Ilmainen flunssarokote.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuli terveysviranomaisilta kirje ja kehotettiin ottamaan flunssarokote.
On niitä tullut ennenkin, mutta en ole rokotusta koskaan ottanut.

En ole moniin vuosiin sairastanut flunssaa, enkä muutakaan.
Syön tuhdin annoksen D vitamiinia, 5000 IU = 125 migrogrammaa
päivässä, kaksi valkosipulikapselia ja tuoretta valkosipulia lisäksi.
Aamuisin appelsiini, kiivi, marjoja ja lusikallinen hunajaa.
Näillä on menty ja terveenä pysytty.

Kuinka yleistä tuon rokotteen ottaminen on? Ja onko ollut
sivuvaikutuksia?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Olen ottanut yli kymmenen vuoden ajan. Ei ole ollut influenssaa eikä rokotuksesta ole tullut mitään oireita. Nyt en päässyt rokotuspäivänä enkä autosta ottamaan, mutta käyn terveyskeskuksessa ottamassa.

Vierailija

Aloittajan kanssa samoilla linjoilla.
Hoitovirheen takia väistän lääkärit. Eipä niitä ole tosin tarvinnutkaan kuin pariin otteeseen.

Vierailija

Minulle infulenssa rokotteen ottaminen on aina ollut itsestäänselvyys koska kuulun riskiryhmään.
Koskaan ei ole minkäänlaisia sivuvaikutuksia tullut.
Infulenssilta olen säästynyt, onko rokotteen ansiota, sitä on vaikea mennä sanomaan.

Vierailija
La mer

sivuvaikutuksia?

Jaahas, tämä on kuin kaiku vastaisi rönsyissä olevaan kirjoitukseeni tuosta flunssapiikistä joka oikeesti on influenssapiikki. Olen jo vuosikaudet ottanut, eikä mitään häiritseviä sivuoireita ole tullut.
La mer ja kaikki muut samaa mieltä hänen kanssaan olevat eivät kenties ole kroonisesti sairaita joille ifluenssan jälkitaudit vaatii jopa sairaalahoitoa.
Kuulun riskiryhmään ja ilmaisen rokotteen sairauden perusteella kun ikä ei ihan riitä. Valitsin tänäkin vuonna rokotteen ottamisen, haluan välttyä kaikkein pahimmilta oireilta. Jos influessan saisin, se olisi vain lievä, eikä tarvitse lääkityksiä ym.säätää sen takia sitten.

Kukin tekee mielensä ja käsityksensä mukaan. En ala ketään neuvoa enkä arvostella ja toivon ettei rokotuksen kannalla olevia myöskään kovin arvosteltaisi. Jokainen itse parhaiten tietää tilanteensa.

Vierailija

Tottakait kannataa ottaa, mutta sillä hetekellä ei saa olla flunssaa. Riskiryhmille välttämätön ja onhan se etuus, kun saa ilmaiseksi. Täällä näytetään valitettavan sitä ettei saa mitään etuuksia, tuo on yksi etuus.
65 vuotta täyttäneet saavat rokotteen maksutta.
Ei niistä mitään sisuvaikutuksia tule - mutta vaikutusta on.

Vierailija
La mer

sivuvaikutuksia?

Se on INFLUENNSSAROKOTE. Flunssarokotetat ei ole olemassa.

Vierailija

Juuri näin. Ei ole olemassa flunssarokotetta. Eikä influenssarokote suojaa flunssalta. Pysykää asiassa ja keskustelkaa asiasta eikä puuta heinää.

Vierailija

Olen muutamana vuotena ottanut kyseessä olevan rokotteen. Ei ole tullut sivuoireita paitsi sikainfluenssarokotuksen jälkeen. Silloin tuli heikko olo, nousi kuume ja olkavarsi kipeytyi moneksi päiväksi. Nyt olen kuullut että epäillään aikuistenkin mahdollisesti saaneen narkopepsian, johtuen tuosta rokotteesta.
Mutta nyt ei ole tuollainen rokote kysymyksessä. Voitaneen luottaa THL:ään.

Vierailija

Lainaus:

Olen ottanut yli kymmenen vuoden ajan. Ei ole ollut influenssaa eikä rokotuksesta ole tullut mitään oireita. Nyt en päässyt rokotuspäivänä enkä autosta ottamaan, mutta käyn terveyskeskuksessa ottamassa.

Lisään tähän, että kuulun riskiryhmään ja olen saanut rokotteen ilmaiseksi jo paljon ennen kuin täytin vaadittavan ikärajan.

Vierailija

Otin influenssarokotuksen jo jokin aika sitten. Olen ottanut sen jo muutamana vuonna. Ei ole ollut sivuvaikutuksia ollenkaan.

Samalla kertaa olisi ollut tarjolla pneumakokkirokote ( toivottavasti muistin nimen oikein) joka on mm. keuhkokuumetta ja aivokalvon tulehdusta vastaan. Rokote olisi pitänyt itse ostaa apteekista ja hinta on 90 euroa. Ei ollut tällä kertaa sitä rahaa kun on niin paljon muitakin maksuja. Voihan sen myöhemminkin saada jos haluaa. Onkohan siinä jotain haittavaikutuksia ja onko teille muille tarjottu sitä.

Vierailija

Lainaus:

Olen muutamana vuotena ottanut kyseessä olevan rokotteen. Ei ole tullut sivuoireita paitsi sikainfluenssarokotuksen jälkeen. Silloin tuli heikko olo, nousi kuume ja olkavarsi kipeytyi moneksi päiväksi. Nyt olen kuullut että epäillään aikuistenkin mahdollisesti saaneen narkopepsian, johtuen tuosta rokotteesta.
Mutta nyt ei ole tuollainen rokote kysymyksessä. Voitaneen luottaa THL:ään.

Sinulla ei ole "narkopepsiaa" eikä narkolepsiaa kuitenkaan.
Kaikkea sitä kuuleee mutta kaikki ei ole totta.
Suhteessa rokotettujen määrään on tapauksia tosi vähän ja miten oliskaan jos ei oltaisi rokotettu? Moni olisi jo
muilla tasoilla kirjoittelemassa....

Vierailija

Lainaus:

Otin influenssarokotuksen jo jokin aika sitten. Olen ottanut sen jo muutamana vuonna. Ei ole ollut sivuvaikutuksia ollenkaan.

Samalla kertaa olisi ollut tarjolla pneumakokkirokote ( toivottavasti muistin nimen oikein) joka on mm. keuhkokuumetta ja aivokalvon tulehdusta vastaan. Rokote olisi pitänyt itse ostaa apteekista ja hinta on 90 euroa. Ei ollut tällä kertaa sitä rahaa kun on niin paljon muitakin maksuja. Voihan sen myöhemminkin saada jos haluaa. Onkohan siinä jotain haittavaikutuksia ja onko teille muille tarjottu sitä.

Minulle ei ole tarjottu yhtään mitään, mutta työpaikalla oli mahdollisuus saada influenssarokote.

Vierailija

Osasin näköjään laittaa linkin. Minulla on kyllä vähän väärä sana tuo tarjoaa. Oikeastaan se on suosittelee. Meille tuli kotiin oikein kirje nyt syksyllä missä suositeltiin niitä molempia rokotuksia. Me nyt ei sitten otettu kuin ainoastaan influenssarokotus.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat