Vierailija

Tässä hermoromahduksen partaalla mietin joululahjoja lastenlapsille. 14 x100 e , mahdoton kuvio. nuo isot legopaketit on järjestäin sen hntasia. mitä te nuut mummut ja papat annatte lastenlapsille lahjaksi.
jo 2 v on kova tahtomaan ja lelulehtiä pukkaa luukusta jatkuvasti.

Kommentit (15)

Parasta on pitää järki päässä, toiveet ei lopu koskaan. isommille ei edes lahjoja tarvitse antaa mielestäni.
Parasta lahjaa lapsenlapsille on aika eli isovanhemmat voivat antaa aikaansa heille menemällä jonnekni kivaan tapahtumaan, menemällä kirjastoon jne.
Lelujen ja härveleiden kiinnostavuus on hetkellistä, ne unhotuvat pian. Ja roinakasa sen kun kasvaa.
Vaatimisesta tulee helposti tapa, kaksivuotias ei edes ymmärrä pyytää jos ei vanhemmat kasvata lahjomiskulttuuriin.
Päätäntävalta ja kasvatus on aikuisten asia.

Lainaus:

Tässä hermoromahduksen partaalla mietin joululahjoja lastenlapsille. 14 x100 e , mahdoton kuvio. nuo isot legopaketit on järjestäin sen hntasia. mitä te nuut mummut ja papat annatte lastenlapsille lahjaksi.
jo 2 v on kova tahtomaan ja lelulehtiä pukkaa luukusta jatkuvasti.

Jos lapsenlapsia on paljon,olisi ihan kohtuullista sopia,ettei lahjoja osteta .Kaikki ymmätävät ettei kukaan voi hankkia tuollaista määrää lahjoja. Muutenkin nykyään ihmisillä on usein aivan liikaa tavaraa.Itse huomasin aikoinaan,etteivät lapset kauheasti tavaroista ilahdu. Eivät lapset aina itse ymmärrä,että lelut ovat kalliita,eikä niitä kaikkia tarvitse saada.On vanhempien tehtävä kohtuullistaa vaatimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Neulon lapsille sekä aikuisille sukat .Silloin kun on rahaa laitan myös lasten pankkiin muutaman kympin rahaa. Tavaraa ja leluja lapsilla on aivan liikaa.Myös vaatteet ovat hyvä vaihtoehto.Joskus olen vienyt lapset ennen joulua uimaan, tai soppailemaan .Minä itse päätän mitä lahjoitan.Toiveita kyllä on vaikka mitä, mutta kyllä tässäkin pitää olla se oppi ettei kaikkea saa mitä haluaa.

Totta on,että monet isovanhemmat miettivät,mitä lastenlapsille joululahjahjaksi?

Minulla on viisi lastenlasta,poikia kaikki!
Pääsääntöisesti kysyn lasten vanhemmilta,mitä lahjaksi(myös syntymäpäivinä).
Isommille lapsille panen pikkasen euroja kirjekuoreen joulukortin lisäksi,pienemmille vesseleille sitten jokin kohtuuhintainen lahja ja pankkitilille hieman rahaa.Toimii!

On oikeus ja kohtuus,että mummut ja ukit ostavat lahjoja sen mukaan,mikä kulloinenkin varallisuus on!

Lainaus:

Neulon lapsille sekä aikuisille sukat .Silloin kun on rahaa laitan myös lasten pankkiin muutaman kympin rahaa. Tavaraa ja leluja lapsilla on aivan liikaa.Myös vaatteet ovat hyvä vaihtoehto.Joskus olen vienyt lapset ennen joulua uimaan, tai soppailemaan .Minä itse päätän mitä lahjoitan.Toiveita kyllä on vaikka mitä, mutta kyllä tässäkin pitää olla se oppi ettei kaikkea saa mitä haluaa.

Tuo on hyvä tapa. Sukkia ei kaikki osaa edes neuloa.

Täälläkin on mummi joka kutoo tai ostaa kirpputoreilta edullisia uusia villasukkia. Ovat muuten ihania ihmisiä jotka pienellä rahalla myyvät sitten tuolla toreilla kutomiaan tuotteita. Sitten täällä pienellä paikkakunnalla on myymälä jossa myydän käsintehtyjä sukkia, lapasia ym. Sieltä usein ostan niitä .

Kysyn vanhemmilta toiveita. Meillä ei koskaan leluja harrasteta jotain suurempaa ehkä pojille, pyörään tai suksiin avustusta sukupuoleen katsomatta, niin synttäreillä kuin joulunakin. Krääsää lapsilla on liikaa se on totta. Lahjakorttia isoimmille lapsille aina sen mukaan mihin kykenee, muutama kymppikin riittää. Minulla on ongelma että aina menee liiallisuuksiin,yleensä ostan myös lasten vanhemmillekkin pussilakanoita tai jotain tarpeellista. Omat tyttöni ovat tottuneet saamaan yöpujamat ja villasukat, ne ovat niin odotettuja lahjoja että en voi siitä luopua vaikka joka vuosi päätänkin. Vävyille villasukat ja kaikille suvun miehille, aina hyvä ja odotettu lahja.

Palasin vielä tänne...
Minulla on onni omistaa ´isosisko´,joka on pitänyt koko suvun villavaatteissa-aina...
Aattokahvilla(klo 12.00) hän tuo esille kokoelman erilaisia kutomiaan tuotteita ja niistä jokainen saa valita mieleisensä.Hyvin kelpaa! :)

itse myös hyvin pitkästi villasukkalinjalla.lastenlapset vielä niin pieniä , että jotakin aineellista haluaa antaa, isommelle käy jo lahjakortti,

Oi se oli mukavaa aikaa kun lastenlasten kanssa lelukirjoja selailtiin ja mietittiin että toihan olisi kiva...ja toi...
Vanhempien kanssa yhdessä kuitenkin mietittiin ja päätettiin mitä muori ja ukko ostaa.
Vaan onhan rehellisyyden nimessä sanottava että kyllä minä ostin vähän ylimääräistäkin.
Nykyään haluavat vain rahaa...

Mielessäni käy kuva vanhimmasta lapsenlapsesta silloin kun hän oli tarpeeksi vanha ymmärtääkseen joululahjojen päälle.
Hän istui lahjapakettiensa keskellä ja koetti aina ensin pakettia saadakseen selville oliko se kova vaiko pehmeä.
Jos paketti oli pehmeä niin fiuu...se lensi olan yli saatesanoilla..vaatetta...
Pienen pojan maailmassa kova paketti oli myös kovaa valuuttaa.

Olen jättänyt kaiken ostamiset pois. Annan lastenperheille leivonnaisista ja tekemistäni säilykkeistä herkkupaketin.

Minä kysyn tyttäreltäni, mitä ainokainen lapsenlapsi tarvitsee ja ostan vain yhden tarvelahjan. Leluja en osta, koska lapsi on toisillekin isovanhemmille ainut ja myös muilta sukulaisilta tulee "kamaa" ihan liikaa.

Täällä mummo, joka inhoaa näitä postiluukusta tulevia paksuja lelukuvastoja.
Joka ainoa "opus" lentää postilaatikosta suoraan lehtiroskikseen. Lapset selaa
lehtiä "mä haluun ton ja ton" periaatteella, vaikka tavaraa on niin, että ei
huoneen ovi kiinni mahdu. Olen ostanut heille yhden toivelahjan ja sitten
jotain vaatetta tai muuta käytännöllistä vähän. Joulu on muuttunut
niin markkinahenkiseksi, että maku on mennyt, ja tunnelma joulusta
kärsinyt.

Mukavaa joulun odotusta siitä huolimatta kaikille!

KIITOS SAMOIN, mukavaa joulun odotusta,

Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, maku joulusta mennyt,
ei kun joulun viettoon Epsanjaan. :)

Lainaus:

KIITOS SAMOIN, mukavaa joulun odotusta,

Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, maku joulusta mennyt,
ei kun joulun viettoon Epsanjaan. :)

Rahalahja toimii aina. Siispä seteleitä kuoreen. :) Sen jälkeen voi hyvällä omallatunnolla
lähteä vaikka etelään.

Joululahjoiksi itse tekemiäni sukkia, slipareita, bonchoja, patalappuja, koristeltuja pipareita, pitsikaulahuiveja. . . . pikku rasioita laatikoita. . . jne. Eikä stressaa. Ja jos en osaisi tehdä, kokoaisin aikuisille esim. mausteista pienen nyssäkän ja lapsille kyniä, maalaustarvikkeitra ja paperia, paljon paperia.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat