Rafael Wardi

Vierailija

Näyttely Ateneumissa, ehdottomasti näkemisen arvoinen. Myös Järven lumo jatkuu edelleen.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Voisikohan joulupukilta toivoa yhtä ihanan rauhallista päivää Helsingissä ja päästä Ateneumiin?
Pakko kirjoittaa pukille, kiitos ajatuksen antamisesta!

Vierailija

Mukava lukea edes yksi järjellinen aloitus Kultuuri-osiossa. Suurin osa on alkeellista roskaa, eli omia tekeleitä.

Vierailija

Wardi oli henkilönä minulle ennestään tuntematon kunnes luin uudesta Eeva lehdestä hänen henkilöhaastattelunsa.

Samassa lehdessä on myös Katan eli Katariina Sourin haastattelu, mukana olevista kuvista saa käsityksen hänen erikoisista ja hienoista tauluistaan sekä mosaiikkitöistään.
Tämä sellaiselle joka ei ole käynyt Katan näyttelyissä eikä ole nähnyt hänen taulujaan.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olipa mielenkiintoista taidetta Wardilla.
Katsoin ykköseltä juuri ohjelman ja haastattelunsa. Rakastan värejä...häneltä niitä löytyi.
Hieman minua kuvan sekavuus häiritsi. Ajattelin kuitenkin, että kun saisi katsoa rauhassa ja pitkään aihe selkiäisi ja alkaisi löytyä yksityiskohdat selkeämmin. Hän on ihana persoonallinen henkilö ja maalari.

Vierailija

Minulle tuntematon ennen.Tarja Halosen muotokuvan jälkeen tuli tutummaksi,enkä muuten pitänyt muotokuvasta.
Poikkesi vähän liikaa muista, muustakin syystä kuin sukupuolen vuoksi.

Vierailija

Lainaus:

Minulle tuntematon ennen.Tarja Halosen muotokuvan jälkeen tuli tutummaksi,enkä muuten pitänyt muotokuvasta.

Miksi pitäisi olla samanlainen jonkin muun kanssa?
Olemmehan ihmisetkin erilaisia. Maalari on taiteilija jolla on herkkä sielu ja havaintokyky , hän saattaa nähdä ja tuntea moneinkertaisesti esim. "tavikseen" verraten. Miksi taiteilijan tekisi latteita kuvia?v.

Vierailija

Lainaus:

Taitaa nyt mennä sekaisin ihminen ja kuva kuin taiteilijakin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mitä tuolla tarkoitat?

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Mitä tuolla tarkoitat?

Tarkoitan, että selityksesi...Se ei ole ymmärrettävä! Lisää sanoja, että saat asiasi ymmärrettävään muotoon.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Täysin perseestä koko taiteilija!

Makuja on monelaisia!
Siis..et arvosta taiteilijaa etkä taidettaan? Ilmaisit sen kuitenkin asiattomalla tavalla:( mieleistäni!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mikä ihminen ja kuva ja taiteilija ovat menneet sekaisi?
Etkö ymmärtänyt asiaa?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Mitä tuolla tarkoitat?

Tarkoitan, että selityksesi...Se ei ole ymmärrettävä! Lisää sanoja, että saat asiasi ymmärrettävään muotoon.

Jos tuo edellinen oli minulle,niin yritän selventää.En tuntenut taidemaalari Wardia henkilönä,enkä edes hänen teostensa kautta,ennenkuin hän maalasi Tarja Halosen muotokuvan.Eli tulin silloin tietoiseksi hänestä.Ja tämä teos Halosesta ei ollut minusta näköisteos,muista presidenteistä on aiemmin tehty näköisteokset, joista pidän.Wardin maalaus Tarja Halosesta sopisi mielestäni paremmin hänen kotiinsa (siis Halosen).Muuten maalaus oli ainakin värikäs.Muut Wardin teokset eivät ole jääneet mieleeni mitenkään erityisemmin.
Niinistön maalauksesta en sano enää mitään,(no taiteilija oli tutumpi)no eipä sitä kukaan kysynytkään.Keskustelun aloitushan oli Rafael Wardi.Anteeksi jos sotkin keskustelun:)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Mikä ihminen ja kuva ja taiteilija ovat menneet sekaisi?
Etkö ymmärtänyt asiaa?

Laita vain sanoja lisää, minä ymmärrän aina, vajavaistakin tekstiä.

Vierailija

18:06
Kiitos kun vaivauduit selittämään täsmallisemmin, varmasti muitakin mielipiteesi kiinnosti kuin vain minua.v.

Vierailija

uusimmassa Eeva-lehdessä on juttu Rafael Wardista. Kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä Ateneumin taidenäyttelyyn. 85-vuotias taitelija tanssii kolmihenkisessä ryhmässä Hymyilevät kädet. Hän kannustaa kaikkia omien rajojen rikkomiseen. Siihen ei erityistaitoja tarvita ,vain rohekutta heittäytyä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat