Minkä kirjan luit viimeksi?

Vierailija

Minä luin Tuhat loistavaa aurinkoa http://www.otava.fi/kirjat/suomennettu/2008/fi_FI/tuhat_loistavaa_aurinkoa/ , joka kertoo tarinan kahdesta naisest ja niiden elämästä Afganistanissa. Erittäin koskettava kirja, jonka lukemista ei vaan osannut lopettaa. Valitettavan usein meinasi vaan tulla tippa linssiin.

Sivut

Kommentit (465)

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Löysin äitini jäämistöstä iso-kokoisen kirjan,joka on nimeltänsä : KOTIRINTAMA ,Sotavuosien Suomi naisten -ja lasten silmin.
Kirja vie lukijansa vuosiin 1939-1945.
Teoksessa kuvataan arkielämää ja tapahtumia sodan keskellä.Kirja sisältää erittäin paljon valokuvia eri paikoista,tarvikkeista,vaatteista jne..
Luen sitä vähän sillä ajatuksella,minkälaista oli aika silloin,kun äitini sitä eli.
Kirja on helppolukuinen,sillä se on jaksotettu moniin osiin.
Tämän kirjan luettuaan sitä ymmärtää entistä enemmän,miten kotirintamallakin luotiin vankka perustus sille,että Suomi pärjäsi.
Kirjan tekijä on Jouni Kallioniemi.

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa Kirjaystävät.
Luin viimmeksi Sofi Oksasen Puhdistus!
Hyvin ristiriitaisin ajatuksin. En voi sanoa, että olisi tullut mitää ahaa
elämystä. Olenpa lukenut!
Nyt minulla on menossa John Simon Koneen Ruhtinas. Pekka Herlinin Elämä.
Kiva lukea välillä faktaa.
"Pekka Herlin johti Kone Oy:n ennennäkemättömään kansanväliseen menestykseen ja sen myötä esikuvaksi muille
suomalaisille yrityksille. Uranurtajat saavat aina osansa myös julkisuuden häikäisevistä parrasvaloista.
Mutta mitä mahtavampi on legenda sitä pitemmät ja tummemmat ovat sen langettamat varjot".
Suosittelen luettavaksi!

Vierailija

Heippa lukutoukat!

Luin viimeksi Susan Kurosen,Pääministerin morsian!

Olin erittäin yllättynyt kun ko.kirja sattui käteeni kirjaston hyllystä. En olisi arvannut sitä sieltä kaivata!!
Tyttäreni vain kommentoi, että varmaan lehtisalissa oli sitten Seiskakin!
Jäi asia vielä tarkistamatta.

Suosittelen!

Vierailija

Luin viimeksi Anneli Vainion;Kotini on linnani.Mielenkiintoinen ja hauska kirja Ranskasta,suosittelen.Parhaillaan luen;Maeve Binchyn;Sydämen asia,mukavaa kevyttä muttei liian kevyttä,tykkään hänen kirjoistaan.Ja hiljattain luin viimeisen Helena Anhavan runo-kirjan,nimeä en muista,hienoja runoja!!terv.sisko

Vierailija

Minä luin viimeksi Vilho Rantasen: Risu-Tuomo nimisen kirjan. Se on kertomus huutolaispojan
elämästä. Suosittelen kaikille!

Vierailija

Sofi Oksasen Puhdistusta olen miettinyt, että pitäisi saada se käsiin ja lukea, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Taas sitä suositeltiin, joten täytyy ottaa itseään niskasta kiinni. Muitakin hyviä vinkkejä tuli!

Vierailija

Käytättekö seutukirjastonne nettipalveluja hyväksenne?
Ainestotiedustelut ja varauksetkin voi hoitaa kätevästi netin kautta.

Vierailija

Käytän nettiä aina ennen kuin menen kirjastoon.Minulla on vihko jossa on ylhäällä keräämiäni tietoja kirjoista jotka haluaisin lukea.Katson ovatko ne sillä hetkellä hyllyssä. Myöskin varaamisen hoidan netillä.Tosi kätevää.

Vierailija

Kyllä on käytetty. Juurikin on kirja lainassa. Kätevä tämä systeemi.Sen kun katsot netistä kirjan ja tilaat sen omaan lähikirjastoosi. Ja palauttaakin voi samaan paikkaan.Ainakin Pirkanmaalla tämä toimii.Lainasin kirjan "joulupuu on rakennettu" Uutuuskirja,joka on vielä palauttamatta,kun uusiminenkin käy kätevästi netissä.

Vierailija

Viimeiset lukemani kirjat ovat: Maija Myllykangas "Äitisemme Vuokkiniemi" ja toinen Raija-Liisa Mäkelä "Minä. muilutetun tytär". Molempien tapahtumapaikat ovat tuossa itärajan takana. Olen käynyt muutaman kerran Vienan Karjalassa ja siksi Myllykankaan kirja viehätti. Mäkelän kirja on myös mielenkiintoinen näkymä "muilutetun" tyttären elämästä. Se kirja vaan loppui kesken. Olisin halunnut kuulla miten Suomeen tuleminen sujui.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tv 1:llä menee Agatha Christien kirjoittama mestarisalapoliisi Hercule Poirot.
Sarjan innoittamana kaivoin"iki-vanhat" Christien kirjat esiin ja aloin jälleen lukemaan niitä.
Edellisistä kerroista on jo tovi,kun olen niitä lukenut,mutta aina ne jaksaa viehättää.
Agathan peri englantilainen tyyli viehättää minua kovin.

Vierailija
marjutti

Tv 1:llä menee Agatha Christien kirjoittama mestarisalapoliisi Hercule Poirot.
Sarjan innoittamana kaivoin"iki-vanhat" Christien kirjat esiin ja aloin jälleen lukemaan niitä.
Edellisistä kerroista on jo tovi,kun olen niitä lukenut,mutta aina ne jaksaa viehättää.
Agathan peri englantilainen tyyli viehättää minua kovin.

Minä pidän Agathat aina varalukemisena kun en jaksa mitään vakavampaa. Omistan lähes kaikki ja ovat olleet kovassa käytössä, luen toki muitakin dekkareita mutta nämä ovat suosikkeja. Ne ovat vanhanaikaisen kiehtovia, eikä niissä verellä mässäillä. Jos joku ei ole lukenut suosittelen lämpimästi. Nyt täytyy mennä katsomaan kuinka Aino-Kaisa ja muut pärjäävät. Hyvää illanjatkoa! Marileila

Vierailija

Luin Kaari Utrion uusimman kirjan "Vaitelias perillinen". Melko hyvä kirja, mutta tämä ei mielestäni ollut aivan Utrion parhaita. Olen lukenut suurimman osan hänen kirjoistaan ja Utrio on kyllä tosi taitava kuvaamaan historian arkipäivää, siksi pidän hänen tuotannostaan. Odotan, koska Utrion kirjoista tehdään elokuvia, samaan tapaan kuin Jane Austenin kirjoista on tehty, aivan klassikoita.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Sain juuri luettua Paulo Coelhon "Voittaja on yksin". Takakannessa sanotaan: " Säkenöivä vertaus pinnallisuudesta, ahneudesta ja kuuluisuuden palvonnasta". Sitähän se kieltämättä oli ja hienosti kirjoitettu kuvaus muoti- ja elokuvamaailmasta. Täytyy vaan tunnustaa, että harpoin muutamien kohtien yli, en tainnut olla oikein virittynyt kiinnostumaan aiheesta koska tuntui välillä pitkäveteiselle.
Piti kuitenkin lukea loppuun nähdäkseni miten kävi päähenkilön, tuon päästä vinksahtaneen tappajan. Joutuiko maalliseen oikeuteen? Sitä en kerro.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat