Näin liikut oikein!

Kommentit (8)

Vierailija

Miksi pitäisi vasta aloittaa lihasvoimaharjoittelu kuuskymppisenä?
Eikö pitäisi lisätä sitä kun voi.. eli mahdollisimman nuorena?
Silloin sitä olisi kun tarvitsee..

Vierailija

Lainaus:

Miksi pitäisi vasta aloittaa lihasvoimaharjoittelu kuuskymppisenä?
Eikö pitäisi lisätä sitä kun voi.. eli mahdollisimman nuorena?
Silloin sitä olisi kun tarvitsee..

Tottakai aina pitäisi senverran terveydestään huolehtia nuoresta asti, että liikkuu muutaman kerran viikossa hikeen asti. Kuin myös vaikka salilla harjoittaa lihaksiaan painoilla ja telineissä. Niin minä olen tehnyt.
Kun ikää tulee lihasvoima katoaa vähitellen, jos ei treenaa lihaksia esim. painoilla.
Huomaa hyvin jos joutuu olemaan vähemmällä kuntosaliliikunnalla esim. puoli vuotta, lihakset ja voima niistä selvästi alkaa hävitä. Ikäihmisellä tilalle jää vain löysää voimatonta nahkaa ja sehän ei ole mukavaa eikä kaunistakaan.

Vierailija

Otsikko on: "Näin liikut oikein".
Ei millään pahalla, mutta aika heppoiset ohjeet tuli.

Osataanhan me ikäihmiset tietysti nämä ohjeet jo ulkoa, mutta harhaan kyllä johti tuo otsikko.

Vierailija

Lainaus:

Otsikko on: "Näin liikut oikein".
Ei millään pahalla, mutta aika heppoiset ohjeet tuli.

Osataanhan me ikäihmiset tietysti nämä ohjeet jo ulkoa, mutta harhaan kyllä johti tuo otsikko.

Niin oli, mielestäni tuo on kait viittaus lehdessä olleeseen kirjoitukseen, jos oikein muistan, tosin lehteä ei minulle tule. Kuin olisin sen lukenut netistä.

Vierailija

Kun nyt edes aivot toimisivat jotenkin vielä kahdeksankymppisenä. Sitä ei mikään treenaaminen pysty valitettavasti takaamaan.

Vierailija

Myös sormia täytyy liikutella , ettei syöttäjää tarvitse. Samoin tasapaino harjoituksia päivittäin, pysyäksemme pystyssä . Venytykset ovat hyväksi, etenkin lonkan koukistaja lihaksille. Kevyiden painojen nostelua, on hyväksi lihaksille. Istumisen välttäminen, miten se on mahdollista??
Kivaa liikunnallista päivää kaikille

Vierailija

Mikään ei takaa että elät huomiseen.. voit jäädä auton alle.
Se treenaaminen vaikuttaa kaikkeen myös aivojen toimintaan ja ennen kaikkea aivojen toimintaan.
Aivot ei ole mikään erillinen metafyysinen asia vaan elin siinä missä muukin..

vieras

On muistettava, että vanhemmalla iällä usemilla ja etenkin joillakin lääkkeillä on tasapainoa häiritsevä sivuvaikutus joten....

70
Kävelysauvat keventävät polvien ja lonkkien rasitusta, jos on paino- tai nivelongelmia.

#tulisi harjoitetta tasapainottelua turvallisesti koska saukävely ei anna tasapaino elimille tarvittavaa harjoittelua.#
80
Sauvakävelyssä sauvat auttavat pitämään tasapainon.

#Totta, ja samalla eivät tasapainostamme huolen pitävät elimistön osat saa harjoitella ja vanhuksella huononee/heikkenee tasapaino.#
Tasapainoa kehittävät

    tanssi
    pallopelit
    luonnossa liikkuminen
    tasapainoharjoittelu
    keilailu

#Tuohon listaan lisäisin vielää sen, että te jotka käytätte sauvoja, jos teillä on vielä tasapainoa TURVALLISESTI kävellä sauvoja käyttämättä, vaikkapa hieman hitaammin, niin teette tasapainoa ylläpitävillä elimmille hyvää liikuntaa jota nekin tarvitsee.#

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat