Vierailija

Kysy mitä vain.Ja "tarpeesta" tein tämän avauksen.Voiko pakastetusta kuohukermasta tehdä kinuskikastiketta,onnistuuko ?
Voi olla että täällä on liian pieni piiri ja vastausta ei saa,mutta kysympä silti.

Sivut

Kommentit (26)

En ole joutunut moista testaamaan. Kauppa lähellä ja hyvä säilymään muutoinkin.
Mutta monet marjat kärsii pakastuksessa ja menettävät "ryhtinsä" Siksi olen haaveilut vanhan ajan maakellarista. Toki säilöntäaineita vaatii mutta mansikka on mansikka vielä joulunakin.

Monissa kattiloissa, kasareissa on joku hyperhiono pinnoite. Mutta kuluu loppuun jossain vaiheessa.
Mitä aineita siitä liukenee ihmiseen ruokien mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aloittajalle:
Pakastettua kermaa voi käyttää ruuanlaitossa. Luonnollisestikaan se ei vatkaudu enää, mutta siitä voi tehdä kinuskikastiketta. Joko kokeilit?

Toiselle:
Kellarissa ei mansikat säily muuten kuin hillossa, eivät ole kokonaisia pitkän keittämisen jälkeen. Jos haluaa "melkein tuoreita mansikoita" kannattaa pakastaa kokonaiset mansikat irtaallaan vaikkapa uunipannulla ja sitten laittaa ne koviksi jäätyneinä rasiaan. Tietenkin ne vetistyvät sulaneina, mutta eivät niin pahasti kuin rasiassa pakastetut. Pakastaminen on kuitenkin paras ja vähäsokerisin konsti marjojen säilömiseen.

Kolmannelle:
Pinnoitettuja kattiloita ja pannuja pitää uusia tarpeeksi usein!

Huomaan minäkin nuukana ihminen, että maailman kaikki tarpeet jopa kattilat ja pannut on tarkoitettu KULUTETTAVIKSI...uutisetkin vauhkoo, että kuluttaa tulee ja paljon, että talous voi hyvin. :)
Tuon tähden käytänkin noita vanhoja rautapannuja, jotka ovat paistamiseen parhaita eikä tarvitse jatkuvasti olla varovainen ja uusimassa pinnoitteen kuluttua:)

[quote]
Aloittajalle:
Pakastettua kermaa voi käyttää ruuanlaitossa. Luonnollisestikaan se ei vatkaudu enää, mutta siitä voi tehdä kinuskikastiketta. Joko kokeilit?

En vielä,mutta aion kokeilla.Sen tiesinkin ettei vatkaannu pakastamisen jälkeen.

Lainaus:

Huomaan minäkin nuukana ihminen, että maailman kaikki tarpeet jopa kattilat ja pannut on tarkoitettu KULUTETTAVIKSI...uutisetkin vauhkoo, että kuluttaa tulee ja paljon, että talous voi hyvin. :)
Tuon tähden käytänkin noita vanhoja rautapannuja, jotka ovat paistamiseen parhaita eikä tarvitse jatkuvasti olla varovainen ja uusimassa pinnoitteen kuluttua:)

Olen käyttänyt rinnan molempia pannuja,valurautapannuja minulla on jopa useita,perittykin, eivät kulu millään.
Pinnoitettuja joutuu sitten uusimaan tämän tästä.

Lainaus:

Ja roinaa tulee.... kaatopaikat täyttyy hajoamattomasta jätteestä....

Miksi et kierrätä? Vaatii viitseliäisyyttä, mutta jos on huolissaan kaatopaikkojen täyttymisestä niin sitten...

Teflonpannu ei välttämättä mahdu metallinkeräysastian suuaukosta, ja muutenkin sen materiaalista on vaikea ottaa selvää. Miten teflonpannun oikein voi kierrättää?
- Kyllä teflon-pinnoitetun metallisen paistinpannun voi viedä pienmetallin keräykseen tai metalliromuun, vastaa Olli Linsiö YTV:sta.

Pannu ei kuitenkaan välttämättä mahdu keräysastian luukusta.
- On totta, että pienmetallin keräyspisteiden suuaukko on mitoitettu monestakin syystä pieneksi. Pannulle löytyy kuitenkin astioita asuinkiinteistöjen jätetiloista, alueellisista keräyspisteistä, jäteasemilta, ja pääkaupunkiseudulla ja jossain muuallakin Suomessa on myös kiertäviä keräysautoja, Linsiö tähdentää.

Esimerkiksi Helsingin seudulla kiertää pääsiäisen jälkeen vajaan kahden kuukauden ajan autot, jotka keräävät talteen muun muassa metalliromua, ongelmajätteitä ja elektroniikkaromua.

Katri Porttinen, Gitte Enjala / TV1 Kuningaskuluttaja

Autossa alkuperäinen akku.Ajettu noin satatuhattakilometriä, vajaa kymmenvuotias henkilöauto.Uskaltaako enää pakkasella lähteä liikenteeseen,jos hyytyy sinne?Saanut kyllä lämpimät lähdöt aina.

Pitäisi varmaan mittauttaa akun kunto!Autoliikkeessä/huollossa vai huoltoasemalla? Tuskin sentään huoltiksella voi mittauttaa?

Ei taida olla autonaisia linjoilla,olkoon tallissa ja minä kotona kai nämä pakkaset kohta loppuu tai pitää ainakin välipäivää.

Olen marjoja pakastanut 70-luvulta lähtien. Noin 20 vuotta olen pakastanut aikamoiset määrät. Minulla on kaksi kolmensadan litran pakastinta, joten marjoja on ja ovat omalta pihalta kerätyt. Yritän kerätä marjoja silloin, kun ovat kuivia. Jos marjat saa kuivina pakastimeen, ne pysyvät irrallisina pusseissa tai rasioissa pakkasessa. Jos niitä ei saa kuivina, kannattaa soseuttaa tai ainakin osaksi soseuttaa ja laittaa joukkoon kokonaisia. Näin teen esim. vetisille tai ylikypsille mansikoille, joita käytän ensimmäisinä vaikkapa lettujen kanssa.
Mansikkamaan olen hävittänyt, mutta seudulla on hyvä marjan myyjä. Pakastimessani on erillinen pakastin levy, joka on tosi mainio mansikoiden esipakastukseen ja sieltä nopeasti rasiaan tai pussiin ja pakkaseen.

Nykyään myös kuivatan paljon. Osan kuivatuista jauhan ja näistä saa nopeasti hyvän makuista ja lämmintä juomaa talvella.

Nyt en ymmärrä ketjun ideaa. Eli kysymysten vastauksena jotain "karvahattutietoa"?
Googlen kilpailijako vai mikä?

Lainaus:

Lainaus:

Olen käyttänyt rinnan molempia pannuja,valurautapannuja minulla on jopa useita,perittykin, eivät kulu millään.
Pinnoitettuja joutuu sitten uusimaan tämän tästä.

Käytössä vain valurautapannu. Ruotsalaisat valmistetta, sitä käytti jo äitini aikoinaan.
En huoli nykyajan paistinpannuja enkä tarvitse uutta, nykyinen kestää kyllä myös oman elinaikani.

Lainaus:

Nyt en ymmärrä ketjun ideaa. Eli kysymysten vastauksena jotain "karvahattutietoa"?
Googlen kilpailijako vai mikä?

Höh,ihan mututietoa vain jaetaan .Kuka tietää mitäkin,mistäkin.Keskustelua tämäkin.Keskustelupalstalla kun olemme.
En ota vastuuta vastauksista,se on lukijan tehtävä,jos on jotain kysellyt.

Voisi olla hyväkin ja toimiva idea tämä aloitus. Pysyttäisiin kuitenkin aiheessa eikä alettaisi arvostella ja nälviä. Hyvätkin ja kiinnostavat keskustelunavaukset näivettyvät tästä syystä.

Minullakin olisi kysymys, jonka laitoin myös "Harrastukset"-osioon, mutta sitä ei näy.
- Sattuuko täällä olemaan "Kulmakunta"-lehden uusimman ristikon ratkojia? Siis Turun
seudun asukkaille lähinnä suuntaan tämän kysymyksen. Vaikka ihme tuuri se olisi, jos
tärppäisi. Minulla ristikossa yksi ongelma, kun vihjesana kai puuttuu.

Terv.
"Ratkiriemukkaasti risteillen"

Lainaus:

12:21
Kannattaisi mainita missä päin asuu, voisi saada kimppakyytiä.

Omavarainen yritän vielä olla ja maalla asun.

Lainaus:

Minullakin olisi kysymys, jonka laitoin myös "Harrastukset"-osioon, mutta sitä ei näy.
- Sattuuko täällä olemaan "Kulmakunta"-lehden uusimman ristikon ratkojia? Siis Turun
seudun asukkaille lähinnä suuntaan tämän kysymyksen. Vaikka ihme tuuri se olisi, jos

Terv.

Heipsan!
Katselin täältä netistä tuota ristikkoasi, löysinkin sen ja päättelin puuttuvan sanasi tulevan pääkuvasta jostain kohtaa. Tulisiko korennoista toinenkin sana? Näin heti en minäkään keksinyt.

Lainaus:

Lainaus:

Terv.

Heipsan!
Katselin täältä netistä tuota ristikkoasi, löysinkin sen ja päättelin puuttuvan sanasi tulevan pääkuvasta jostain kohtaa. Tulisiko korennoista toinenkin sana? Näin heti en minäkään keksinyt.

Kiva kun löytyi toinenkin ratkoja täältä! Minulta puuttuu se pystysuora sana, joka on heti kuvan vasemmalla puolella ylimpänä. Puuttuisiko siitä nuoli tai vihjesana? Jos se olisi "tyttöjä", niin mahdollisesti "Natasat"? Tyttöjä ovat minulla jo Maritat. Mutta sitten "valmistusvirhe" olisi "takovika" (eikä "tekovika"). Onkohan "takovika" suomea, pikemminkin sen luulisi olevan "taosvika", tai en tiedä...
Harmittaa jos laatijalle on tullut erehdys, tätä olen miettinyt pääni puhki, kun ratkaisuni muuten valmis. Kiva olisi voittaa 50 e:n lahjakortti. Parhaillaan käyn kuntosalilla, kun kerran voitin lahjakortin sinne.
Ratkomisiin:
"R.R."

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat