Näin hoidat kovettumia, känsiä ja rakkoja

Kommentit (4)

Vierailija

Äidilläni alkoi jalkojen pohjassa kipeä känsä vaivaaman .Ei suostu ottamaan kenkiä pois.On sisälläkin nahkakengät tukevasti jalassa.Muistisairas 93 vuotias mamma ei kuuntele neuvoja.Nyt pitäisi keksiä jokin suoja ettei jalat hankautuisi pilalle.Kengät pitää olla...

Vierailija

Paras konsti on laittaa jalan hiertymään / syylään / känsään tuoretta lampaanvillaa. Siis suoraan lampaasta leikattua villaa, jota ei saa pestä. Villa on erittäin rasvaista, eikä tuota rasvaa siis saa poistaa. Minulla on lampaanvillan tehosta omakohtaista sekä lähipiirin kokemusta. Äidiltäni lähti kymmeniä vuosia vaivannut känsä, hän oli sitä käynyt välillä jalkahoitajalla hoidattamassa, mutta sitä ei saatu koskaan kokonaan pois vaan se tuli aina uudestaan.
Äidin veli sitten kyläillessään sattui mainitsemaan että lampaanvilla auttaa, ja seuraavalla kerralla hän toi sitä mukanaan (hänellä on pari lammasta), ja sitten minä ja äitini kokeilimme onko villasta apua. Minä pääsin pitkään vaivanneesta hiertymästä pikkuvarpaan ja nimettömän välissä, ja äitini pääsi kokonaan eroon tuosta syylästä. Hän piti villaa paikoillaan useammaan päivän ja yön. Minullakin oli villaa pari vuorokautta varpaiden välissä.
Tuosta kokeilusta on nyt melkein vuosi, ja olin jo unohtanut koko asian, kun viime viikonloppuna puhuin äidillä kyläillessäni että minulla on kipeä syylä yhdessä varpaassa. Hän kehotti taas käyttämän lampaanvillaa, jota minulla oli vielä hiukan jäljellä. Nyt olen pitänyt sitä taas pari päivää, ja syylä on menossa pois. Kipu siitä häviää jo villahoidon alkuvaiheessa. Todella tehokasta se siis on.

Vierailija

Syylä ja känsä ovat kaksi eri asiaa ja siis tarvitsevat erilaisen hoidon. Syylä voi hävitä lampaanvillalla, yhtä hyvin se häviää esim. käyttämällä syylän päällä tummaa kynsilakkaa, eli se tukehtuu ja kuolee pois, on siis viruksen aiheuttama.
Känsä vaatii jalkojenhoitajan tai lääkärin apua, mikäli on paha.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat