Vierailija

Minulla on iänikuisen vanha Nokian Prisma kännykkä ja olen ajatellut ostaa uuden kännyn. Onko kokemuksia Doron kännyköistä ? (varsinkin simpukkamalleista) Kannattaisiko sellainen ostaa ? Entäs nämä uudet älypuhelimet. Onko jollain kokemusta ? Niitä saa kait olla lataamassa koko ajan, kun akku tyhjenee nopeasti. Jos sinulla on mielestäsi hyvä kännykkä, kerro minullekin. En käytä kännyä oikeastaan muuhun kuin soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen.

Sivut

Kommentit (94)

minulla oli aikaisemmin nokian älypuhelin ,ei sopinut minulle, vaihdoin sen ihan peruspuhelimeen, nokia 108, toimii juuri niin kuin halusinkin, puhelut ja viestit on ne mitä minä tarvitsen eniten, tietty laskin ,herätys ja kalenteri ovat myös käytössä. iloista joulunodotusta

Lainaus:

Minulla on iänikuisen vanha Nokian Prisma kännykkä ------ En käytä kännyä oikeastaan muuhun kuin soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen.

Siinä tapauksessa; jos tuttavapiirissäsi on nuorisoa, heiltä varmaan löytyy toimivia ekaluokkalaisen bunukan mukaan "ei ukki tuollaisia kännyköitä enään käytetä" - mallisia toimivia puhelimia piirongin laatikoista. Varmaan muutamasta eurosta ovat valmiit luopumaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos et käytä puhelinta paljon muuhun kuin puhumiseen ja tekstiviesteihin niin et tarvitse välttämättä älypuhelinta. Älypuhelimissa on oleellista se, että sillä pääsee nettiin ja sen kautta siinä on paljon muitakin ominaisuuksia kuin peruspuhelimessa. Kyllä nykyisten älypuhelinten akut kestävät normaalikäytössä paremmin kuin vanhoissa peruspuhelimissa.

Doron puhelimet on pääosin kehitetty seniorien käyttöön. Niissä on panostettu helppouteen ja selkeytee esim. näppäimistön käytössä. Vilkaisin netistä Doron PhoneEasy-puhelinten ominaisuuksia. Ne ovat varsin hyvät. Minusta kalenteri ja siinä hälytys ovat myös aika tätkeitä ominaisuuksia.

Sinun kannattaisi käydä kysymässä jossain puhelinmyymälässä (esim. isoissa tavarataloissa tai operaattorien myymälät) mikä olisi juuri Sinun käyttöllesi paras ja helpoin puhelin. Jos olet helsinkiläinen on Lasipalatsissa Elisan neuvontapiste ja Aleksanterinkadulla esim. Nokian myymälä. Niistä saa hyviä neuvoja.

Itselläni on ollut aina Nokian matkapuhelimia, muutama on tullut käytettyä.
Nyt on Nokian Folder, josta pidän.
Älypuhelimen hankinta ajankohtainen, sekin tulee olemaan Nokia. nykyisen pidän rinnakkaisena ja toiselle eri numero.

Lainaus:

Jos et käytä puhelinta paljon muuhun kuin puhumiseen ja tekstiviesteihin niin et tarvitse välttämättä älypuhelinta. Älypuhelimissa on oleellista se, että sillä pääsee nettiin ja sen kautta siinä on paljon muitakin ominaisuuksia kuin peruspuhelimessa. Kyllä nykyisten älypuhelinten akut kestävät normaalikäytössä paremmin kuin vanhoissa peruspuhelimissa.

Doron puhelimet on pääosin kehitetty seniorien käyttöön. Niissä on panostettu helppouteen ja selkeytee esim. näppäimistön käytössä. Vilkaisin netistä Doron PhoneEasy-puhelinten ominaisuuksia. Ne ovat varsin hyvät. Minusta kalenteri ja siinä hälytys ovat myös aika tätkeitä ominaisuuksia.

Sinun kannattaisi käydä kysymässä jossain puhelinmyymälässä (esim. isoissa tavarataloissa tai operaattorien myymälät) mikä olisi juuri Sinun käyttöllesi paras ja helpoin puhelin. Jos olet helsinkiläinen on Lasipalatsissa Elisan neuvontapiste ja Aleksanterinkadulla esim. Nokian myymälä. Niistä saa hyviä neuvoja.

Arvasin että Doro on ns. mummopuhelin. En tarvitse sitä.

Jokunen vuosi sitten voitin arvonnasta juuri tuon Doro-simpukan. On uskollisesti palvellut, helppo käyttää, ja isot näppäimet joita minäkin painelen vaivatta köpelöillä sormillani. Oman kokemukseni perusteella voin suositella. Minun mallillani ei voi ottaa kuvia, mutta uudemmilla kuulemma kyllä (tuttu rouva näytti sellaisella otetun kuvan lapsenlapsenlapsestaan).

Minulla on ja maailman paras puhelin.Ei ole ollut vikoja.Voi soittaa ja laittaa tekstiviestejä.Ikää noin kymmenen vuotta. Tai on siinä yksi vika,hiukan noloa jos pitää yleisillä paikoilla siihen vastata,siis ulkomuoto .
Puolisolla Dorosimpukkamalli ilman kameraa,on tyytyväinen.Tämä myös huonokuuloiselle hyvä valinta.

Itse pelkään että uuden hankinta voi olla edessä,se valinnan vaikeus,haluaisin kamerallisen kännyn missä selkeä näyttö.

Minä ylpeänä käyttäisin vanhaa puhelinta, kun sehän on ekoteko ettei heitä toimivaa vempelettä menemään.
En mene siihen kilpajuoksuun mukaan, että aina pitää olla uusinta mallia sitä ja tätä. Eikä toisaalta olisi varaakaan...

le-anne

minulla oli aikaisemmin nokian älypuhelin ,ei sopinut minulle, vaihdoin sen ihan peruspuhelimeen, nokia 108, toimii juuri niin kuin halusinkin, puhelut ja viestit on ne mitä minä tarvitsen eniten, tietty laskin ,herätys ja kalenteri ovat myös käytössä. iloista joulunodotusta

Älypuhelimen käyttäjältä b´vaaditan aika lailla älyä.
Mikä puhelin on hyvä - tuollaista ei voi edes sanoa. mikä kullekin.
Kyllä tumpelo vanhus menee solmuun älypuhelimen kanssa.
Tämä siis aloittajalle vinkiksi.

Lainaus:

Ei Elisan mainontaa, kiitos! Sieltä tulee saunalahti, p...ka firma.
Doro-idiottipuhelin on vanhoille ok.

Lainaus:

Minä ylpeänä käyttäisin vanhaa puhelinta, kun sehän on ekoteko ettei heitä toimivaa vempelettä menemään.
En mene siihen kilpajuoksuun mukaan, että aina pitää olla uusinta mallia sitä ja tätä. Eikä toisaalta olisi varaakaan...

Ei mi malli.kään vempele kestä ikuisuuksia. Oli se sitten älyvempain tai älytön

Kiitos kaikille vastauksista. Älypuhelin taitaa olla mulle turha, kun on toimiva kannettava tietokone ja digitaalinen kamera. Mielellään ostaisin vanhemman Nokian mallin vaikka käytettynä. Niissä vain on se ongelma, ettei uusia akkuja löydy enää mistään. Myös akut kuluvat jos niitä joutuu lataamaan usein. Kerran mulla oli yksi känny, johon riitti lataus kerran viikossa. Vuoden käytön jälkeen, akku simahti täysin, joutui lataamaan kerran päivässä eikä sekään riittänyt kuin noin yhteen puheluun ! Aloitusviestini tarkoitus oli saada tietoa käyttäjien kokemuksista. Ihan turha mennä esim. johonkin Elisan liikkeeseen kyselemään, koska heidän tarkoitus on myydä tuotteita. Puhuvat ummet lammet saadakseen jotain myydyksi. Sitten kun otat ostamasi kännyn käyttöön huomaatkin, ettei se vastaakaan myyjän puheita. Tämän olen todennut käytännössä. Onkos kellään Samsungin kännyjä käytössä ja oletteko niihin tyytyväisiä ? Olen viime aikoina nähnyt mainoksia Samsungin simpukkakännyistä hyvään hintaan, alle 100 euroa. Ihan asiasta toiseen: Hyvää tulevaa Suomen itsenäisyyspäivää kaikille !

Lainaus:

Lainaus:

Ei mi malli.kään vempele kestä ikuisuuksia. Oli se sitten älyvempain tai älytön

No se minun vanhukseni kestää, akku kerra vaihdettu,ja en käytä kännyä paljon.Ei ole kaltoin kohdeltu muutoinkaan kaveri kerran tiputti maahan ja akku irtosi taisi olla hurjin kokemus rakkaalle vanhukselle.Ei ole uitettu eikä unohdettu pakkaseen.Dikikamera on kyllä erikseen mutta oishan se kiva kännyssäkin olla.Ja kannettavalla kommunikoin paljon.
Ehkä hieman ekohenkinenkin olen.

Lainaus:

Ihan asiasta toiseen: Hyvää tulevaa Suomen itsenäisyyspäivää kaikille !

Anteeksi häiriö, mutta Suomi ei ole ollut itsenäinen valtio enään vuoden 1994 jälkeen, ja kun katsoo kenelle näitä kunniamerkkejä on taas myönnetty, niin voiko enään pahemmin mitätöidä merkkien ja sotaveteraanien arvoa.

Lainaus:

Lainaus:

Ihan asiasta toiseen: Hyvää tulevaa Suomen itsenäisyyspäivää kaikille !

Anteeksi häiriö, mutta Suomi ei ole ollut itsenäinen valtio enään vuoden 1994 jälkeen, ja kun katsoo kenelle näitä kunniamerkkejä on taas myönnetty, niin voiko enään pahemmin mitätöidä merkkien ja sotaveteraanien arvoa.

On se kumma, että aina löytyy näitä omassa elämässään katkeroinuneita ihmisiä, jotka purkavat turhautumistaan keskustelupalstoilla.

<br /> [quote kirjoitti:

Lainaus:

On se kumma, että aina löytyy näitä omassa elämässään katkeroinuneita ihmisiä, jotka purkavat turhautumistaan keskustelupalstoilla.

En ole katkeroitunut - päinvastoin. Kykenen kummiskin ajattelemaan omilla aivoillani, enkä ole lapsen uskossa; -"mutta eihän keisarilla ole edes vaatteita".

Mielestäni anonyymi 4.12 klo. 16.47 kertoi vain mielipiteensä ns. suomen itsenäisyydestä.
Tuskinpa hän on omaan elämäänsä katkeroitunut ihminen, vaikka kirjoittaakin keskustelupalstalla.

Mutta puhelimesta puheen ollen. Minulla on vanha Nokia, ja aion pitää sen niin kauan kuin se on mahdollista.

Hyvää itsenäisyys päivää , vaikkei se aina siltä tunnu.

Nuorten entisillä, oman aikansa ykkösmalleilla, mennään, ja ominaisuuksia enemmän kuin meikäläinen tarvitsee. Tosin, kun kamerat tulivat kännyköihin, pidin niitä turhakkeina, mutta nyt en kyllä antaisi poiskaan. Aluksihan kameraominaisuudet olivat vaatimattomat, mutta nykyisellä 3,2 megapixelillä saa jo kohtuullisia näppäilyjä ikuistamaan jotakin hetkeä. Tuskin oikeaa kameraa nämä älykötkään pystyvät koskaan korvaamaan, mutta puhelimessa on kätevää, kun kamera kulkee aina mukana kuin huomaamatta. Nuorten nykyisissä "äly"puhelimissa tuntuu kuin puhuminen on jo jäänyt tois-arvoiseksi ominaisuudeksi. Niin huojuvaa ja "humppaavaa" puheääni joskus on.

Lainaus:

Lainaus:

Ei Elisan mainontaa, kiitos! Sieltä tulee saunalahti, p...ka firma.
Doro-idiottipuhelin on vanhoille ok.

- Kiitos tästä! (Grrrrr....)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat