Kylmät kädet ja jalat

Vierailija

Osaako joku kertoa miten saan käsien ja jalkojen verenkierron paranemaan. Nykyisin tahtoo kyseiset kapistukset jäätyä hetkessä niin että pelkään ulkotyöskentelyä, jota muuten niin mielelläni tekisin. Onko kokemuksia esimerkiksi joistain tipoista tai muista luontaistuotteista kyseiseen vaivaan.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Minulla on myös ollut vielä lievänä, mutta kuitenkin tuo jalkojen paleleminen.
Suuremmin en asiaan ole paneutunut muuten kuin pitämällä lähes aina villasukkia. Välillä kun kädet palelee yöllä ja kintaita ei löydy niin sukat käteen ja lämintä tulee.
Rohdoista en osaa sanoa, mutta joku neuvoi laittamaan jalakoja vuoronperään kylmään ja lämpimään veteen verenkierron lisäämiseksi. Lämmittäviä jalkavoiteita on olemassa ja lämpögeeliä.
Tietenkin on syytä miettiä kokonaistilannetta terveyden kannalta, että oisiko jokin verenkiertosairaus kyseessä, johon mahdollinen apu tulee lääketieteen puolelta.
Kiusallinen vaiva ja itse kokeilisin erilaisilla pukeutumisnikseillä, kun tarjontaa tänäpäivänä on. Urheilu ja terveyskaupoista kaiketi saa neuvoja myös.
Ja tämä armas netti sehän se vastaa, kun siltä kysyy ja lukee keskustelupalstoja.
Lämpimiä ja aurinkoisia talvipäiviä kaikilleT. Kukka

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulta on leikattu vaivaisenluut kahdesti ja siksi ukkovarpaita ja jalkoja muutoinkin palelee aina. Minulla on kesälläkin villasukat jalassa, eivätkä ne ole yhtään kuumat. Jossain vaiheessa lääkäri esitti jotain lääkettä verenkierron parantamikseksi, mutta en ollut siihen vielä kypsä.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Jalkojani ei yleensä koskaan palele, mutta käsiä kylläkin. Muutenkin olen vilukissa, harrastan kerrospukeutumista yleensäkin, tarkoitan paitoja. Käsien kylmyys vaivaa töissä, kun joutuu ihmisiä koskettamaan ja se on joskus hankalaa.
Olisiko teillä vinkkejä mikä auttaisi kylmiin käsiin?
t. Biba

Vierailija

Kyllä näin talvella on helppo saada verenkiertoon vipinää lumella kävelystä. Uskoisin lumihieronnan auttavan myöskin kylmiin käsiin.
Monenlaisia "nappeja" on tullut kokeiltua, turhaan.
Pari kolme minuuttia olen tepastellut pihalla aamuin illoin ja joskus jalaksia(jalkarasvaa) illalla sitten villasukat yöksi.
Takuuresepti.

ierikka

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Kyllä näin talvella on helppo saada verenkiertoon vipinää lumella kävelystä. Uskoisin lumihieronnan auttavan myöskin kylmiin käsiin.
Pari kolme minuuttia olen tepastellut pihalla aamuin illoin ja joskus jalaksia(jalkarasvaa) illalla sitten villasukat yöksi.
Takuuresepti.

ierikka

Ompa sulla ihana nikki ierikka.
Jos sattuu olemaan se oma kulta, voihan sitä laittaa ne palelevat raajat sinne kullan kainaloon lämpiämään.
Tunnistan kyllä tämän ongelman, alkaa tuota ikää jo olemaan. Vaikka ei se kyllä iästä ole kiinni. Tyttäreni, vähän päälle kolkyt, on kävelly kesät talvet villasukat jalassa jo monta vuotta.

Vierailija

Itse olen saanut avun kylmästä vedestä. Aiemmin oli ongelmalllista, kun tuntui siltä, että aina on varpaat ja sormet jäässä. Mutta eipä ole ollut enää.
Niin hassulta kuin se tuntuukin, että kylmä auttaa tähän vaivaan, mutta niin se ainakin omalla kohdallani on.
Nykyisin tarkenen käydä pihalla paljain varpain vaikka olisikin lunta ym. Suosittelen siis lämpimästi kylmässä vedessä uimista.

Vierailija

Minulle lääkäri kehoitti liikunnan lisäämistä ääreisverenkierron parantamiseksi ja olen todennut sen auttavan.
Monella meistä ikäihmisistä kun liikunta meinaa jäädä vähäiseksi, vaikka ei olisi siihen mitään estettäkään.
Ei muuta kuin ulkoilemaan niin alkaa veri kiertää ja mielikin virkistyy!!

Vierailija

Lainaus:

Takuuresepti.

ierikka

Vierailija

Lainaus:

Osaako joku kertoa miten saan käsien ja jalkojen verenkierron paranemaan. Nykyisin tahtoo kyseiset kapistukset jäätyä hetkessä niin että pelkään ulkotyöskentelyä, jota muuten niin mielelläni tekisin. Onko kokemuksia esimerkiksi joistain tipoista tai muista luontaistuotteista kyseiseen vaivaan.

Tehokas neuvo oli muistaakseni funktionaalisen lääketieteen lääkärin neuvo käsien ja jalkojen paleluun...on jättää kahvit juomatta..kahvi supistaa ilmeisesti ääreisverenkiertoa.

Vierailija

Ierikka lämmitteli jalkojaan lumihangessa ja toimii vielakin. Alkoivat jalkapohjista tunto hiipumaan, hakeuduin tutkimuksiin ja eikös vaan ollutkin polyneuropatia (ääreishermoston rappeuma) jo aika pitkälle ehtinyt.
No eipähän siihen nyky lääketieteellä ole mitään hoitokeinoa tarjottavana. Lumikylvyt kyllä lämmittää ja hiukan helpottaa vieläkin. Se sama ierikka, mutta taas vuoden vanhempana.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tehokas neuvo oli muistaakseni funktionaalisen lääketieteen lääkärin neuvo käsien ja jalkojen paleluun...on jättää kahvit juomatta..kahvi supistaa ilmeisesti ääreisverenkiertoa.

Miehelläni oli aina sormet ja varpaat "jäässä". Joivat töissä pitkin päivää kahvia. Kun lakkasi juomasta, jäätyminenkin loppui. Hämmästyi itsekin eikä palannut kahvinjuojaksi.

Vierailija

Luullakseni jalkojen ja käsien kylmyys, siis palelu ei johdu verenkierrosta, aprikoin sen johtuvan hermostosta, tiedättehän ne ohuet valkoiset rihmat jotka ovat ihmisen kehossa, ne ovat paakkuuntuneet, siis rustoa on kasvanut jossain mutkassa niiden ympärille ja niin ei käskyt kulje niinkuin pitäisi.

Minullakin on ilmennyt tällaisia oireita, jalkoja palelee kovasti, kun kokeilen niin ne ovat ihan lämpimät.  Apua olen saanut hieronnasta.

Varmaan edellä olleissa kommenteissa annetut neuvot ovat hyviä ja varyeen otettavia.

Vierailija

Minä olen saanut avun vaihtokylvystä, eli suihkutan vuoroin jääylmällä ja vuoroin kuumalla vedellä, se auttaa aina joksikin aikaa, varsinkin illalla ennen nukkumaan menoa.

Ja liikunta on tosi tärkeä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat