Kovaa kipua kylkiluissa
klo 12:12 | 18.11.2013
Olen 67-vuotias nainen. Minulla on ajoittain voimakastakin kipua vasemman rinnan alla kylkiluiden yläreunoissa. Mitä tarkoittaa Tietzen oireyhtymä, joka löytyy rintakehän kipeästä seinämästä, kylkiruston ja rintalastan liitoksesta? Miten sitä hoidetaan?Ei happovaivoja eikä lääkitystäLue koko juttu
Minullakin on ajoittain kipuja kipuja kylkiluiden kohdalla fysioterapeutin kanssa jutetiin samalla kun hän hieroi kipeitä kohtia niin meinasi et rintarankasta johtuu kun lihakset on jumissa tiedä onko asia noin
Täysin mahdollista. Eräissä ammateissa jopa yleistä. Lapaluut / tai lihakset siellä on myös hanakat lukkiutumaan.
Hyvä hieroja sekä tunti pari rääkkiä niin johan toimii. Samalta ihmiseltä voi kysellä liikuntaohjeet ettei vaiva uusiudu.
Ei särkylääkkeillä vaan liikunnalla eteenpäin.
onko kukaan kokeillut kevyttä hiihtoa ja sen vaikutusta ? Tämä tuli ajatuksena ensin ja toki käden venyttelyä sivulle vaikka seinää vasten siis ensin käsi sivulle suorana ja työntö eteenpäin kuin heittäisi vasemmalla kädellä sivulta eteenpäin? olen itse venyttänyt juuri mainitsemalani tavalla.
Kumpa ihminen ymmärtäisi tämän = hänet on luotu liikkumaan, liikkumaan ja liikkumaan. Jos ei liiku tulee paikat, ihan kaikki paikat kipeiksi niin sisältä kuin päältäkin ja voimat katoaa, tulee masennusta ja saamattomuutta. Monipuolista liikuntaa ainakin kolme kertaa viikossa ja kävelylenkit päälle joka päivä. Siinä resepti jolla pysytte kunnossa kun maltatte vielä syödäm terveellisesti ja juoda vettä ei alkoholia.
Jos vasta aloittaa liikunnan, on oltava sitkeä koska, kun lihakset ja luut eivät ole tottuneet kovaan iikkumiseen ne kipeytyvä aikalailla, mutta kärisvällisesti ja pitkäjänteisesti ja tietysti monipuolista venyttelyä päälle. Ette tule katumaan! Voi miten se tuo terveyttä ja jaksamista aivan toisin kuin liikkumaton tuntee. Lääkäri pysyy loitolla, se on siinä liikkumisessa parasta, siis terveys.
Pari vuotta säännöllisen väliajoin viikon kaksi aina em.kipuja.jotka menivät itsekseen pois,toki särkylääke itä myös meni..nyt puolitoista kuukautta kovat kivut,akuutissa lääkäri diagnoosi tämän oireyhtymän.rintalastan alla tuuri, olen nyt pari kk käynyt kaikki kokeet.kivuista ei pääse nähtävästi eroon.eikä tähän ole parannusta.voltareen ja kovat kipu lääkkeet helpottavat hyvin vähän,kaikkea on kokeiltu.kahteen vuoteen ei lääkärit edes huomioinut vaikka siitä sanoin joka kerta.piikki ja kotiin.
Tiedoista joita olen lukenut,oireet sopivat kaikinpuolin tieteen oireyhtymään,on todella kivulias.alkoi noin kaksi vuotta sitte ,kesti viikon kaksi ja oli pois jonkun aikaa.silloin selvisin panagodia ja levolle. Se pahentunut aikaa myöten,mutta siihen ei ole pätevää,tai oikeastaan mitään hoito kaikki on kokeiltu.targiniq lääke,mikä pitäisi olla vahva kipu lääke, ei ainakaan paljon auttanut,sai joka vk uusia sen kun se ei kestä kuin viikon.kaikki ihmiset ovat erilaisia, käytin voltareenia samaan aikaan hieman helpotti.jos on niin kauhean kivut kuin minulla,tämä yhdistelmä hieman helpottaa.tätä on nyt kestänyt yhtäjaksoisesti 2kk.alkaa käydä hermo, kun yksikään lääkäri ei voi mitään,heidän mielestään siihen ei ole parannusta. Sanoivat että kestää viikon tai 2vuotta tai enemmän.kipupiikit auttaa muutaman tunnin,joten en kykene joka pv niitä akuutissa hakemaan.seuraavaksi pää hajoaa kun en saa kipuja hillitsi, enkä voi tehdä mitään.eikö todella ole mitään keinoa päästä kivuista
On ärsyttävää lähteä lekurille valittamaan vaivoja;;Sillä tiedän vastauksen se on sitä fibromyalgiaa, kaikki vaan sen piikkiin. Oikeen puolen kylkiluut todella kipeät alareunasta ja oikeasta sivusta ylöspäin, kipua myös rintojen alapuoleisissa kylkiluissa;;Ne ei ole ne kylkiluut vaan ne luiden välit niissä se kipu pesii. Mistä tälläinen voi johtua, ollut jo useamman vuoden , pahenee vain.;;Vaikea imuroida kun toi oikea sivu alkaa heti kipuilemaan.Kyllä tämä on yhtä helvettiä, tulehdus kipulääkkeitä ei voi käyttää kun syön varaania.