Joulutorit 2013

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Joulun odotukseen kuuluvat kiinteästi joulutorit ,joiden tuoksut ja tunnelma kiihottavat joulun odotusta ennestäänkin.
Euroopassa joulutorit alkavat aikaisemmin kuin suomessa ja jatkuvat vielä joulun jälkeenkin loppiaiseen asti.

Oletteko lähdössä Euroopan joulutoreja kiertelemään, vai riittäävätkö teille Tallinnan tai kotimaan joulutorit?

Viime vuonna fiilistelin joulua Krakovan joulutoreilla mutta tänä vuonna teemme suvun naisten kanssa joukolla matkan Turun vanhan suurtorin joulumarkkinoille.
Menemme järjestetyllä bussiretkellä joten jokainen voi rauhassa rentoutua, ketään ei nakiteta kuskiksi.

Bonuksena matkassa on vielä museokäynti ETT HEM museossa- eli konsuli Alfred ja Helene Jacobsonin kotimuseossa.
Ajan porvariston mukaan Jacobsonit sisustivat kotinsa antiikkiesineillä ja tauluilla eri aikakausilta,nähtävillä on kappale vuosisadan vaihteen turkulaista säätyläiselämää.

Joululeivonnaisia ja käsitöitä olen löytänyt myös koulujen ja yhdistysten joulumyyjäisistä.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Vain Tallinna. Porukka on koossa. Liput varattu. Osa menee joulutorille ja eräät viinakauppaan.
Ilmeisesti käy itsekin siellä laukkua täyttämässä. Eräät vaarit tykkää konjakista pieninä makutippoina.

Vierailija

Viime joulukuussa tuli käytyä Riikan joulutorilla ja myös Vilnassa itsenäisyyspäivän aikaan. Silloin viimemainitussa ei ollut mitään varsinaista joulutoria, ainoastaan upeat joulukuuset oli laitettu pariin paikkaan.
Riikassa oli kaikenlaisia tapahtumia torilla, myyntiä myös, tarjoiltiin väkevää kuumaa juomaa (alkoholiprosentti 40!)
Komeat kuuset ovat parasta antia noilla toreilla.
Helsingissä on joulukuun alkupuolella Tuomaan markkinat, siellä tulee käytyä ilman muuta.

jaanakatriina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olemme jo useana vuona käyneet mieheni kanssa hakemassa Joulun alustunnelmaa Turun vanhan torin joulutorilta.
Viime vuonna ostimme kalasäilykkeitä suoraan kalastajalta , myös saaristolisleipää ostamme.

Vierailija

Lainaus:

Tukholmaan ollaan menossa ja kutsuttu on myös muualle, on vielä avoin.Tallinnassa en käy koskaan.

Siis oletko joulutuotteidenmyyjä vai miksi olet saanut kutsun joulutorille?
Myytkö käsitöitä, leivonnaisia vaiko jotakin muuta?
Toivotaan tuotteillesi menestystä!

Vierailija
mökinmuori

Tukholmaan ollaan menossa ja kutsuttu on myös muualle, on vielä avoin.Tallinnassa en käy koskaan.

Ystävät ovat esittäneet vierailukutsun kotikaupunkiinsa. En myy mitään, en paljoa edes osta! Mutta tunnelma Euroopan kaupungeissa on kiva. Asuvat Brysselissä, jonka joulutori on hieno, siellä on käyty joulun aikaan muutama vuosi sitten.
Tukholmaan mennään tapaamaan sukulaisia ja käydään Skansenilla.

Vierailija

mökinmuori

Ystävät ovat esittäneet vierailukutsun kotikaupunkiinsa. En myy mitään, en paljoa edes osta! Mutta tunnelma Euroopan kaupungeissa on kiva. Asuvat Brysselissä, jonka joulutori on hieno, siellä on käyty joulun aikaan muutama vuosi sitten.
Tukholmaan mennään tapaamaan sukulaisia ja käydään Skansenilla.

Brysselissä on joulutori sekä Grand Placella että St. Catherinessa ja juuri tuo viimemainittu on se ,josta pidän enemmän. Toki Grand Place paikkana on upea.

Vierailija

En käy joulutoreilla koska joka paikassa on samansuuntaista tavaraa älyttömän kalliilla hinnalla myynnissä.
Tietysti jos on varakas, niin mikäs on ostella noilla "joulutori" hinnoilla.

raili-liisa

Vierailija

Lainaus:

En käy joulutoreilla koska joka paikassa on samansuuntaista tavaraa älyttömän kalliilla hinnalla myynnissä.

raili-liisa

Tuo koskee ehkä Suomea, muualla joulutorit ovat lähinnä tapahtuma , jossa on myös ohjelmaa.
On musiikkia, lämmintä juotavaa ja jos myydään jotain, se on laadukasta.
Riikan joulutorille kirkon aukiolle oli viime vuonna mm. eräs nuori tyttö tuonut minihevosensa, joka oli
todella ihastuttava sekä lasten että aikuisten mielestä. Oli myös muutama lammas joille oli rakennettu "maja", söivät heinää.
Kiva kaupunkilaislapsille, saavat tutustua eläimiin. Siellä oli myös erilaisia nättejä, taidolla valmistettuja mehiläisvahakynttilöinä, niitä ostin pari kappaletta. Eihän ne halpoja olleet enkä hintaa moiti, ovat käsityötä. Olivat tosi suosittuja artikkeleita. kyllä tuollaiseen laatutavaraan laittaa mieluummin muutaman euron kuin vaikkapa Tiimarin krääsään...
Kuumaa viiniä maistoin siellä myös.

Vierailija

Lainaus:

raili-liisa

Olen samaa mieltä kanssasi siitä että tavaroilla on "joulutorilisä" mikä on tietysti ikävä asia.
Minä siellä pääasiassa kiertelen ja katselen ja fiilistelen,jokin pieni joulukoriste saattaa lähteä mukaan, samoin suurin herkkuni, se taatelikakku.
Yleensä ostan vielä käsinkudotut lapaset talvipakkasiksi kun en itse osaa eikä minua kiinnostakaan kutominen.
Useimmiten nuo joulutoreilla myytävät villasukat ja lapaset ovat mummojen käsinkutomia.

Olen kerran käynyt Tukholman joulutorilla ja vaikka miljöö oli idyllinen niin minusta tunnelma oli kaupallisempi kuin esim. Tallinnan joulutorilla.

Vierailija

"Joulutunnelmaiseen" kaupunkiin 8.12 muutamaksi päiväksi - en kerro kaupunkia, koska tulee aina negatiivista arvostelua.
Maa on katolinen maa, hienoa arkkitehtuuria, kulttuuria mutta myös mahdollisuus edullisiin, laadukkaisiin ostoksiin.

Vierailija

Että minua sitten ärsyttävät tälläiset kommentit jotta tulevana vuonna tuohikuussa minä matkustan jonnekin mutta enpä kerro minne.
Jos ei ole valmis kertomaan niin olisiko sitten kannattanut jättää kirjoittamatta, arvoitukset kuulunevat pähkinöitä purtavaksi ketjuun.

Vierailija
mökinmuori

Että minua sitten ärsyttävät tälläiset kommentit jotta tulevana vuonna tuohikuussa minä matkustan jonnekin mutta enpä kerro minne.
Jos ei ole valmis kertomaan niin olisiko sitten kannattanut jättää kirjoittamatta, arvoitukset kuulunevat pähkinöitä purtavaksi ketjuun.

Saat ärsyyntyä niin pajlon kuin haluat, mutta en halua haukkuja matkakohteestani. Tuliko selväksi?
Itse olet se kaikkein ahkerin kannaottaja..... valitettavasti.
En p...ruuttanikaan kerro mikä kaupunki ja valuutta!!

Vierailija

mökinmuori

Saat ärsyyntyä niin pajlon kuin haluat, mutta en halua haukkuja matkakohteestani. Tuliko selväksi?
Itse olet se kaikkein ahkerin kannaottaja..... valitettavasti.
En p...ruuttanikaan kerro mikä kaupunki ja valuutta!!

Ett varmaan tajua miten tyhmältä tuo näyttää yleisellä keskustelupalstalla.

Suosin kannanottoja. Sehän on koko keskustelun idea. Ajatuksia asioista. Jos olet niin herkkä että kaikki koskee sinua niin pysy poissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat