Maeve Binchy

Vierailija

Irlantilainen, jo edesmennnyt suosittu kirjailija kirjoitti todella ihastuttavia romaaneja.
Aihepiiri oli elämänläheistä, siksi kait oli niin suosittu ja on sitä edelleen.
Luen parhaillaan uusinta suomennosta "Seitsemän talvista päivää".
Lähes koko tuotantonsa olen lukenut, yhteensä kolmella kielellä - niin ei jokaista sentään kolmella eri kielellä, jos joku niin olettaa.

Kommentit (5)

Vierailija

Ensimmäinen lukemani Binchyn kirja, Ei aina käy niin hurmasi minut täysin.
Vahinko että melkein koko hänen tuotantonsa on jo suomennettu, mutta mikäpä estää aloittamasta alusta siitä ensimmäisestä kirjasta, kyllä hänen kirjansa kestävät useammankin lukukerran.

Luin kerran hänen haastattelunsa.
Hän asui silloin Dalkeyn kylässä lähellä Dublinia.
Talo oli yllättävän pieni ja idyllinen, puutarha talon ympärillä oli ihana rehevä ja villiintynyt sekä ympäröity muurilla.
Mikäpä on kirjoittaessa sellaisessa ympäristössä.

Vierailija

Luin kaksi vuotta sitten Binchyn Koko kadun kasvatin. Katselin vanhaa lukupäiväkirjaa ja sen mukaan B:n kirja sai minulta vain kaksi tähteä viidestä mahdollisesta, ja se oli vuoden toiseksi alhaisin pistemäärä. Pettymyksen jälkeen en ole koskenut hänen kirjoihinsa, vaikka niitä oli asetettu kirjastoon näytteille kirjailijan kuoleman jälkeen.

Meillä lukutoukilla on erilaisia makuja kirjallisuuden suhteen. Onneksi on mistä valita.

lumihuntu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ensi kosketuksen Maeve B:n tuotantoon sain kauan sitten kirjasta Unelmien kaikuja. Oli hyvin vahvaa luettavaa monen ihmisen elämänkohtaloista.
Sittemmin olen lukenut myös Ei aina käy niin ja Italian illat.
Olen ottanut niitä luettavakseni silloin, kun kaipaan jotain syväluotaavaa luettavaa ihmisistä, joiden elämät eivät mene odotusten mukaisesti, kohtalo riepottaa ja uudelleen löytyvät onnelliset vaiheet ovat hyvin todentuntuisia.

Vierailija

Binchyn kirjat käsittelevät eri aihepiirejä, mutta mukana on aina psykososiaalinen näkökulma.
Ovat myös sellaisia että niissä kerrottu elämä on uskottavaa, sellaista voi olla oikeassa elämässä.
On suosittu kirjailija monessa maanosasssa.

Vierailija

Olen lukenut hänen kirjojaan ja ovat tosi nautinnollista luettavaa. Hänen kirjoistaan on tehty myös elokuvia, tai ainakin yksi, en nyt muista nimeä, mutta ei tehnyt oikeutta kirjoitetulle tekstille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat