Kommentit (6)

Vierailija

http://www.nettiet.fi/teemat/joulu/art8070-Rakkain-joulukoristeeni.html

Linkissä kysytään mikä on rakkain joulukoristeesi.
Minun rakkain koristeeni on tämä vessapaperirullasta tehty tonttu, jonka tyttäreni on tehnyt hieman yli neljäkymmentä vuotta sitten.
Muistan elävästi miten hän toi sen kotiin päiväkodista ja ylpeänä ojensi sen minulle.
Silloin naurahdin ja sanoin että voi kuinka hieno, mutta vuosi vuodelta tontun arvo on noussut jo rahalla mittaamattomaksi.

Pumpuliparta on hieman vuosien saatossa kärsinyt ja ryhti painunut vinoon,mutta muuten tonttu on vielä voimissaan.
Voi näitä ihania joulunalusaikoja, joulutapoja ja joulumuistoja tässä iässä on aikaa rauhoittua ja nauttia niistä kaikista täysin sydämin.

Vierailija

Onhan täällä edes yksi asiallinen kirjoittaja.

Tiedän tuon tunteen, olen itsekin säilyttänyt kaikkea tärkeää.

Vierailija

Käsitöitä. Kyllä. Lisäksi olen videoinut koulun joulujuhlan sekä aikoinaan 8 kaitafilmille Tiernapoikien joulutarinan Murjaanien kuninkaasta ja Herodeksesta.

Kieltämättä niissä on jotain sykähdyttävää. Tulee Joulunpyhinä katseltua.

Vierailija

Ikivanhat joulukuusen koristeet on ihania. Ne suorastaan tulvii joulua tupaan. Toki jotenkin vaatimattomia tähän nykyrääsään nähden, mutta sitä parempi. osa on sotavuosilta. Eli nyt jo 5 sukupolvi kummailee niitä.
Ainoa missä on muutosta, niin sähkökyntelit on turvallisuus-syistä.

Vierailija

Perintönä kulkee myös eräitä pellava liinoja. Myös muutamia puisia kynttilänjalkoja Kolmi että viisihaaraiset. Pirteän punaiset ja Havin juhlakyntteleille poterot. Tanakat ja tukevat.

Vierailija

Joka vuosi kun riisun kuusen Nuutinpäivänä (tai pääsiäisen tienoilla), kerään huolellisesti talteen kaikki kimaltelevat lametan suikaleet. Olen niitä säilyttänyt kuin aarretta vuodesta toiseen. Ne ovat peräisin lapsuudenkodistani. Kun ripustan ne kuuseen, niissä heijastuvat kaikki entiset joulut rakkaine muistoineen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat