Työsuhde-edut

Vierailija

Valtiovarainministeri Urpilainen on ottanut esiin toimitusjohtajien suuret työsuhde-edut. Lähtökohtana varmasti nyt ilmitullut Ailuksen tapaus.
Miksikö ei asiaan ole puututtu aiemmin? No, ehkä siksi etteivät politikot tiedä, millaisia etuisuuksia eri puolilla saadaan.
Hänen mielestään johtajien edut tulisi olla suhteessa edustamiensa tahojen palkkaan yms. etuihin eli tässä tapauksessa kuntatyöntekijöiden palkkoihin. Kuntatyöntekijäthän maksavat pröystäilevän Ailuksenkin palkan (tämä lause on omani osittain, nimen ja sanan pröystäily olen lisännyt).
Olen samaa mieltä ministerin kanssa, jotain rajaa sentään röyhkeydelläkin ja muiden kustannuksella elämisellä tulee olla.

Kommentit (13)

Vierailija

On minullakin työsuhde-etu.Töissä ollessani saan käyttää työpaikan wc-paperia,mutta kotiin sitä ei saa viedä.
Näinä tiukkoina taloudellisina aikoina voipi olla,että senkin joutuu kohta tuomaan mukanaan töihin.

Vierailija

Lainaus:

On minullakin työsuhde-etu.Töissä ollessani saan käyttää työpaikan wc-paperia,mutta kotiin sitä ei saa viedä.
Näinä tiukkoina taloudellisina aikoina voipi olla,että senkin joutuu kohta tuomaan mukanaan töihin.

Tuli mieleen miten lienee Kevassa, onko johtajien asunnoissa myös mainittu paperi työsuhde-etuna? Ja jotain erikoismallia varmaan, kultaisessa telineessä tunnetun sisustussuunnittelijan suunnittelemassa WC:ssä.

Vierailija

Miksi ihmeessä niille,joilla paljn jo on,tarvitsee antaa yhä enemmän.?
Jos tavallinen työntekijä pääsee työpaikalleen tavallisella kotterolla,
tai yleisillä kulkuneuvoilla,
niin miksei sinne pääse johtajatkin.
Jokainen hommatkoon omat autonsa itse ja asuntonsa.
Tuntuu ilkeältä,kun pomot saa auto-ja asunto-etuja ja sitten niiden verotusten kanssa vielä kikkaillaan.

Vierailija

Lainaus:

Miksi ihmeessä niille,joilla paljn jo on,tarvitsee antaa yhä enemmän.?
Jos tavallinen työntekijä pääsee työpaikalleen tavallisella kotterolla,
tai yleisillä kulkuneuvoilla,
niin miksei sinne pääse johtajatkin.
Jokainen hommatkoon omat autonsa itse ja asuntonsa.
Tuntuu ilkeältä,kun pomot saa auto-ja asunto-etuja ja sitten niiden verotusten kanssa vielä kikkaillaan.

Korjaan tuohon että Ailus haetaan kyllä työpaikalle autonkuljettajansa toimesta kevan toisella autolla. Tuo surullisenkuuluisa avobemari on Ailuksen vapaa-ajankäyttöön tarkoitettu.
Nythän kerrottiin eilisillan uutisissa varatoimitusjohtajan ilmoittaneen luopuvansa työsuhdeasunnosta tämän vuoden loppuun mennessä .Saa silloin verotusarvoa vastaavan summan palkankorotuksena. Yrittää siis pelastaa itsensä tässä sotkussa, hyvä sekin. Mainitsi myös jotain kuntapuolen palkoista eli ikäänkuin omatunto olisi herännyt....
Ailusta ei pelasta mikään ja parempi on ettei itse eroa, vastuu pysyy kunnes erotetaan.
Kunnat kamppailevat vähentyvien verotulojen kanssa, palveluita kuntalaisille pitäisi olla, mutta millä rahalla.
Työntekijöitä kunnissa lomautetaan jne, mutta eräät tykkää vaan luxuksesta... että silleen...

Vierailija

Voi jukra.Haettaisiinpa minutkin töihin.
Varsikin tälläisenä sadepäivänä olisi mukavaa mennä auton kyydissä,
mutta ei kun sadetakki vaan päälle ja polkupyörä esiin.
Lounasetujahan nämä pomot myös saavat.
Meillä on työpaikan puolesta mikro,jossa omat eväät lämmitetään.

Vierailija

Lainaus:

Voi jukra.Haettaisiinpa minutkin töihin.
Varsikin tälläisenä sadepäivänä olisi mukavaa mennä auton kyydissä,
mutta ei kun sadetakki vaan päälle ja polkupyörä esiin.
Lounasetujahan nämä pomot myös saavat.
Meillä on työpaikan puolesta mikro,jossa omat eväät lämmitetään.

Ailuksella on lyhyt työmatka katajanokalta Pitkänsillan kupeeseen. Sen voisi ihan hyvin kävellä ,mutta jotain siinä varmaan sitten tärveltyy... kampaus menee sekaisin tai joutuu rahvaan joukkoon kävelemään.
Tietysti kun on tapaamisia työpäivän aikana, ymmärtää että autonkuljettaja vie.
Saa nähdä katuuko tuo nainen missään vaiheessa tekemisiään, vaan onko piinkova, muista välittämätön tyyppi. Itkuun naama jollain asteella vääntyi kyllä, kun oli TV:ssä viime viikolla. Totinen ilme, kun Laura Räty kertoi, mitä tulossa on, jos tarvetta näytön perusteella ilmenee.

Vierailija

Lieneekö suurinkin rikollinen, kun taannoisessa työpaikassani sain käyttää "talon" pääjohtajan virka-autoa määrätyissä tilanteissa. Monella muulla ei tuota etua ollut.
Itse en olisi siinä ajassa eli aikataulun puitteissa ehtinyt määränpäähän julkisilla kulkuneuvoilla ja mukanani oli aikalailla arvokasta aineistoa.
Joskus vaan pelkäsin, kun kuljettaja oli aikamoinen kaahari, muistuu mieleen yksi ajomatka Hki-Vantaalle... ajoi kuin mieletön, ohitteli vaarallisesti, mutta selvittiin kommelluksitta.Sai kyllä paljon sakkoja ja oli ajokiellossakin jonkin aikaa.
Se oli sitä hänen nuoruuttaan, kun oli hyvä auto ajettavana.

Vierailija

Ensimmäinen vuosi minun työpaikassani,kun talo ei enää tarjoa joululounasta,eikä joulukahvia ja piparia työntekijöilleen.Kaikki on kuulemma niin kallista.
Joululounas kyllä valmistetaan ja ne jotka menevät syömään saavat pulittaa siitä kaksinkertaisen hinnan.
Taitaa olla jo nouseva trendi joka paikassa.
Pomo kuulemma kiertää talossa joulun alla,antamassa kättä päivää kaikille työntekijöille ja toivottamassa hyvät joulut.

Vierailija

Tapauksesta Ailus tihkuu uutta tietoa. On pitänyt eilen kevassa henkilöstökokuksen, lehdet kertovat että väkeä on marssinut tilaisuudesta ulos. On kuitenkin annettu tiedote, että niin ei ole tapahtunut. Kukaan ei tuollaista mene vääränä tietona levittämään, sen on pakko olla totta.
Oli kertoillut ettei nyt uskalla viedä lapsiaan ratsastamaan bemarilla ,kun on niin ikäviä juttuja liikkeellä!! Mitä se henkilöstölle kuuluu - näyttää nainen olevan sekaisin jollain tapaa...
mitä vielä saammekaan lukea ja nähdä. Huhhuh!!

Vierailija

Sorry en kirjautunut, mutta itse myös olen katkera Kevan toimintaan. Vaatimattomasta muutaman sadan euron omaishoitopalkkiosta maksan joka kuukausi muutaman kympin kuel -maksua ja eläkettä tämä satsaukseni kuulemma kerryttää jopa 7 euroa kuukaudessa, joten ihmekö se, kun johdon mässäilyllä ei ole mitään kattoa. Ehkä tämä kaikki johtaa nyt kunnolliseen perkaukseen jokaisen ylipalkkaisen- ja etuisen pomon kohdalla! Ilmaisia lounaita ei ole koskaan ollut, mutta toki joululounaita on saatu sponsattuun hintaan! bordercolli

Vierailija

Lainaus:

Ensimmäinen vuosi minun työpaikassani,kun talo ei enää tarjoa joululounasta,eikä joulukahvia ja piparia työntekijöilleen.Kaikki on kuulemma niin kallista.
Joululounas kyllä valmistetaan ja ne jotka menevät syömään saavat pulittaa siitä kaksinkertaisen hinnan.
Taitaa olla jo nouseva trendi joka paikassa.
Pomo kuulemma kiertää talossa joulun alla,antamassa kättä päivää kaikille työntekijöille ja toivottamassa hyvät joulut.

Meillä ei ole ainakan kymmeneen vuoteen tarjottu joululounasta. Sellainen on kyllä mutta maksullinen. Sen saa samaan hintaan kuin muutkin lounaat. Ymmärrän hyvin säästötoimet ja ihan ok että itse kukin maksaa sen mitä syö.
Henkilöstöedut ovat elokuvalippuja, virkistystoimintaa eli esim. näyttelyissä, museoissa ja muissa kiinnostavissa paikoissa vierailuja. Se riittää ainakin minulle ihan hyvin.
Meilläkin on täällä johtajia, ylin johtaja saa parhaan tulospalkkion, me muut vähemmän, mutta joka kuukausi tulee tulospalkkio.Erilaisia kannustustapoja on, on osunut myös minun kohdalleni, mutta se edellyttää että on tehnyt jotain erityistä sinä vuonna. Siitä ei mene veroa eli ihan kiva palkinto tehdystä työstä. Nyt nekin tosin ovat jäissä, kun rahatilanne on huono.
Ei täällä kukaan ailuksia kaipaa, mutta hyvä koulutus vaaditaan useimmilta.

Vierailija

Tuija Brax on vaatimassa tarkistukseen kaikkien johtajien suuret työsuhde-edut ja palkkiot , Ailuksen edut ovat hänen mielestään pieniä verrattuina moniin muihin ja yleisesti miesjohtajien etuihin. Hän epäilee Ailuksen joutuneen erityisen riepotuksen kohteeksi , koska on nainen.

Vierailija

Minula on houno palkka mutta pääsepä paremmmille kiukuttelemaan täälä verkkopalvelun tööissä.
Ehkäpä se korvaa asian.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat