Joulu joutuu....

Vierailija

On olemassa jouluihmisiä ja minä olen yksi heistä. Jo näin 2kk ennen joulua voin alkaa suunnitella jotain jos olen fiiliksissä. Nyt olen aloittanut tehdä joulukortteja sillä teen ne aina itse. Jo ajoissa vaikka edellisenä jouluna etsin uuden mallin. Syksyllä alan kerätä tarvikkeita ja siteen vaan toimeen. Se on mukavaa puuhaa ja voi toisella silmällä katsoa tv:tä tai kuunnella. Kun tarvikkeille on laatikko, ne on helppo ottaa esiin, silloin kun on sellainen tunne.
Marraskuun puolessa välissä voi alkaa laitta ulos valosarjoja.

Sivut

Kommentit (24)

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

No hei,mieki oon joulu-ihmisiä ja koko suku.
Voisin nyt jo valjastaa jouluvalot ulos,mutta ei sittenkään,vain kynttilälyhdyt...

Rakastan Joulun-aikaa,sen lämpöä...Kynttilöitä...Kaikkea...

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Joulukortteja varten olen minäkin jo ristipistokuvia tehnyt. Tänäänkin jo ehdin jonkin aikaa kuvaa väsätä. Kyllä minäkin jollain lailla piristyn Joulua ajatellessa ja suunnitellessa vaikka nämä syksyn säät ovatkin ikäviä ja harmaita. En yleensä pode mitään syysmasennusta. Johtuukohan siitä kun alan niin aikaisin jo Joulua ajattelemaan.

Kuvassa viimevuotisia kortteja.

Vierailija

Täällä ilmoittautuu yksi jouluhöperö joka voisi viettää Joulua vaikka kerran kuussa.
Lopullisesti sekoan aina siinä vaiheessa kun joulukoristeet ja tavarat ilmestyvät kauppoihin.

Askarrella en osaa mutta minulla on joulukoristeita kellarissa monta laatikollista, eivätkä nuo laatikot ole mitään kenkälaatikoita.
Pikkuhiljaa niitä koristeita alkaa ilmaantua huusholliin marraskuun alusta alkaen, tontuista se alkaa...ja enkeleihin se loppuu.

Pikkujoulua jouluruokineen kaikkineen vietän monta kertaa, mikään ei vedä vertoja lanttulaatikolle, sillisalaatille,kinkulle eikä...

Ja nuo kaikki ihanat joululeivonnaiset, minulle on turha puhua raskaista ja epäterveellisistä herkuista,..tai no, ehkä tänä vuonna kun olen dieetillä, joku voisi hienovaraiseti muistuttaa.

Vaikka suvun kesken on sopimus ettei joululahjoja osteta niin ainahan minä siitä lipeän, kaupat kun ovat ihania tavaroita pullollaan.
Varsinkin itselleen on mukava ostaa lahjoja, silloin jokainen lahja on mieleinen.
Jo neljä vuosikymmentä olen joka Joulu toivonut koiranpentua, aina sitä tiettyä rotua ja kahtena vuonna toive on toteutunutkin, tosin olen joutunut itse maksajaksi.

Sitten nämä ihanat joulutorit niin koti- kuin ulkomaillakin.
Vaikka en glögistä pidäkkään niin glögintuoksu joulutorilla luo lämmintä tunnelmaa.
Siinäpä sitä tulikin ylisanoja, mutta lyhyestä virsi kaunis eli Eläköön Joulu!

Vierailija

Joulu joutuu...ja minä joudun koko poppoon joulun valmistamaan.
Joulun paras hetki minulle on (anteeksi nyt!) se, kun katselen tapanina haikein mielin
ikkunasta ulos: siellä menee jälkikasvu taas kukin omaan
kotiinsa.

Vierailija

Kaikki aikanaan. Ensin on adventti, itsenäisyyspäivä, vasta sitten joulu.
Ja tuossa vielä sitten joku krääsämainoskin .... yök!!!

Vierailija

Lainaus:

Kaikki aikanaan. Ensin on adventti, itsenäisyyspäivä, vasta sitten joulu.
Ja tuossa vielä sitten joku krääsämainoskin .... yök!!!

Ei, se olikin ihan kunnon lahja! Taisi tulla hiljaista jossain.....

Vierailija
mökinmuori

Täällä ilmoittautuu yksi jouluhöperö joka voisi viettää Joulua vaikka kerran kuussa.
Lopullisesti sekoan aina siinä vaiheessa kun joulukoristeet ja tavarat ilmestyvät kauppoihin.

Askarrella en osaa mutta minulla on joulukoristeita kellarissa monta laatikollista, eivätkä nuo laatikot ole mitään kenkälaatikoita.
Pikkuhiljaa niitä koristeita alkaa ilmaantua huusholliin marraskuun alusta alkaen, tontuista se alkaa...ja enkeleihin se loppuu.

Pikkujoulua jouluruokineen kaikkineen vietän monta kertaa, mikään ei vedä vertoja lanttulaatikolle, sillisalaatille,kinkulle eikä...

Ja nuo kaikki ihanat joululeivonnaiset, minulle on turha puhua raskaista ja epäterveellisistä herkuista,..tai no, ehkä tänä vuonna kun olen dieetillä, joku voisi hienovaraiseti muistuttaa.

Vaikka suvun kesken on sopimus ettei joululahjoja osteta niin ainahan minä siitä lipeän, kaupat kun ovat ihania tavaroita pullollaan.
Varsinkin itselleen on mukava ostaa lahjoja, silloin jokainen lahja on mieleinen.
Jo neljä vuosikymmentä olen joka Joulu toivonut koiranpentua, aina sitä tiettyä rotua ja kahtena vuonna toive on toteutunutkin, tosin olen joutunut itse maksajaksi.

Vaikka en glögistä pidäkkään niin glögintuoksu joulutorilla luo lämmintä tunnelmaa.

Missä Suomessa on joulutori, jossa on tarjolla glögiä? Se on näet vain suomalainen ilmiö ja Ruotsissa myös, ei muualla.

Vierailija

Kyllä joulusta aina vähän innostuu jossakin vaiheessa.
Itselläni alkaa kynttilöitten valamisella ja siitä sitten itsenäisyyspäivänä piparien paistolla jne.
Joulu on niin lämminhenkinen juhla,että haikeus aina kuten kesästä kun se taakse jää.

Vierailija

mökinmuori

Missä Suomessa on joulutori, jossa on tarjolla glögiä? Se on näet vain suomalainen ilmiö ja Ruotsissa myös, ei muualla.

Eikös Saksassakin sentään, onko se "Gluehwein" nimeltään- Piti kirjoittaa "ue", kun minulla ei ole "U mit Umlaut", eli U jonka päällä "triput". (Meniköhän nyt pieleen kumminkin...)

Vierailija

Minä myös rakastan joulua. Olen jo monesti hyräillyt Vain valkeata joulua keskellä suurten hankien. Sllä mitä joulu olisi ilman lunta ? Joitakin lahjoja ostellaan ja lapset nyt jo laskevat viikkoja joulukuun alkuun.Kalenterit jo valmiina
Tietty ihanat jouluherkut Imelletty perunalaatikko ! Minulla myös iso kasa joulukoristeita ja valojakin kohta laittelen.
Ihana pehmeään flishuopaan kääriytyä lukea hyvää kirjaa ja lämmintä glögiä nautiskella ohuen piparin kera ilman viinoja raitis kun olen Parasta kuitekin, että tuo mies kun joskus juokin ei ole kosakaan jouluna ottanut vaan on halunnut antaa lapsille parhaan lahjansa raittina olon. Arvostan suuresti tuota hänen näkemystään ja vielä uskovan vaimona koen sen suurena siunauksena meidän perheelle. Joulu myös aivan kuin katkaisee joskus hyvinkin harmaan ja ankean syksyn, monesti vaikein tai väsynein melki masennus aika helpottuu kun ajattelee joulua. Joulu on ihan kuin hengäsdys tauko.Ollan aina vietetty joulu ihan oman perheen kesken. On vapaata ja aikaa olla yhdesssä.

Vierailija

mökinmuori

Nyt tuli kysymys jota en oikein ymmärrä.
Monilla kotimaisilla joulutoreilla on tarjolla punaista juomaa josta käytetään nimeä Glögi.
Sitä taas en tiedä onko se alkoholilla vaiko ilman, onko aitoa glögiä vaiko ei.

Vierailija

"Missä Suomessa on joulutori jossa on tarjolla glögiä ? Se on näet vain suomalainen ilmiö"

Jotain tuossa haetaan ?

Vierailija

[/quote]
Euroopassa joulutoreilla olen minä glögiä juonut.

Vierailija

Lainaus:

Euroopassa joulutoreilla olen minä glögiä juonut.[/quote]
Eli ett ymmärtänyt viestiä.
Ei tarvitse tulla ilmoittamaan missä ryystät rappikseen aamupaukut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat