Alkoholin käyttö.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä on Suomessa mennyt kauheeksi tämä viinan kanssa läträäminen autokuormittain haetaan Virosta kun tarve on niin suuri, ettei Suomen hintatasolla kykene hommaamaan tarvittavaa viinamäärää millään, ja nämä on olevinaan kunnon kansalaisia, eihän siellä puliukot käy sitä hakemassa.
Onkin hyvin todennäköistä että osa tästä viinasta menee pimeään myyntiin.
Nuorison kaduilla ja muuallakin yleisillä paikoilla kännääminen on aivan karannut virkavallan valvonnastakin, se on niin yleistä ettei poliisi kykene enää puuttumaan kuin räikeimpiin tapauksiin.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Olen ihmetellyt noita ruokareseptejä, onpahan mikä ruoka tahansa, seuraksi pitää olla jotain viiniä. Eikö mitään voi syödä ellei juo jotain alkoholipitoista? Tyrkytetään kaikkeen. Sitten päivitellään kun kansa juo. Olen joskus maistanut olutta ruoan kanssa ja - ei hyvää ollenkaan, kumpikin maistui oudolle.

Ruustiina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen kerran pari kokeillut viininjuontia ruokailun yhteydessä, mutta ei sovi mulle, kai olen liian härmäläinen ei kertakaikkiaan saa safkaa menemään alas jos kulauttaa viiniä perään.
Terävät juomat voi onohtaa kokonaan kuin myös oluen tässä yhteydessä.

Vierailija

Lainaus:

Olen ihmetellyt noita ruokareseptejä, onpahan mikä ruoka tahansa, seuraksi pitää olla jotain viiniä. Eikö mitään voi syödä ellei juo jotain alkoholipitoista? Tyrkytetään kaikkeen. Sitten päivitellään kun kansa juo. Olen joskus maistanut olutta ruoan kanssa ja - ei hyvää ollenkaan, kumpikin maistui oudolle.

Tuon minäkin olen jo useampi vuosi sitten huomannut ja peruin erään ns. ruokalehden tilauksen. Halutaan kovasti muka hienostella kas kun ollaan, Eurooppalaisia. Alkoholia täytyy olla joka käänteessä. Se on todella naurettavaa.
Jokaisen järki tulisi tuossa kohtaa "puhua" mikä on oikein ja kohtuullista.

Vierailija

Heti aloituksessa tuomitaan ne, jotka täysin Suomen ja EUn lakien mukaisesti käyvät
hakemassa viininsä ja alkoholinsa Virosta. " Ja nämä ovat olevinaan kunnon kansalaisia ".

Rikkaat tekevät "verosuunnittelua" piilottamalla varansa veroparatiiseihin useimmat
jopa laittomasti. Minun verosuunnitteluni on laillista. Haen alkoholijuomani Virosta,
pääosin viiniä.

On erittäin nautinnollinen kokemus nauttia hyvän ruuan kera viiniä. Sitä ei juoda,
vaan nimenomaan nautitaan.

Kunnon kansalainen
La mer

Vierailija

Suurin osa ystävistäni nauttii ruoan kanssa olutta tahi viiniä, tilanteen mukaan.
Minä olen niin sivistymätön että nuo nautintoaineet ovat minulle kauhistus.
Ei siis niin että olisin jonkinsortin tiukkapipo raittiusintoilija tai entinen alkoholisti, ne vain maistuvat suussani pahalta.
Minun ruokajuomani ovat joko maito taikka vesi.
Myöskään en koskaan ulkomailta raahaa alkoholijuomia, konjakit, whiskyt ja viinit saavat olla minulta rauhassa.
Lisäksi olen jo siinä iässä etten viitsi alkaa uutta opettelemaan enkä tapojani siinä suhteessä muuttamaan.

Ai niin, eilisillä syntymäjuhlilla oli onnittelumaljana aivan ihanaa kuohuviiniä missä maistui mansikka, sitä olisin voinut lipitellä huppeliin asti...

Vierailija

Lainaus:

Heti aloituksessa tuomitaan ne, jotka täysin Suomen ja EUn lakien mukaisesti käyvät
hakemassa viininsä ja alkoholinsa Virosta. " Ja nämä ovat olevinaan kunnon kansalaisia ".

Rikkaat tekevät "verosuunnittelua" piilottamalla varansa veroparatiiseihin useimmat
jopa laittomasti. Minun verosuunnitteluni on laillista. Haen alkoholijuomani Virosta,
pääosin viiniä.

On erittäin nautinnollinen kokemus nauttia hyvän ruuan kera viiniä. Sitä ei juoda,
vaan nimenomaan nautitaan.

Kunnon kansalainen
La mer

Onko tosiaan viinin kulutuksesi sitä luokkaa, että lasket hyötyväsi tuosta reissaamisesta, vai ostatko pakulastin kerralla, sanon että muussa paikassa voi säästää suurempiakin summia lasi viiniä ruokailun yhteydessä ei voi olla säästökohde, voihan se olla että palan painkkeeksi menee pari pulloa päivässä joten hyötynäkökulma tulee uuteen valoon.

Vierailija

Eräs tuttava houkkutteli viron reissua, kuulemma bussikyyteineen kaikkineen 50 € en lähtenyt saunakaljan hakuun lähikaupasta saa jo tuolla 50 € meko moneksi saunaillaksi oluset.

Vierailija

Lainaus:

Ei ruokaresepti ja juomasuositus pakota ketään juomaan.

On se viinanhimo melkoinen ongelma jos dokaaminen liipastaan käyntiin ruokareseptejä lukemalla.

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

On se viinanhimo melkoinen ongelma jos dokaaminen liipastaan käyntiin ruokareseptejä lukemalla.

Katselee vaikka kokkiohjelmia joissa ruokaan lisättävää alkoholia on 'pakko' vähän maistaa siinä kokkaillessa.
Siinä esimerkkiä.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

"Onko tosiaan viinin kulutuksesi sitä luokkaa, että lasket hyötyväsi tuosta reissaamisesta, vai ostatko pakulastin kerralla, sanon että muussa paikassa voi säästää suurempiakin summia lasi viiniä ruokailun yhteydessä ei voi olla säästökohde, voihan se olla että palan painkkeeksi menee pari pulloa päivässä joten hyötynäkökulma tulee uuteen valoon."

Auto, 2 ihmistä, edestakaisen matkan hinta 60-80 euroa.
Jos molemmat ostetaan koppa lonkeroa ja 5.2 prossan olutta niin niillä on jo
matka maksettu. Viinit 2,5-3,5 euroa pullo.
Käynti torilla ja hallissa. Suomen jauhomakkaraa halvemmalla saa hienoa
savustettua possunpaistia, hyviä juustoja, erinomaista leipää kolme kertaa
halvemmalla kuin Suomessa. Tupakkaa en polta, sekin olisi 25 euroa halvempaa
kartonki.

Revi siitä, onko kannattavaa vai ei.

Vierailija
La mer

"Onko tosiaan viinin kulutuksesi sitä luokkaa, että lasket hyötyväsi tuosta reissaamisesta, vai ostatko pakulastin kerralla, sanon että muussa paikassa voi säästää suurempiakin summia lasi viiniä ruokailun yhteydessä ei voi olla säästökohde, voihan se olla että palan painkkeeksi menee pari pulloa päivässä joten hyötynäkökulma tulee uuteen valoon."

Auto, 2 ihmistä, edestakaisen matkan hinta 60-80 euroa.
Jos molemmat ostetaan koppa lonkeroa ja 5.2 prossan olutta niin niillä on jo
matka maksettu. Viinit 2,5-3,5 euroa pullo.
Käynti torilla ja hallissa. Suomen jauhomakkaraa halvemmalla saa hienoa
savustettua possunpaistia, hyviä juustoja, erinomaista leipää kolme kertaa
halvemmalla kuin Suomessa. Tupakkaa en polta, sekin olisi 25 euroa halvempaa
kartonki.

Revi siitä, onko kannattavaa vai ei.

Miksi pitää lähteä ostamaan koppakaupalla olutta Virosta jotta niillä saa matkan maksettua, itselläni riittää tuo 80 € saunaoluiksi puoleksi vuodeksi, jopa pitemmäksikin aikaa aina ei voi edes juoda jos on jonnekin vielä menoa!

Vierailija

Onhan alkoholista monenlaista haittaa, ei siitä mihinkään pääse. En ole mikään valistaja, mutta itse en käytä alkoholia edes ruoanlaitossa eikä onneksi lähipiirikään nykyisin läträä. Näin pahan esimerkin veljessäni, joka kävi pohjaakin syvemmällä yli 30 vuotta sitten, mutta ei ole sieltä noustuaan juonut tippaakaan. Se on iso asia muillekin kuin itselleen.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Miksi pitää lähteä ostamaan koppakaupalla olutta Virosta jotta niillä saa matkan maksettua, itselläni riittää tuo 80 € saunaoluiksi puoleksi vuodeksi, jopa pitemmäksikin aikaa aina ei voi edes juoda jos on jonnekin vielä menoa!

Jos yhtään luit edellistä kommenttiani niin siitä kyllä tulee
matkan hinnaksi 30-40 euroa. Ja selvästi kerroin ostavani
yhden olutlaaton. Siksi, että minäkään en juo kuin sen
yhden saunakaljan kerran tai kaksi viikossa.

Viinilaatikoita kyllä tuon useampia (6 pulloa laatikko).
Vaan eipä tuosta haittaa ole ollut terveydellekään, ehkä
päinvastoin.
Näillä mennään ja syksyn synkkyyttä
D-vitamiineillä torjutaan.
Kellot on ajassa,
lihaton lokakuu loppuu
ensi perjantaina possunpaisti tirisemään,
kentie kera punaviinin nautitaan.

Vierailija
La mer

Jos yhtään luit edellistä kommenttiani niin siitä kyllä tulee
matkan hinnaksi 30-40 euroa. Ja selvästi kerroin ostavani
yhden olutlaaton. Siksi, että minäkään en juo kuin sen
yhden saunakaljan kerran tai kaksi viikossa.

Viinilaatikoita kyllä tuon useampia (6 pulloa laatikko).
Vaan eipä tuosta haittaa ole ollut terveydellekään, ehkä
päinvastoin.
Näillä mennään ja syksyn synkkyyttä
D-vitamiineillä torjutaan.
Kellot on ajassa,
lihaton lokakuu loppuu
ensi perjantaina possunpaisti tirisemään,
kentie kera punaviinin nautitaan.

Kuis sitten toimittaa lähtee saunakaljat virosta hakemaan jos lähikaupasta saa pullon n. €urolla, parilla eikä matkoihin tartte satsata lainkaan, tuolla matkan hinnalla saa jo alkostakin viiniä moneen ateriaan.

Vierailija

Pelkäänpä että säästösi on vaan näennäistä sen minkä juomissa säästät menee matkoihin, tuosta halvasta viinasta hyötyy etupäässä suurkuluttajat, ja trokarit, ei normaali alkoholin käyttäjä, joka satunnaisesti napanterit tekee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat