Minun mieleni on tehnyt jo pitemmän aikaa kirjoittaa jokin runo, mutta kun kansakoulussa kirjoitin runon, niin jouduin nurkkaan. Siitä minulle on jäänyt henkinen vamma, ja uskaltamiskynnys on korkea. Jos onnistun kirjoittamaan runoja, niin niille saa vapaasti antaa paljon miinuspisteitä ja parannusehdoituksia.

Nyt minä olen pikkujoulujen kunniaksi laittanut jo peltomiehen vaatteet ladon ylisille odottamaan uutta kevättä, jolloin taas saan pukea ylleni toukonutut.

H. Moilanen

Sivut

Kommentit (74)

H. Moilanen

Minun mieleni on tehnyt jo pitemmän aikaa kirjoittaa jokin runo, mutta kun kansakoulussa kirjoitin runon, niin jouduin nurkkaan. Siitä minulle on jäänyt henkinen vamma, ja uskaltamiskynnys on korkea. Jos onnistun kirjoittamaan runoja, niin niille saa vapaasti antaa paljon miinuspisteitä ja parannusehdoituksia.

Nyt minä olen pikkujoulujen kunniaksi laittanut jo peltomiehen vaatteet ladon ylisille odottamaan uutta kevättä, jolloin taas saan pukea ylleni toukonutut.

H. Moilanen

Voih! Kiitos sinä selipaatin seilori aikeestasi, olisipa hauska saada tänne jokin runosi. Varmasti kouluaikojen vammat ovat jo häilyneet pois ja voit antaa meidän nauttia sanaisen arkkusi sisällöstä.v.

Hyvä H. Moilanen

Ihan hyvä ajatus. Hyväksyn toiveesi kuitenkin sillä ehdolla, ei sanakaan siitä paatista eikä niistä nutturapäistä. Tulee pikkujoulun aika (kuukauden kuluttua) ja ensi viikon lopulla halloween. Kohta onkin Lucia-neidin aika,joten kyllä sinulla, ilman minun mainintoja, aiheita riittää.
Rohkea rokan syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tottakai uskallat kirjoittaa, runoja on aina tosi antoisaa lukea. Naiset ehkä enemmän runoilevat ja kirjoittavat ajatuksiaan, mutta ole vaan rohkea H.Moilanen, kouluajat jääneet kauas taakse, laitahan vapaalla sanalla runoa nautittavaksemme.

-maikki

Älä ole arka , vaan toteuta haaveesi ja kirjoita se runo. Sitäpaitsi kaikki runot ovat erilaisia niinkuin runoilijatkin,
ei ole oikeaa tapaa eikä myöskään väärää tapaa kirjoittaa.

On se upeeta! Mieshenkilöstä kun on kysymys naiset kannustaa oikein joukolla.
Mitä jos onkin naisesta kysymys, tai muusta runoilijasta? Eipä tulisi kun moitteita,että ei tykätä runoista.
Naiset ovat joskus aika bimboja.

Lainaus:

On se upeeta! Mieshenkilöstä kun on kysymys naiset kannustaa oikein joukolla.
Mitä jos onkin naisesta kysymys, tai muusta runoilijasta? Eipä tulisi kun moitteita,että ei tykätä runoista.
Naiset ovat joskus aika bimboja.

Tuo viimeinen lause kertoo syyn siihen mikseivät naiset tule keskenään toimeen saati että kannustaisivat alvariinsa toisiaan.
Miesten suusta tulee loogisempaa ja yksinkertaisempaa kannaottoa, naiset lähtee saivartelemaan ja kaivelemaan joka risua ja joka kuoppaa.

Jos ei tuolla H. Moilasella ois pukua päällä ja onhan naisillakin housupukuja linnanjuhlissakin. Tai ois vaan joku muu kuva Niin voisi naiseksi yhtähyvin ajatella. Kyllä mä ainakin olen arvostellut paljon naisten kirjoituksia ja monta hyvää nais kirjoittajaa onkin ja naiset runoja enemän kirjoittaa ainakin tänne.. Ja kyllä miehilläkin on huonoja runoja Totta et ainakin naisvaltaisessa työpaikassa on enemmän kinaa ja kilpailua ja aina juoruillaan. Vaikka on kuinka paljon töitäkin niin silti ehtivät. Mutta ei niihin ole pakko osallistua. Omana itsenä kun on ja tekee omantuntonsa mukaan

Lainaus:

Jos ei tuolla H. Moilasella ois pukua päällä ja onhan naisillakin housupukuja linnanjuhlissakin. Tai ois vaan joku muu kuva Niin voisi naiseksi yhtähyvin ajatella. Kyllä mä ainakin olen arvostellut paljon naisten kirjoituksia ja monta hyvää nais kirjoittajaa onkin ja naiset runoja enemän kirjoittaa ainakin tänne.. Ja kyllä miehilläkin on huonoja runoja Totta et ainakin naisvaltaisessa työpaikassa on enemmän kinaa ja kilpailua ja aina juoruillaan. Vaikka on kuinka paljon töitäkin niin silti ehtivät. Mutta ei niihin ole pakko osallistua. Omana itsenä kun on ja tekee omantuntonsa mukaan

Etkö ole tajunnut että H. Moilanen on mies... vaikka on asian moneen kertaan ilmaissut kirjoituksissaan?

Joo tiedän että on mies. Mutta ei se runojen arvosteluja muuta on ne kirjoittanut mies tai nainen. Runosta se on arvostelu onko hyvä vai huono

Joku toivoi että ei kukaan runoaja kirjottaisi, kun hän ei niistä tykkää ?
Hyvin ne runot tuolla omalla sivustolla erillään kyllä on helppo varoa ettei vahingossa niitä lue.

Lainaus:

Joo tiedän että on mies. Mutta ei se runojen arvosteluja muuta on ne kirjoittanut mies tai nainen. Runosta se on arvostelu onko hyvä vai huono

No mitä sitten?

Lainaus:

No mitä sitten?

Lainaus:

No mitä sitten?

Miksei voisi kirjoittaa, meillä on vielä onneksi maassamme sananvapaus. Oishan tuo hyvä nähdä minkälainen runo olisi. ?

Lainaus:

Miksei voisi kirjoittaa, meillä on vielä onneksi maassamme sananvapaus. Oishan tuo hyvä nähdä minkälainen runo olisi. ?

Moilanen hoi! Ethän kirjoita runoja, säästä meidät siltä kauheudelta. Kiitos ja aamen.

On olo niin mansikkainen
syy herra H. Moilasen!
Tuo nutturapäiden naurattaja.

Uskollinen seilori vaik nyt
seilaa aivan jossain muualla.

Kaikk paikoillen loksahtaa
kun H. Moilanen porskuttaa

Veneen propellit katolla
vauhtia antaa aurinkoa

H. Moilanen nauttii ruorissa
kas kauniit Venakot hälle
laulaa kuorossa.

Mansikkaviinit nautitaan
kun paatin nokka kääntyy
kohti kotisatamaa.

Lainaus:

Älä ole arka , vaan toteuta haaveesi ja kirjoita se runo. Sitäpaitsi kaikki runot ovat erilaisia niinkuin runoilijatkin,
ei ole oikeaa tapaa eikä myöskään väärää tapaa kirjoittaa.

Onko täällä joku RUNOILIJAKIN mukana? En usko, sillä oikeat runoilijat eivät julkaise runojaan nettipalstoilla. Sitä tekee ne joiden runot ei muualle kelpaa.
Ketä suomalaisia runoilijoita muuten tiedätte?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat