Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Kerrankin jotain kivaa, selkeää asiaa luettavaksi. Syytä en tiedä mutta tällaisesta tuotannosta tykkään.
Pitkät rimssut ilman toraa. Lisää näitä.

Kiitos kaikille kirjoittajille.

Vierailija

http://www.nettiet.fi/teemat/ajankohtaista/art7900-Kultainen-1950-luku-....

Nuo otsikon alla olevat kirjoitukset ovat ET- lehteen tarkoitettuja kirjoituksia, toivottavasti aiheesta ei synny toraa tänne Netti- ET:n puolellekkaan.

Minä muistan 50- luvulta vaaleanpunaiset, pitkäpunttiset alushousut ja pitkät, kutittavat lampaanvillaiset sukat.
Koulun hiihtokilpailut, puusukset ja Voitto siteet, olin huono hiihtäjä ja jäin aina viimeiseksi vaikkei minun sarjassani ollut kuin neljä oppilasta.

Radiosta kuunneltiin Markus setää ja Mirri tätiä.
Mirri täti eli Mirjami Suonio oli meille tuttu sillä hän vietti kesiään Kymijoen varrella olevassa Suonion huvilassa, vain puolenkilometrin päässä minun kodistani.
Kun Mirri täti tuli kylätiellä vastaan niin häntä tervehdittiin kohteliaasti ja niiattiin syvään.
50-luvun loppupuolella hän kirjoitti myös lastenkirjoja joissa seikkaili "meidän oma" tonttumme eli Kinturin tonttu, harmi että nuo kirjat ovat minulta kadonneet vuosien saatossa.

Suonion huvilan ja rannan välissä kulki yleinen pieni kärrytie, Kinturintie.
Mirri tädin helsinkiläiset kesävieraat ottivat usein alasti aurinkoa rantakalliolla ja sekös herätti närkästystä kylän 1800 luvulla syntyneiden vanhojen emäntien keskuudessa.
Voi aikoja, voi tapoja, he huokailivat.

Suonion huvila on edelleen pystyssä Kinturintiellä, kenen omistuksessa, sitä en tiedä.

Vierailija

-60 lukua lie ollut kun Saukonkalliolla juteltiin. En tosin muista mistä. Kimolan kanava ja Vuolenkoski
on tuttuja, että myöskin Kymentaka. Tien toisella puolella Sääskjärvi oli uintipaikka suosittu.

Ihmettelin kuvaasi mutta ei heti ajatus kirkastunut että mistä. Olin Iitissä välillä pari kesää duunissa
mutta muualla suomessa tuli oltua 30 vuotta niin vähän piti muistia ravistella.

Vierailija

Tähän ketjuun kirjoitin pitkän jutun uima-asuista -40 luvulta nykyhetkkeen. Oli kuulemma "omasta päästä revitty" Toki näin. Myönsin tuon kirjoituksessakin. Kotimaisilta elokuvilta tuli alku koska en vielä silloin ollut edes syntynyt. Onhan täällä kirjoiteltu vanhemmistakin asioista.
Kirjoitus ei sisältänyt mitään kiellettyä. Etenkin kun huomioitsee verkkopalvelun nimimerkkinuolemiset
ja otsikoinnin "pakoputkesta"

Vierailija

Mökinmuorille kiitokset kun kirjoitit lähteen, johon nämä kirjoitukset liittyivät. Aloitin lukemisen loppu päästä ja ihmettelin mihin nämä liittyvät. Aloittelijan tulisi aina laittaa viitteet. Selventäisi ja helpottaisi kovasti.
Ei tämä suinkaan ole ainoa, vaan näitä esiintyy useasti.

Vierailija

Lainaus:

Mökinmuorille kiitokset kun kirjoitit lähteen, johon nämä kirjoitukset liittyivät. Aloitin lukemisen loppu päästä ja ihmettelin mihin nämä liittyvät. Aloittelijan tulisi aina laittaa viitteet. Selventäisi ja helpottaisi kovasti.
Ei tämä suinkaan ole ainoa, vaan näitä esiintyy useasti.

Tuo aloitusotsake on lehden artikkelista. Kommentoin siihen ja kirjoitus ilmestyi tänne nettipuolelle.
Eli tiputtiin uuteen ulottuvuuteen. Sama ilmiö on runoissa. Kommentit tulee tänne mutta runot on jossain.

Etusivulta löytyy alareunasta "kultainen 50- luku) Sieltä kun lukasee niin pääseen tännekkin.
Eka viesti on outo, koska en tuntenut toimintakuviota, joka on omaperäinen.

Vierailija

Lainaus:

Kerrankin jotain kivaa, selkeää asiaa luettavaksi. Syytä en tiedä mutta tällaisesta tuotannosta tykkään.

Mitä tarkoitat, mihin viittaat?
Oletko lite på gården kanske??

Vierailija

Lainaus:

Eikö muilla ole muistoja 1950 luvulta?

Ei, siitä syystä kun en ollut vielä syntynyt silloin.

Vierailija

Eli asiallinen keskustelu on kielletty. Tässäkin taas tuplavastaukset, eikä ole edes lukenut edellistä viestiä vaan kysyy samaa asiaa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mitä tarkoitat, mihin viittaat?
Oletko lite på gården kanske??

Taidat olla itse jos se ei ketjusta ole sulle selvinnyt, vai onko sulla hoono soomi?

Vierailija

Lainaus:

12:44

Niinpäs onkin. Käyn tosi harvoin etusivulla eikä tule lehteä.

Älä sitten kommentoi jos aika ei riitä asian lukasuun.
Täälä on näitä häiriköitä ilmakin liikaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat