Näin selviät kaamosajasta

klo 7:02 | 16.11.2016
Kaamos alkaa marraskuun lopulla pohjoisimmassa Suomessa ja päivän pituus on enää muutamia tunteja etelässäkin. Annamme viisi vinkkiä kaamoksen selättämiseen.Lue koko juttu
Kaamos alkaa marraskuun lopulla pohjoisimmassa Suomessa ja päivän pituus on enää muutamia tunteja etelässäkin. Annamme viisi vinkkiä kaamoksen selättämiseen.Lue koko juttu
Ladataan...
http://www.nettiet.fi/teemat/terveys/art8003-Nain-selviat-kaamosajasta.html
Olen syntynyt vuoden pimeimpänä päivänä, tuolle päivälle osuu useimmiten talvipäivänseisaus.
Johtuneeko tuosta että pimeys ja kaamos eivät ole minulle ongelma, päinvastoin.
Harmaa on kaunis väri ja pimeys kietoo ihmisen vaippaansa kuin turvaan.
Mikä onkaan mukavampaa kuin lojua takkatulen ääressä kirjaa lukien, tai vain katsella ulos harmauteen jossa ruoho vielä loistaa kirkkaan vihreänä.
Niin ja kaamokseenhan kuuluu oleellisena osana tuo ihana Joulun odotus.
Hei vain!
Omalla tavallaan minäkin tykkään tästä vuodenajasta.
Olen ´marraslapsi´,65-syntymäpäiväni lähestyy...En tunne kuiteskaan olevani sen ikäinen...Sama tytönhupakko olen sisimmässäin,no ei sentään-pidän itseäni järki/tunne-ihmisenä.
Ollaan mekin ukkelin kanssa suunniteltu sitä,josko kaupunkiin laittaisimme takan olohuoneeseen(mökillä on varaava takka),haaveeksi se on jäänyt jostain syystä...
Pojan ja tyttären perheillä on varaavat takat olohuoneissaan-antavat ihanaa lisälämpöä ja tunnelmallisuutta!
Mutta,kynttilöitä on ihana poltella syksyisin niin sisällä kuin ulkonakin ja niitä kuluu...
Kohta on joulukuu ja siinäpä sitä puuhaa riittää...Aina on yhtä uusi ja ihana tuo Joulun odotus!
Kaamosaika kuluu hyvin,enempi oli haikeaa silloin kun kesä kääntyi lopulleen,mutta se aika kuitenkin meni nopeasti ohi.
Nyt on ollut ikäänkuin rauhoittumisen aikaa,kun puutarhasta hommat loppuivat.On voinut lenkkeillä ja muuten tehdä mitä milloinkin huvittaa.
Kynttilä palaa pöydällä jatkuvasti,tuoden tunnelmaa.
Päivät menevät nopeasti ja kohtahanse joulunaika koittaa.
Minä en ymmärrä tätä kaamoaika/kaamosmasennu höpötystä ollenkaan. Tämä on minulle paras vuodenaika. Kynttilä palamaan ja hämärän syliin. Mikä sen parempaa.
Miks sitten tunget omia ajatuksias toisten päähän, vai etkö tiedä ees sitäkään, mitä on kaamos masennus, ja pitäiskö muiden sit ymmärtää sinun höpötyksiä ?. Aika vähän sulla niitä hyviä vuodenaikoja on, jos muutama pimeä kuukausi riittää.
Jaaha, tännekin tuli vastaan inttäjä sitten.
Kun vanhenee, aika rientää aina vain nopeammin. Vaikuttaa siltä, että tätä hämärämpää aikaakin on vähemmän kuin ennen. Kuukauden ajan enää päivä lyhenee ja taas alkaa valaistua. Ja kun tuli lunta, ei ole kovin pimeää ainakaan kaupungissa. Harmi vain, kun taitaa sulaa vielä pois.
Kaikilla vuodenajoilla on hyvät ja huonommat puolensa. Minusta tämä pimeä syksy ei ole sitä parasta aikaa, mutta ei nyt pahaakaan.