ITKETTÄÄ

Vierailija

Isäntä puhumaton, ellei haukkua oteta lukuun ennen mykkäkoulua. Nyt luulee mitä suunnitelmia hänen päänmenoksi. Tiedän, että sairasta pitää ymmärtää, antaa anteeksi ja unohtaa. Mutta kun uudet itkut tuli kun en pärjää lastenlasteni kanssa, eivät tottele, puhuvat rumia, huutavat ja riehuvat, ei ole kunnioitusta. Kurittaa ei saa senhän laki kieltää. Kaunis eikä rumakaan sana tehoa. Olen epätoivon partaalla. Vain partaalla toistaiseksi. Illalla ajelin pitkän tovin autolla ennenkuin saatoin mennä kotiin katsomaan millä mielellä otetaan vastaan, mielessä myllersi illallinen lastenhoito, joka oli kaaosta. Itku, kyyneleet ja unilääkkeet tainnuttivat armolliseen uneen.
Kuka surun pyyhkii silmistäni pois?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Otan osaa, voin aavistaa kokemuksesta mitä on kun nuo pikkusöpöläiset käyvät hallitsemattomiksi.
Yksi tehokas lääke on olemassa ja se on tämä: älä missään nimessä syötä heille makeaa, tuloksena on ylivilkkautta, koheltamista, tottelemattomuutta, kinaa, riitelyä ja itkua ja parkua.
Mutta isovanhempina meidän tulee säilyttää mielenmaltti ja rauha. Kun lapset toteavat, jämptistä käyttäytymisestä, että mummi tai ukki on tosissaan, kyllä tottelua ja kunnioitustakin alkaa löytyä. Kun vielä osaamme jakaa oikeassa paikassa kannustusta ja kiitosta, huomata, että se saa hyvää aikaan, niin on nautinto viettää aikaa tai tekemistä noitten vesselien kanssa.

Vierailija

Laki kieltää. Mitä siitä. Tukkapölly on joskus paikallaan tai vittaa selänjatkeelle.
Oikealla hetkellä annettuna toimiin nopeasti.

Vierailija

Mikä tässä on se "suru", tuo puhumaton isäntäkö? Raskasta sellainen varmaan, samaten lastenlasten riehuminen.
Mutta, lastenlapset kasvavat koko ajan, sitten he varmaan rauhoittuvat. Niin ainakin itse toivon!

Vierailija

Onpa sinulla vaikea tilanne.
Onko sinun pakko pitää lastenlapsia, jos ovat noin vaikeita? Kerro heidän vanhemmilleen, ettet jaksa. Johan se on lapsillekin riski.
Onko mahdollista saada isäntä edes välillä muualle hoitoon? Jos ei muu auta, sano sossussa, ettet kestä ja häivyt jokin päivä, jolloin isäntä jää yksin.
Ei taida lohduttaa, ettei kenellekään muka anneta enempää kuormaa kuin jaksaa kantaa.
Voimia sinulle, niitä näytät tarvitsevan.

Vierailija

Voikun voisin niin ottaisin näille omille hartioille taakkaa sinulta vähemmäksi.
Tuo isännän puhumattomuus on vaikea katseltavaa.Sanoit että sairasta pitäis jaksaa ja ymmärtää.Tosi on ,mutta saakait sitä lomaa rinnalla kulkijakin pitää.
Onko Sinun pakko hoitaa noita lastenlapsia kun olet noin väsynyt? En tiedä mikä tilanne on ,mutta puhu lapsillesi suoraan miten jaksat.Voisitko kertoa niin mietittäs porukalla ratkaisua.
Kyllä kannattaa tosiaan ajella vaikka hetkeksi pois kotoa ja olla yksin vaikka sitten autossa.
Onko Sinulla mahdollista käydä ulkona kävelyllä,sekin antaa voimia lisää?

Vierailija

Hyvä ystävä,kuormasi tuntuu tosi raskaalta,mutta se että voit kertoa johonkin suuntaan,varmasti jo vähän helpottaa.
Lastenlastensa kanssa jos yrittää jo parhaansa ja siitä vielä tullaan sanomaan,niinkuin minä ymmärsin isännän tehneen,on jo räjähdyksen paikka,minä ainakin teen niin.
Ja lapset osaavat järjestää yllättäviä tilanteita,minä olen kertonut vanhemmille ja se on toiminut että vanhemmat huomauttavat lähtiessään lapsille olla kilttejä.
Olen kyllä huomannut senkin, että omalla asenteella ja taidoillakin on paljon merkitystä,miten niitten kanssa pärjää,aina vaan ei jaksais.

Toivon,että joku pienikin asia toisi päivääsi valoa ja helpotusta,
Voiman halauksia täältä!

Vierailija

Lainaus:

Laki kieltää. Mitä siitä. Tukkapölly on joskus paikallaan tai vittaa selänjatkeelle.

On ajatusmaailman köyhyyttä ja sanallisen ilmaisun puutetta käydä lapsiin käsiksi.
Menetät sen vähänkin lasten kunnioituksen jos käyt kiinni!
Jäähy on hyvä keino, pysäyttäminen ja silmiin katsominen kun puhutaan. Pienikin jo näistä ymmärtää.

Vierailija

Suru tässäkohtaa on siinä, etten jaksa vaikka pitäisi. Surenko itseäni ja kohtaloani elää tälläista elämäntilannetta, surenko lapsenlapsiani joilla on huonot tavat, surenko empatiakyvytönta, mieleltään sairasta miestäni?

Kauniit kiitokset teille kun annoitte lohduttavia sanoja, neuvoja jaksamiseen ja voimia.

Pian tuleva leikkaukseni antaa etäisyyttä asioihin. Pakollinen pysähtyminen ja pakkolepo.

Terveisin: Aloittaja

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

On ajatusmaailman köyhyyttä ja sanallisen ilmaisun puutetta käydä lapsiin käsiksi.
Jäähy on hyvä keino, pysäyttäminen ja silmiin katsominen kun puhutaan. Pienikin jo näistä ymmärtää.

Siinäpä yksi joka ei ymmärrä mitään. Ellet käy kiinni, miten pysäytät, miten pistät jäähylle ja vikkelät on silmät jos pystyt tuijottamaan silmiin.
En opekin antoi luunappeja tai viivottimella sormille. Nyt on poliisi ihmeissään kun nuoriso on "vähän rappiolla"

Vierailija

Nyt saa nauraa ! Mitä ihmettä tämä koneeni temppuili, kolme kertaa! klo 13.10
En minä ainakaan mitään pahaa tehnyt: ?!

Halusin surkutella aloittajan osaa. Olet saanut kokea samana päivänä kaksi naisen arkielämän musertajaa, mykkäkoulua käyvä mies ja ylivireät lastenlapset. Harmin paikka! Muista, että pahan päivän jälkeen tulee parempi. Tulee se !
Toivon sinulle jaksamista ja huomaa, olet tärkeä ja tarpeellinen omassa perhepiirissäsi. Lämpöinen halaus sinulle.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Siinäpä yksi joka ei ymmärrä mitään. Ellet käy kiinni, miten pysäytät, miten pistät jäähylle ja vikkelät on silmät jos pystyt tuijottamaan silmiin.
En opekin antoi luunappeja tai viivottimella sormille. Nyt on poliisi ihmeissään kun nuoriso on "vähän rappiolla"

Tahallasi ymmärrät väärin, tottakai saa ottaa kiinni, tapa millä se tehdään on eriasia.
Minulla on useampi lapsi ja lapsenlapsi jotka ovat näyttäneet kaikki kujeensa, joten jotain kokemusta ja tietämystä minulle on.
Eikä tehoa sinun vähättelysi, näytät vain....
Haluat taas vain saada riitaa aikaiseksi. Jos täällä ei keskustelutapa muutu, häämöttää sulkeminen , sitä kai riitapukarikin haluaa. Miten sinun sitten käy, kun on riideltävä yksinään.

Vierailija

Lainaus:

Jäähy on hyvä keino, pysäyttäminen ja silmiin katsominen kun puhutaan. Pienikin jo näistä ymmärtää.[/quote]
En opekin antoi luunappeja tai viivottimella sormille. Nyt on poliisi ihmeissään kun nuoriso on "vähän rappiolla"[/quote]

Tahallasi ymmärrät väärin, tottakai saa ottaa kiinni, tapa millä se tehdään on eriasia.
Minulla on useampi lapsi ja lapsenlapsi jotka ovat näyttäneet kaikki kujeensa, joten jotain kokemusta ja tietämystä minulle on.
Eikä tehoa sinun vähättelysi, näytät vain....
Haluat taas vain saada riitaa aikaiseksi. Jos täällä ei keskustelutapa muutu, häämöttää sulkeminen , sitä kai riitapukarikin haluaa. Miten sinun sitten käy, kun on riideltävä yksinään.[/quote]
Ketään ei pyydetty hakkaamaan sairaalakuntoon. Että siinä sun kokemuksesi. Sitten tuo loppuosa. Mitäköhän yrität esittää. Jon minun kommentista sivusto suljetaan niin hienoa. Missäs sinä sitten niitä Vit*uja nuolet ?

Vierailija

Lainaus:

Tämä lause on riidanhaastamista ?. Näin väittää ope.
Tämä oli entisaikaan normaalia elämänkulkua. Turha siitä on sotaa hieroa. Jos äiteellä oli vitsa uuninpankolla niin ei siitä kukaan pahoinpitelytuomiota saa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat