Pieni kipipinä sukututkimukseen.
Pieni kipipinä sukututkimukseen.
klo 18:20 | 9.11.2013
Onko tällä palstalla ihmisiä, jotka olisivat olleet sukututkimuksen kanssa
tekemisessä? Pientä potkua, neuvoja ja ohjausta tarvitsisin,
Onko tällä palstalla ihmisiä, jotka olisivat olleet sukututkimuksen kanssa
tekemisessä? Pientä potkua, neuvoja ja ohjausta tarvitsisin,
Ladataan...
Voisit aloittaa vaikka täältä: http://www.sukututkimus.fi/
"kipipinä".
Katohan, itse "maisteri" löyti aarteen.
Takuuvarmasti se täältä löytää aina ;)
Minäkin jo eilen tihrustelin samaa..... en vain viitsinyt ilmoitella kun en ole se kielimaisteri.
Luojalle kiitos. Ei tuollaiset pikku mokat mitään häiritse. Se häiritsee kun koko ketju puidaan jotain jonninjoutavaa tyhjää.
Mutta verkkopalvelun houna säikyttelee kirjoittajat pois että pääsee yksin oikein söhläämään.
9.11. 18:20
Olen vuosia tehnyt sukututkimusta. On mielenkiintoinen harrastus. Ehdottaisin minäkin jotain.
Mene www.genealogia.fi sivustolle. Se on Suomen sukututkimusseura.
Sieltä löydät alkuun sukututkimusyhdistykset. Etsi läheisin yhdistys ensi alkuun. Seuraavaksi löydät sukututkimusseurat. Saattaa olla, että suvustasi on jo tehty tutkimus. Se auttaa sinua alkuun.
Kannattaa mennä kurssille.
Onnea harrastuksellesi.
Minulla varmaan joku sanasokeus kun luen nuo alut oikein vaikkei olisikaan,ei kuitenkaan luki-tai kirjoitushäiriötä ole.
Aloitin minäkin sukututkimuksen jo aika kauan aikaa sitten mutta kurssille pitäisi mennä,ei ole paljoa edennyt vaikka kiinnostusta kyllä olisi.Jos sitä vanhanaikaista kirjoitusta pitää alkaa tulkita niin vaikeaa taitaa olla.
Se on vain tarkkaavaisuuden ja keskittymisen puute, ei sen vakavampaa.
Kyllä me osaamme virheen vierestäkin lukea :) oikein!
Minusta on turhaa saivartelua virheistä huomautella, jokainen vanhenee ja sen edestään löytää jos elää saa.
Sukututkimuskursseille kannattaa ehdottomasti mennä. Ei tule tehtyä niin paljon virheitä. Ensin peruskurssi ja sitten jatkokurssi. Siinä sivussa saa jo alkeet vanhan käsialan tulkitsemiseen.
Nykyään sekä Suomen Sukututkimusseurassa Hiski ja Suomen Sukututkimusyhdistyksessä on kirjoitettu selkokielellä mm. kirkonkirjat lähes 1700-luvun alkuun.
Kannattaa näistä aloittaa. Sieltä löytää myöhemmin oman kiinostusalueensa. Kansalais- ja Työväenopistot järjestävät hyviä kursseja.
Muista käyttää lyijykynää.:))
Ja toinen "maisteri", joka löyti (oikeammin löysi) taas pisteen otsikon perästä.....
En ole itse saanut koulussa enkä elämän varrella tällaista oikeinkirjoitusneuvoa.
Ei millään pahalla...
No mie ohjoon Siut ite alottammaan ketjuun. Miula eijjoo mittää muuta koulutusta ku ite alovvuan kantapiän kaatta opettelemmaan.
t.mehtis
http://www.nettiet.fi/forum/harrastukset/941/