Leino ja Loiri

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Nämä Loirin levytykset Eino Leinon teksteihin löytyy varmaankin joka toisen levyhyllystä, niin paljon niitä on vuosien kuluessa myyty.

Minulle ne tulivat vasta viime viikolla.
Koko viikonloppu on mennyt Loirin ja Leinon seurassa, kuunnellessa sekä ihmetellessä.
Yrityksistä huolimatta en näitä ymmärrä enkä näistä tykkää.
Laulun ja sovitusten myötä Eino Leinon tekstitkin muuttuivat melkein tunnistamattomiksi.
Luultavasti vika on kuitenkin minussa, uin vastavirtaan päin yleistä mielipidettä mutta nämä cd:t menevät kuitenkin kirpputorille kiertoon...

Kommentit (7)

Vierailija
mökinmuori

Yrityksistä huolimatta en näitä ymmärrä enkä näistä tykkää.
Laulun ja sovitusten myötä Eino Leinon tekstitkin muuttuivat melkein tunnistamattomiksi.
Luultavasti vika on kuitenkin minussa, uin vastavirtaan päin yleistä mielipidettä mutta nämä cd:t menevät kuitenkin kirpputorille kiertoon...

En minäkään pidä liiasta "tulkitsemisesta". Laulut lauletaan, ei puhkuta, huokailla, pihistä tai ähistä.
Leinon runot ovat aivan liian hienoja pilattaviksi huonolla äänellä.

Loiri on ollut moniosaaja, mutta "tulkinnat" eivät miellytä.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lapin kesä ja Näin sydämeeni Joulun teen ovat sitä parasta Loirin musisointia-mielestäni!
En todellakaan katso hänen habitustaan-ollaan,mitä ollaan-Hän on suuri persoona...

Vierailija

Minä tykkään molemmista.Leinon runoja on kirjahyllyssä ja Loirin tulkintoja Leinon teksteihin olen kuunnellut,levyt on jossain mutta ei levysoitinta enää.Olen kyllä tykännyt ,Leinon tekstitkö sen tekee en tiedä.Olen tuon kuullut ennenkin että joku ei tykkää Loirin laulusta.

Vierailija

Eino Leinon runoja on kirjahyllyssäni eli eri runokokoelmissa.
Loiri oli hyvä elokuvassa Pojat, jota kuvattiin silloisessa kotikaupungissani Oulussa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat