Helpota koulujen materiaalipulaa

Vierailija

Ala- ja yläasteilla on yhä niukkenevät määrärahat esim. tekstiilitöiden opettamiseen. Jos sinun kaapeissasi lojuu tarpeettomana kangas-,lanka- yms. käsitöihin kelpaavaa materiaalia, ota yhteyttä lähimmän koulun tekstiiliopettajaan.

Kommentit (8)

Vierailija

Minä olen tyttäreni ala-kouluun vienyt monena vuotena kaikkea askarteluun liittyvää mitä on kertynyt kotiin:Kankaita,lankoja,paperia,naruja jne...
Tosin tyttäreni on siitä koulusta siirtynyt pois jo 15 vuotta sitten,mutta open kanssa jäi niin hyvät muistot,että ollaan yhtä pidetty aika-ajoin edelleen.

Vierailija

Minäkin olen opettajilta joskus kysynyt,että tarvitsevatko kankaita,kun niitä välillä jää.
Mielellään ovat niitä ottaneet vastaan.

Vierailija

Maksan veroja, niillä voi hankkia tarvikkeita.En suostu ostamaan yhtään kankaanpalaa koululle.

Vierailija

Lainaus:

Maksan veroja, niillä voi hankkia tarvikkeita.En suostu ostamaan yhtään kankaanpalaa koululle.

Eihän keskustelun aloittaja ole pyytänytkään mitään ostamaan, vaan lahjoittamaan käsityötarvikkeita, jos ne lojuvat varastoissasi tyhjän panttina, ts. et itse niistä tee mitään.

Vierailija

Kyllä, Suomen peruskouluissa opetetaan tekstiili- ja teknistä työtä vuosiluokilla 1-7. Esimerkiksi 7. luokalla sitä on 3 oppituntia viikossa. Oppilaat saavat jo alaluokilla valita, kumpaanko osallistuvat, ts. oppiaine ei ole sidottu sukupuoleen. Lisäksi tehdään vaihtoja niin, että kaikki pojat ovat muutaman viikon tekstiilityön tunneilla ja kaikki tytöt saman ajan teknisessä työssä.

Peruskouluissa opetetaan myös liikuntaa, musiikkia, kuvataidetta, kotitaloutta perinteisten lukuaineiden lisäksi. 8. ja 9. luokilla taito- ja taideaineet (esim. käsityö, musiikki, kotitalous, kuvataide) ovat valinnaisaineita kuitenkin niin, että 33 ainetta jokainen valitsee yhteensä 6 tuntia viikossa. Samassa paketissa on myös kieliä ja atk:ta.

Koulumaailma ei ole muuttunut niin paljon kuin ehkä media antaa ymmärtää. Edelleen opiskellaan kielioppia, kertotaulua, maantiedettä, tunnistetaan ja jopa kerätään kasveja, opetellaan hiihtämään ja luistelemaan sekä paljon muuta!

terv. yläluokkien opettaja

Vierailija

Tosi järkevä ajatus aloittajalta!
Ihan varmasti kouluissa otetaan vastaan kaikenlaista käsityö- ja askartelutarviketta. Kannattaa siis viedä, jos itsellä on liikaa jotain vanhoja kankaita, lankoja, paperia, pahvia, jopa tapetteja voisi käyttää kuvataiteessa. Hieno idea, kannatan! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat