisteoksen Taivaslaulu.
Oletteko Rikin kanssa samaa mieltä tästä selviytymistarinasta, onko se palkintonsa ansainnut?

Itse en ole vielä kirjaa käsiini saanut, teos on hyvin kysytty, kirjaston varauslistalla on parikymmentä henkilöä ja minä matti myöhäinen olen siellä häntäpäässä.

Me olimme klo 10- klo 16. asti siellä.
Kierrettiin myös ruokaosastoilla ja ostettiin jotain pientä. Kuunneltiin muutamia esittelyitä, mm. Edith Södergran-salissa oli prof. Kari Tarkiainen kertomassa vaimonsa kanssa (Tarton yliopisotn professorina toimiva) ruotsalaisesta Virosta. På svenska, kirjaa ei ole suomennettu. Sen kirjan aion varata kirjastosta jos se siellä on.
Tiedän kyllä sen, että virolaiset ovat saaneet sivistyksensä, koultuksena ja muun ruotsalaisajalla eli kaikki on ruotsalaisten ansiota.Myöskin lukutaitoa alettiin opettaa kansalle sinä aikana. Kartanot olivat ruotsalaisten omistuksessa kaikki.
Ulle Tarkiaisen ruotsin kielen taito oli aika huono, mutta jos tiesi asioista (ja tietysti osaa ruotsia hyvin) ,sai kyllä selvän mitä tarkoitti. Antoi kyllä auliisti sanankäyttöpuolen miehelleen.

Vierailija

Kysytään oliko valinta hyvä, siis kristilliseksi kirjaksi. En tiedä, yhtään noista kirjoista en ole lukenut, muut kuin voittaja olivat ihan erilaisia kirjoja eli käsittelivät uskontoa "tieteellisesti" eli olivat ns. "asiakirjoja".

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat