Talviloman odotusta

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Kommentit (3)

Vierailija

Hei
Mukava kun on odottaa lomamatkaa.
Itse olen käynyt kaikissa mainitsemissasi kaupungeissa. Ainoastaan Jyväskylässä en ole ollut talvella.
Mutta sen tiedän, että Helsinki ei näin talviulkoilun kannalta ole ehkä se paras mahdollinen paikka. Tietysti siellä ovat nämä teatteri ja elokuvat vailla vertaansa. Tosin myönnän, etten ole niitä vieraillessani kauheasti etsinytkään - siis näitä talviulkoilupaikkoja.
Savonlinnassa on kuulema tällä hetkellä lunta niin paljon, että siitä riittäisi muillekin jakaa. Minullakin on siellä tuttuja.
Siellä ovat myös talviurheilumahdollisuudet melkoiset. On rinteet, luisteluratoja, hiihtomaastoja niin perinteisiä pururatoja kuin avaremmissakin maisemissa latuset. Uutuutena on kuulema avattu retkiluistelureitti ihan melkein keskustasta. Teatterikin löytyy ja elokuvateatterit. Itse kaupunkihan on pieni, mutta symppis.
Olen ollut siellä niin kesällä kuin talvellakin.

Mukavaa lomansuunnittelua sinulle, minne sitten päätätkin suunnata matkasi.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Biba,
En malta olla kommentoimatta lomasuunnitelmiasi. Tottahan on, että Savonlinna on nimenomaan kesäkaupunki oopperajuhlien ansioista, mutta kyllä Savonlinnassa on paljon elämyksiä myös talvella. Tuossa Pikkupuutarhuri jo ne mainitsikin. Teatterissa tulee ensi-iltaan Martti Talvelasta kertova näytelmä helmikuun alussa. Lumo esittää otteita menneiden vuosikymmenien parhaista esityksistä. Itse olen menossa katsomaan lauantaina Tätini on toista maata -esitystä.
Savonlinnasali tarjoaa konsertteja. Punkaharjun Lusto on lähellä myös. Jyväskylässä olen asunut 13 v, siellä on tietysti kulttuuria vielä enemmän. Nautinnollista lomaa, minne sitten päädyttekin.
Terveisin Aluisa

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Vielä tuohon Savonlinnan lumitilanteeseen: eikö tuota jo puoli metriä liene, joten hyvin pääsee hiihtelemään, tosin lumen alla tuntuu olevan vielä vettä monin paikoin, olen kuullut.
Terveisin Aluisa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat