Turut ja torit

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Turun tuomiokirkon kupeessa, Piispankadulla keltaisessa talossa sijaitsee Alfred ja Helene Jacobsonin kotimuseo.
Turun matkalla ETT HEM museo on tutustumisen arvoinen säätyläisperheen kulttuurikoti.

Konsuli Alfred Jacobson oli vuosisadan vaihteen merkittävimpiä liikemiehiä Turussa.

Kommentit (12)

Vierailija

Kodissa kohtaavat taide ja kulttuuri.
Ajan porvariston mukaan Jacobsonit sisustivat kotinsa antiikkiesineillä eri aikakausilta.

Vierailija

Siellä on edustava kokoelma suomalaista taidetta,Helene Schjerfbeckin omakuva 16 vuotiaasta taiteilijasta sekä öljyvärimaalaus Soturi.

Edefeldtin Kesäiltana sekä Gallen - Kallelan maalaus Muikuntähystäjä vain muutamia talosta löytyviä maalauksia mainitakseni.

Vierailija

Ja kun Joulutorimatkalla olimme niin kävelimme ETT HEMistä Vanhalle suurtorille.
Brinkkalan talon sisäpihalle, sen edustalle sekä puistikkoon oli noussut melkoinen määrä joulukojuja.

Vierailija

Kojuissa myytiin joululeivonnaisia, käsitöitä sekä joulukoristeita.
Tytär osti saaristolaisleipää josta hän pitää, itse en saata ymmärtää miten joku voi syödä leipää joka on makeaa.

Lohduttavaa on huomata että enkelitkin vanhenevat....

Vierailija

Joulutorilla puhalsi raaka ja kostea tuuli joten menimme Tuomiokirkkoon kuuntelemaan saksalaista messua.

Vierailija

Ehkäpä aattoiltana minun paketistani kuoriutuu tälläinen taideteos.
Ei antiikkia vielä tänä päivänä mutta kukaties sadanvuoden päästä hyvinkin haluttua....

Vierailija
mökinmuori

Ehkäpä aattoiltana minun paketistani kuoriutuu tälläinen taideteos.
Ei antiikkia vielä tänä päivänä mutta kukaties sadanvuoden päästä hyvinkin haluttua....

Todennäköisesti. Itse olen vasta 50v mutta olen hyvinkin haluttu.

Kiitän siististä asiallisesta ketjusta. Tällaisia lisää. Valitettavasti itse en saa kuvia läpi, eräällä sivustolla en saanut edes katseltua.

Vierailija
mökinmuori

Tämä kaunotarkin hienossa villapaidassaan otti osaa jouluhumuun.

Onpas erikoisen ruma koira!!

Vierailija

mökinmuori

Tämä kaunotarkin hienossa villapaidassaan otti osaa jouluhumuun.

Onpas erikoisen ruma koira!!

Eihän sillä ole mitään väliä miltä toisten silmissä näyttää.
Tärkeintä on että hänellä oli itsetunto kohdallaan, omasta mielestään hän oli maailman kaunein, viehättävin ja rakastetuin koira maailmassa.
Minun oli helppo yhtyä hänen mielipiteeseensä.

Vierailija

Staffit ovat rakastettavia siinä kuin muutkin koirat.Ovat lahjakkaita agiliti-koiria, tyttäreni koirakin ehti saada useita palkintoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat