Käytkö kirpputoreilla?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

:( :(:(:(:(::(:(:(:(:(:(

Kommentit (9)

Vierailija

Olen silloin tällöin käynyt erilaisilla kirppareilla ja huomannut, että niitä on hyvinkin
eri tasoisia. Käyn lähinnä katselemassa, jos löytyisi vanhoja Arabian astioita :)
Täällä "Kaakonkulmallakin" kirppareita on runsaasti, parhaita ovat täällä
mielestäni Pelastakaa Lapset ry:n ja SPR:n kirpparit. Niihinhän lahjoitetaan
myytävät tavarat ja kaikki, myös vaatteet, näyttävät hyvinkin käyttökelpoisilta.
Hinta-laatusuhde on kohdallaan.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Käyn kirppareilla, etenkin sellaisilla missä on tarjolla kirjoja. Olen tehnyt hienoja kirjalöytöjä ja luettuani esim. romaanin vien sen takaisin kierrätykseen tai annan ystävälle jos se on mielestäni hyvä.
"ammattilaisten" myyntipöydät kierrän kaukaa.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Käyn kyllä kirpputoreilla, joskus teen oikein kierroksen omalla paikkakunnallani. Mielestäni kirpputoreja tarvitaan useammassakin mielessä. On näitä hyväntekeväisyyskirpputoreja jonne lahjoitetaan tavara. Tarkoitushan on hyvä koska tuotto, ainakin toivottavasti menee tarpeeseen. Ostajatkin ovat usein niitä joilla ei ole varaa uusiin ja kalliisiin, näihin itsenikin katson kuuluvaksi.
Sitten on niitä kirpputoreja jonne voi jättää omaa tavaraa myytäväksi tai olla paikan päällä itse myymässä. Niissä on pienen tulon ( mahdollisen ) lisäksi myyjälle mielenkiintoista ja mieltä virkistävää toimintaa, tulee aivojakin käytettyä, pieni jännitys mukana. Tämän sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä, koska minussakin asuu pieni kauppias.
Eipä mene niin paljon käyttökelpoista tavaraa kaatopaikalle. Tosin kyllä kaatopaikkatavaraakin kirpputoreilla näkee, viimeksi Helsingissä kävin aika epämääräisen näköisessä paikassa josta ei tehnyt mieli ruveta edes mitään etsimään.
Hinnat vaihtelevat tosi paljon, on ns. "hatusta vedettyjä" hintoja jotka ovat ehkä "kokeilen onneani-juttuja" tai tietämättömyydestä johtuvia ja tyhmähän on se joka maksaa.

Vierailija

Hei.
Minä olen oikein kirpputorifani ja huutonetin käyttäjä.
Täällä pääkaupunkiseululla tarjontaa on paljon. Matkoilla ja liikkuessa muualla käyn myös kirpputoreilla.

Aikoinaan myin valtavasti varsinkin lasten pieniä vaatteita ja urheilutarvikkeita kirpputoreilla.
Nyttemmin lähinnä Huutonetin kautta. Ja tavara kiertää, jopa minun mielestä kaatopaikalle joutava, kuten risat polkupyörät.
Onneksi joku tarvitsee niitäkin varaosien tarpeeseen, maksaa ja hakee kotoa pois. Miten hienoa.
Olen hankkinut lapsenlapselleni kaikki tarvikkeet, turvakaukalon, vaunut,rattaat,sitterit ym. tarvikkeet joko kirpputoreilta tai Huutonetistä. Tuotteet on huomattavasti edullisempia ja aivan käyttökelpoisia vielä tämänkin lapsen jälkeen.
Vaatteitakin kannattaa kirpputoreilta hankkia, niin itselle kuin lapsenlapselle.

Näin eläkkeellä olessa on aikaa ja mieluisia löytöjä on runsaasti kertynyt myös kotiin.
Ostan vanhoja huonelaluja ja entisöimällä saan niistä aivan ihania ja kestäviä kodin kaunistuksia.
Vanhoilla nostalgisilla tavaroilla saa luotua tunnelmallisen ja persoonallisen kodin.
Mielummin kotiin kunnon puiset ja kestävät huonekalut kuin lastulevystä kootut kertakäyttötavarat.

Kannatan kirpputoritoimintaa siihen pitää tietysti sisäistyä ja käydä paljon silloin oppii löytämään tarpeellista.
Mukavia onnekkaita löytöretkiä kirpputorien maailmaan.

Vierailija

Käyn kirpputoreilla säännöllisesti aina avoimin ja valveutunein silmin. Kyllähän siellä pitää olla tarkkana ja miettiä aina joka ostoksen kohdalla onko laatu ja hinta kohdallaan. Pyytäähän saa mitä vain, mutta tyhmä on se joka maksaa. Joukossa on myös pöytiä jotka sisältää paljon myytäväksi kelpaamatonta. Niin ja joku jo mainitsikin ne ammattilaisten pöydät, niitä minäkin vältän. Siellä voi myös kiertää hakemassa ideoita ja materiaalia käsitöihin. Esim. kankaita tilkkutöihin, ovatpa jo valmiiksi kutistettuja. Nostalgiaa tuntee usein, kun näkee jotakin lapsuuden aikaista. Mielestäni säästän euroja ihan mukavasti, tehdessäni hankintoja kirpputopreilta. Eikun löytöretkeilemään, mutta hintatietoisena.

Vierailija

Käyn välillä. Olen jotain ostanutkin, kuten eritt. siistin (hyvin pidetyn) pitkän Luhdan ulkoilutakin. En muista hintaa mutta oli aivan pilkkailmainen. Se lienee ollut yksi syy, jonka takia ostin, koska olin silloin työtön, eikä ollut vara ostaa vaatteita. Takissa oli vähän kuluneet kanttaukset hihan suissa ja edessä - laitatin ompelijalla uudet nahkareunukset tilalle ja on todella kiva kevät- ja syystakki edelleen. Toisella kerralla osui ruokatunnilla silmiin mäntyinen, sorvattu, yksinkertainen kello - ilahduttaa mökillä. En muista juuri muuta kirpparilta ostaneeni mutta kylläkin huutokaupoista (Helsingissä Apollo ja Helander). Juuri huusin jugendvalaisimen (kohtuuhintainen) ja entisen kauppasin myös sieltä kautta pois. Olen ostanut huutokaupasta myös talonpoikaisseinäkellon (joka ei käy vaan on silmää varten) ja pienen penkin, jotka istuvat yhteen vanhan naulakkoni kanssa. Pidän vanhoista tavaroista, erit. talonpoikaisantiikista. Tähtäimessä on ostaa senkki kun sopiva osuu kohdalle ja nykyinen Fidalle, johon olen lahjoittanut tavaroita, jotka ovat aivan hyviä, mutta itse olen kyllästynyt niihin pitkään katsottuani. Lisäksi olen hankinut ikoneita Apollon kautta. Käytetyt, jo elämää nähneet tavarat ovat aivan kivoja, jos niillä on sinulle tarkoitus.
Tässä iässä ei kannata enää kauheasti kerätä tavaraa nurkkiin muiden hävitettäväksi eli hankin vain sellaista jota todella koen tarvitsevani.

Vierailija

Minäkin olen käynyt joskus paljonkin kirpputoreilla, silloin sieltä vielä teki löytöjä. Nykyisin ihmiset tuovat paljon likaista, huonoa ja jopa kaupasta ostettua rihkamaa myyntiin. Lapsille toki on paljon hyväkuntoisiakin vaatteita ja leluja. Itse katselen enimmäkseen dekkareita ja muitakin kirjoja. Monet saa lahjaksi, vaikka eivät lue niitä vaan vievät myyntiin. Koska ne menevät heikosti kaupaksi usein saa halvalla eurolla tai kahdella. Luettuani olen vienyt ne kirjastolle hyllyyn, josta kuka tahansa saa ne ottaa. Se on minusta hyvää kierrätystä ja hyllyni ovat täynnä entisiä kirjoja, enkä halua sinne lisää. Katselkaapa toisetkin lukuihmiset kirjoja kirpparilta, varsinkin jos ei ole kirjasto lähellä. terv. Marileila

Vierailija

Olen samaa mieltä kuin Marileila, huonot ja likaiset tavarat , joita on myynnissä, laskevat kyllä kirpparin tasoa. Eivät ihmiset ole tyhmiä, että vielä maksaisivat esim. jostain T-paidasta, josta kainalot on vaaleiksi kuluneet.. Onneksi tätä näkee harvoin kirpputoreilla, mutta kuitenkin joskus sattuu kohdalle.
Korjailen ja tuunaan joskus kotiini sisustusta tai omia vaatteita. Kirpputori on hyvä paikka löytää materiaalia tällaiseen. Viimeksi tein taulun vanhoista valokuvista sekä postikorteista, raamit ja muu materiaali kirpparilta. :)
Nyt olen myös löytänyt kirjat kirppareilta, ennen en jostain syystä niitä huomioinut, vaikka muuten luenkin paljon. Ajattelin, että kirpparikirjat olisivat tosi vanhoja/ pelkkiä viihderomaaneja. Mutta kyllä näköjään voi tehdä löytöjä, kun vaan kohdalle sattuu.

solopel
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En voi sanoa olevani kirpputorifani, vaikka käynkin silloin tällöin katsastamassa löytyykö hyviä kirjoja tai jotain astioita.
Keväisin kun saan siivousinnostuksen , menen kaikki kaapit läpi ja tyhjään kaikesta mielestäni tarpeettomasta tavaroista.
Tilaan pöydän kirpputorilta. Se on melko työläs homma. Jos on vaateita, pese, silitä ja hinnoittele. Pyydän miehenkin
katsomaan omat tarpeettomat, niin menee kaikki ylimääräiset pois nurkista. Hintaa ei saa panna paljon, jos aikoo päästä
tavarasta eroon. Olen aina ollut hyvin tyytyväinen tulokseen, loput myymättä jääneet vien punaisen ristin keräykseen.
Hyvä mieli tulee, kun saa pois turhat tavarat ja kaapit siivotuksi. Nythän kevään tullessa, sama työ on taas edessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat