Riitaa, toraa, ilkeilyä, vihakirjoitteluakin, Miksi?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Laitoin tuohon viereen rauhankynttilät palamaan...

Niin ihmettelen sitä, kun täällä hyvin monissa kirjoituksissa kirjoittelu
menee riitelyksi ja jopa toisten kirjoittajien nimittelyksi ja haukkumiseksi.

Useimmat meistä ollaan aikuisia ihmisiä, eli ei teinipalsta. Jotkut ovat vielä
työelämässä, useat jo eläkkeelläkin, kuten itsekkin. Joten luulisi meillä
olevan jo sitä elämänkokemusta ja taitoa tulla toimeen toistemme kanssa.
Vaan ei, valitettavan usea palsta menee riitelyksi. Miksi. Itse yritän jättää
riitelevät kirjoitusketjut väliin, jopa omat aloituksetkin, jos riidaksi yltyy.

Täällä on monia hyviä ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Etenkin nyt viime aikoina
on ollut useita, jo aloituksessa riidalla aloitettuja ketjuja, monet niistä
on poistettukin - hyvä niin. Miksi näin on?
On monia aloituksia, pitäisikö kirjoittaa anonyyminä vai nimimerkillä.
Olen tuonut julki oman mielipiteeni, mieluummin nimimerkillä, se on
palstanpitäjän vallassa miten mennään. Mielipiteensä voi julkaista, mutta
turha siitä on riidellä.

Pyrin kyllä tarkistamaan kirjoitukseni, silti valitettavan usein tapahtuu
kirjoitusvireitä. Se nyt on yleistä vanhemmilla ihmisillä, ei se minua
haittaa. Keljuttaa vain, kun joku olevinaan suomenkielenmaisteritai jokumuu
tulee sanomaan:"Tässä tapausessa se ja se sana kirjoitetaan isolla kirjaimella"...
Voihan paska tuollaista tärkeilyä.

Toivomukseni olisi mielenkiintoisia kirjoituksia, mutta ilman riitoja.
Asioista voidaan olla eri mieltä, mutta ilman riitelyä.
Jookos.
Ja se Joulukin lähestyy ja tontut kurkkii...

Sivut

Kommentit (139)

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiios La mer asiantuntevasta kirjoituksestasi!

Niin,minullakin tulee näitä kirjoitusvirheitä,koska oikeassa silmässäni kasvaa kaihi ja muutoinkin on lukihäiriö.Menen silmäleikkaukseen ensi vuonna.-Katsotaan,korjaantuuko kirjoitusvirheeni?

No,eikös nämä pienet kirotusvirheet ole pienii juttui suurten asioitten keskell?

Eleään ja annetaan toistenkin elää sovuss!

Vierailija

Hyvä vastaus. Juuri noin.
Meillä monilla on sairauksia, liittyen näköön, aivotoimintaan,
mitä se haittaa.
Kyllä me ymmärrämme kuitenkin toisiamme.
Jatketaan sovussa.

Vierailija

Poistettuja aloituksia. Niissä on yritetty tuoda palstan tilanne toimituksen tietoon. Valitettavasti verkkopalvelu taitaa hoitaa pelilautaa joten ei mitään hyötyä.
Hyvänä esimerkkinä Koti & Piha sivulla Joulutarina. Aivan nasta kirjoitus huolella tehtynä. 15 kommentia
vain 4 asiallista ( tais olla nimimerkillä) Tuosta lähtökohtasta kun meteli nostetaan aivan tyhjästä, niin sopuisaa olotilaa ei valitettavasti ole taivaanrannassa nähtävissä.

Täällä on vahvasti esillä tilanne, että täysin asiattomia haukkumisia yritetään syöttää muiden syyksi.
Sivuston rakenne antaa siihen hyvät mahdollisuudet.
On annettu neuvoa että älkää välittäkö häiriköstä. Hän itse levittää tuota tietoa, että voisi vapaasti pilkata muita.
Siksipä suositan että antakaa takaisin täysillä. On toimituksen asia poistaa häirikkö.

Vierailija

Minä tätä kirjoittava voin olla Lamer, mökinmuori, tai mikä vain.
Se on kiusallista, että samaa kirjoitusta voi jatkaa anonyyminä
ja kaikki kirjoitukset ovat saman.
Voi vuroin kehua ja haukkua omaakirjoitustaan. Voi
jopa riidellä itsensä kanssa.
Onko oikein?

Vierailija

Lainaus:

Onko oikein?

Olet väärässä, mielikuvituksesi seikkailee jossakin. Ei kaikki ihmiset ole valheellisia!

Vierailija

Lainaus:

Onko oikein?

Et kyllä taatusti ole Mökinmuori, minulla ei ole sivupersoonaa.....
Olen aina ajanut tuota kirjautumista mutta siitä on jo monta omaakin ketjua.

Ei taatusti ole mukavaa että jos jotakin kirjoitat niin ei mene kuin hetki kun joku jo ilmestyy persuksiin näykkimään, jos ei muuta keksi niin riekkuu yhdys-sana virheistä.
Moni herkkänahkaisempi olisi jo peräytynyt nurkkaan ja lakannut kirjoittamasta, minulla nahka on vuosien mittaan parkkiintunut joten jatkan kirjoittamista kiusallakin.
Ja ärähdänkin silloin jos tunnen siihen tarvetta, vaikka joku minua palstan suurimmaksi häiriköksi nimittääkin...
Silti toivon muiden kirjoittelijoiden ymmärtävän sen että kaikki mistä minua panetellaan ei suinkaan ole totta.

Vierailija

Lainaus:

Onko oikein?

No ei varmasti ole oikein eikä asiallista. Mutta huomasitko miten äkkiä löytyi tyly kommentti
Mielikuvitus tuli peliin vaikka aihe on täyttä totta. Entä sitten valheellisia. Mistä se on kipattu.

Yksi mätä omena pilaa koko korillisen.

Vierailija
Harras Vitunnuolija

Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Kirjoitan nimimerkillä ja harkitsen tarkkaan, mitä kirjoitan ja yritän pysyä oikeinkirjoituksessakin. Minullakin sormet tutisevat ja mister Parkinsson pukkaa päälle puun takaa. Kyllä nimimerkillä kirjoittavat ovat vastuullista ja tunnistettavaa väkeä.

Ihanaa joulunajanodotusta kaikille ilman sarvia ja pitkiä hampaita.

Onko nimimerkin nimi tarkkaan harkittu ja mielestänne säädyllinen.
Tuollaisella epäkorrektilla nimimerkillä kirjoittavan sanoma leimautuu ikäväksi.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä nimimerkki kertoo paljon juuri kirjoittajan persoonasta!

Kerropa mitä minun nimimerkkini kertoo minusta? Olen kommunisti ja ateisti. Mutta kerro ihan vapaalla tyylillä niistä tuntemuksistasi, joita nomimerkkini sinussa herättää.

Vierailija

Nyt näyttää ihan siltä kuin täällä olisi joillakuilla meneillään se viimeinen hormoonimyrsky ennen kuolemaa.
Tässä myrskyssä on tainnut La merin rauhankynttilätkin jo sammua.....

Vierailija

Minun nimimerkkiäni on todella käytetty, mutta kirjautuminen ei onneksi onnistu. Täällä kirjoituksissa nikkiäni on sumeilematta käytetty. Minulle tosin ehdotettiin, että käyttäisin toista nikkiä. Se saattaa auttaa jonkin aikaa, mutta alkaisi uudestaan.
Muutama viikonloppu sitten tulin myöhään nettiin ja järkytyksenä huomasin miten nikkiäni oli käytetty. Ensimmäinen kerta, kun koin täysin toivottomana tilanteen. Myöskin ensimmäinen kerta, kun annoin tulla täydeltä laidalta kirjoittajille. Silti en kiroillut tai haistatellut kirjoittajia.

Mitä minun on käynyt, kun nimimerkilläni on kirjoiteltu paljon ala-arvoista tekstiä tai alettu riidellä nimimerkkiäni vastaan? Siis itse en ole riidellyt vaan joku nimimerkilläni.

Minua ei hyväksytä. Olen nyt saanut sähköpostiini toiveita, että lopetan. Kuulemma ei tarvitse kokonaan, mutta ainakin määrätyiltä sivustoilta. Vedän kuulemma näille sivustoille näitä anonyymi-häiriköitä. Jos tekstejäni uudelleen muokataan hävyttömään suuntaan, sekin on minun vikani.
Eräänä iltana kävi, kun kirjoitin normaalisti eräälle vaki-sivustolle, kirjoittanut kuin yksi mies henkilö.

Varsinkin viikonloppuisin minusta on kirjoitettu uskomattoman törkeitä runoja ja kirjoituksia, myös tyttäreni on otettu mukaan. Näissä kirjoituksissa on varmasti alkoholilla ollut oma osuutensa.
Useita kertoja olen lukenut, miten ihmiset ovat kauhistelleet hävyttömiä otsikoita ja tekstejä. Tässä vaiheessa ne ovat olleet jo poistettu.
Viime viikolla jouduin googlettamaan gastella-sanaa, ei liity nettiET:hen. Järkytys oli valtava.
Siellä oli uskomattoman törkeitä juttuja minusta ja lähde nettiET sana-on-vapaa-sivu. Niitä oli monella sivulla. Kun niitä uudestaan ja uudestaan selasin, ne hävisivät. En ole nyt siellä käynyt.

Ikävintä on, kun minun oleteaan kirjoittavan noita "rivoja ja värikkäitä kirjoituksia". Sitten moralisoidaan miten normaali-elämässä, kun ulkona tavataan tai kaupan jonossa seistään, ihmiset käyttäytyvät. Olettavatkohan minulle kirjoittavat, että häirköin "tuolla ulkona"?:)

Tänään viimeksi yritettiin saada riitaa aikaiseksi. Oli lainattu tekstiäni jostain aikaisemmasta yhteydestä. Tunnistin tekstini, mutta en muista missä yhteydessä olen sen kirjoittanut, päivämäärä puuttui. Sitten tällainen lainaus otetaan kimmokeeksi toiseen asia yhteyteen. Ei onnistunut yrittäjän toive.

Minä toistaiseksi roikun täällä ja silloin tällöin kirjoittelen.
Mukavaa viikonloppua vain kaikille
gastella

gastella2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Anonyymi 22.11.2013 23:48

Minun nimimerkkiäni on todella käytetty, mutta kirjautuminen ei onneksi onnistu. Täällä kirjoituksissa nikkiäni on sumeilematta käytetty. Minulle tosin ehdotettiin, että käyttäisin toista nikkiä. Se saattaa auttaa jonkin aikaa, mutta alkaisi uudestaan.
Muutama viikonloppu sitten tulin myöhään nettiin ja järkytyksenä huomasin miten nikkiäni oli käytetty. Ensimmäinen kerta, kun koin täysin toivottomana tilanteen. Myöskin ensimmäinen kerta, kun annoin tulla täydeltä laidalta kirjoittajille. Silti en kiroillut tai haistatellut kirjoittajia.

Mitä minun on käynyt, kun nimimerkilläni on kirjoiteltu paljon ala-arvoista tekstiä tai alettu riidellä nimimerkkiäni vastaan? Siis itse en ole riidellyt vaan joku nimimerkilläni.

Minua ei hyväksytä. Olen nyt saanut sähköpostiini toiveita, että lopetan. Kuulemma ei tarvitse kokonaan, mutta ainakin määrätyiltä sivustoilta. Vedän kuulemma näille sivustoille näitä anonyymi-häiriköitä. Jos tekstejäni uudelleen muokataan hävyttömään suuntaan, sekin on minun vikani.
Eräänä iltana kävi, kun kirjoitin normaalisti eräälle vaki-sivustolle, ei kirjoittanut kuin yksi mies henkilö.

Varsinkin viikonloppuisin minusta on kirjoitettu uskomattoman törkeitä runoja ja kirjoituksia, myös tyttäreni on otettu mukaan. Näissä kirjoituksissa on varmasti alkoholilla ollut oma osuutensa.
Useita kertoja olen lukenut, miten ihmiset ovat kauhistelleet hävyttömiä otsikoita ja tekstejä. Tässä vaiheessa ne ovat olleet jo poistettu.
Viime viikolla jouduin googlettamaan gastella-sanaa, ei liity nettiET:hen. Järkytys oli valtava.
Siellä oli uskomattoman törkeitä juttuja minusta ja lähde nettiET sana-on-vapaa-sivu. Niitä oli monella sivulla. Kun niitä uudestaan ja uudestaan selasin, ne hävisivät. En ole nyt siellä käynyt.

Ikävintä on, kun minun oletetaan kirjoittavan noita "rivoja ja värikkäitä kirjoituksia". Sitten moralisoidaan miten normaali-elämässä, kun ulkona tavataan tai kaupan jonossa seistään, ihmiset käyttäytyvät. Olettavatkohan minulle kirjoittavat, että häiriköin "tuolla ulkona"?:)

Tänään viimeksi yritettiin saada riitaa aikaiseksi. Oli lainattu tekstiäni jostain aikaisemmasta yhteydestä. Tunnistin tekstini, mutta en muista missä yhteydessä olen sen kirjoittanut, päivämäärä puuttui. Sitten tällainen lainaus otetaan kimmokeeksi toiseen asia yhteyteen. Ei onnistunut yrittäjän toive.

Minä toistaiseksi roikun täällä ja silloin tällöin kirjoittelen.
Mukavaa viikonloppua vain kaikille
gastella

Kirjautuminen epäonnistui,joten tässä uusi versio.

Ps. En mieti toisten nimimerkkejä, kuka nyt mitäkin käyttää. Jokainen vastaa omasta nikistään.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat