Taiteesta kiinnostuneita hemmoitellaan

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Oletteko huomanneet miten Yle Teema hemmottelee tänään meitä taiteenystäviä?
Ensin klo 17.00 alkaa BBC:n neliosainen sarja Taidetutkimukset.
Dokumenttisarja tutkii maalauksia joiden alkuperä on hämärän peitossa.

Ja helmenä klo 20.00 jo viime tiistaina alkanut niinikään neliosainen sarja Taiteen maantiede: Alankomaat, tämänkertainen jakso Nousu ja laskukausia.
Nyt digiboksit tallentamaan laatusarjoja.

Kommentit (3)

Vierailija

Tänään tulee monta katsottavaa ohjelmaa Tvstä. Katson takuuvarmasti Ihana Irlanti-sarjan seuraavan osion.
Illalla DA ja vielä Agatha Christietä myöhemmin.
Kaikki ohjelmat uusitaan nykyään eli jos jotain jää näkemättä, se uusitaan.
Hollannissa olen nähnyt "kaiken" mitä siellä voi nähdä eli livenä - tarkoitan vanhempaa taidetta.
Mutta kyllä todellakin hemmotellaan taiteen tuntijoita ja siihen tutustumiahaluisia.

Vierailija

Keskustelu rönsyilee taiteesta matkailun kautta elokuviin mutta eipä sillä väliä , se tekee ketjun vain mielenkiintoisemmaksi.
Usein matkailusarjoissa hyvin suuressa osassa on juontaja/kertoja.
Tuota Kiehtova maailma Eloisa Irlanti sarjaa rasittaa minun makuuni liian puiseva juontaja...

Ja pakko on tunnustaa että läheskään kaikkea "vanhaa taidetta" jota olen Amsterdamissa nähnyt en edes muista.

Amateur
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Myös meitä musiikinystäviä hemmotellaan erityisesti pääkaupunkiseudulla. Klassisen musiikin tarjonta on maailmanmittakaavassakin runsasta ja laadukasta ja jopa kohtuuhintaista kun ottaa huomioon suhteellisen pienet konserttisalit. Kansallisoopperassa oli juuri huikean hieno produktio Kuolleesta kaupungista. Eikä kevyen musiikin tarjonnassakaan ole valittamista. Pietarin läheisyyden ansiosta monet maailmantähdetkin piipahtavat välilaskulla Helsingissä. Ensi lokakuussa tulee sen ansiosta lempparini Lara Fabian. Ja Turussa on ainutlaatuisella keinoakustiikalla varustettu Suomen ja Pohjoismaiden paras sähköisesti vahvistetun musiikin konserttisali Logomo.

Musiikkitalo on vaan niin kovin rajalliselle sektorille mutta se olisikin jo toisen juttuketjun aihe.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat