sikainfluenssarokote

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei, olisi mukava kuulla oletteko ottaneet ko. rokotteen ja oliko sivuvaikutuksia ?
Kannattaako ottaa vai ei - en tiedä vielä !

Sivut

Kommentit (19)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Kulkija,
Ihan samaa kyselen minäkin. Täällä on mahdollisuuskin saada rokote vasta 19.-20.2. Joten on tässä vielä aikaa miettiä. Naapurin rouva joutui olemaan viikon sairaslomalla ja joutui käymään päivystyksessäkin oireitten vuoksi.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Hei
Iäkäs äitini sai rokotteen ja hieman kieltämättä jännitti, että kuinkas käy. Yllätys olikin positiviinen. Ei minkäänlaisia oireita. Ei edes käsi tullut kipeäksi pistoskohdasta.

Vierailija

Hei! Olen ottanut kys.rokotuksen, samoin mieheni sekä aikuiset lapseni ja lapsenlapseni. Aikuisille ei mitään sivuvaikutuksia, ehkä pientä painon tuntua käsivarressa, kun nosti kättä. Kouluikäisille lapsenlapsille käsi kipeytyi
ja vähän huonoa oloa, nämäkin menivät päivässä ohi. Olen kyllä kuullut sivuvaikutuksista, mutta en mistään vaka-
vista. Omien kokemusten perusteella suosittelen ottamista, uutta flunssa-aaltoa ennustetaan tulevaksi.

Vierailija

Hei ! Käyty on sitten rokotuksessa. Kyllä siitä oireistoa tuli eli pahoinvointisuutta, joka jatkuu vielä ja lievä flunssaoireisto (aivastuttaa). Pahempi oli, että pistos annettiin vasempaan käteen mitään kysymättä (olen vasuri).
Käsi kipeytyy kuitenkin jonkin verran, ettei kannata ottaa ns. parempaan käteen. Mutta siinähän se menee, kun tämä äklö olo poistuisi (jätin eilin jumpankin väliin sen takia).
Terveisin lumien keskeltä Helsingistä.

Vierailija

Otin rokotukset.Molemmat.Sekä kausi- että sika.Kyllä sikarokotuksesta tuli käsi kipeäksi, noin viikon verran siinä oli sellainen aika iso kipeä patti.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Mitenhän minä uskallan ottaa sikapiikin, kun vasen käsi on jo ennestäänkin kipeä? Entä, kun on hiukan nuhaa, haittaakohan se piikin ottamista?
Terveisin Aluisa

Vierailija

Mietin myös, menisinkö sikapiikille ensi viikolla? (viiko no 6). Olen yskäinen tällä hetkellä, mutta muita flunssaoireita ei ole. Voiko piikkiä ottaa, kun on sairaana, tietääkö kukaan? Muuten olen ns. perusterve, työssäkäyvä henkilö.

Vierailija

Sain pari päivää sitten pistoksen. Muuta reaktiota ei ole tullut kuin pistospaikan turvotus ja lievä kipu. Saan taas varmaan muutamaksi viikoksi kananmunankokoisen patin...Samanlaisen sain vuosi sitten jäykkäkouristusrokotuksen jälkeen. Se kesti muutaman viikon. Taidan olla allergisoitunut jollekin rokotteen aineosalle?

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En ole vielä päättänyt menenkö piikille tulevalla viikolla. Eräs tuttavani kertoi jonkun saaneen pistäjältä vinkin, että kun heiluttelee reippaasti sitä pistettyä kättä ylös ja alas, niin se ei kipeytyisi. Sitähän voi kokeilla.

metsänpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kahden viikon päästä olisi tilaisuus piikin ottoon, mutta en minäkään öle vielä päätöstä tehnyt.
Tietääkö kukaan sen rokote-aineen koostumusta? Onko se joku viljelty versio sitä taudin aiheuttajaa?
Olisihan se hyvä siltä kannalta ettei itse toimisi taudin levittäjänäkään piikin jäkeen.

Vierailija

Kävin tänään sikainfluenssarokotuksessa. Helsingissä vanhin ikäryhmä (65+) saa rokotuksen tästä päivästä lähtien. Toistaiseksi en ole tuntenut mitään siitä, mutta tereydenhotiaja muistutti, että toisille saattaa nousta kuume tai käsivarsi kipeytyy. Yritän rentoutua ja elää hiljaiseloa tänään pienen lenkin jälkeen.

Vierailija

tuli otettua rokote ,kyllä se oli alkuun kipee, kirveli, turposi, tuli punaiseksi,hyvä kun kärsi kättä liikuttaa, eikä se tuikkaaminenkaan niin mukavalta tuntunut, mut nyt näyttäs olevan patti häviimässä, eikä enää kosketuskaan tunnu mitä silloin alussa, onhan siintä jo viikko aikaa, mut ihmettelen kun otan kausirokoteen ei tuu mitään oireita eikä tunnu missään.

Vierailija

Kulkija ym.
Ei, kun vaan pistettäväksi. Kävin rokotuksessa, eikä mitään ongelmia.Tiedä häntä sitten, sillä pojan tytär sai lievää kuumetta. No, entäs sitten, jos tulee uusi aalto keväällä?
Vielä ehdit huomenna.

Vierailija

Netissä on saatavana paljon tutkimustuloksia ja tietoa rokotteesta, enkä ole hetkeäkään
ajatellut, että ottaisin sen. Tuntuu suurelta osin olevan kyse lääkefirmojen rahan hankinnasta.
Mistä tiedämme, mitä haittavaikutuksia rokote aiheuttaa pitemmän ajan kuluessa?
Luotan D- ja C-vitamiiniin ja Antti Heikkilän ja monien ulkolaisten tutkijoiden mielipiteeseen
asiasta. Jokainen tekee oman päätöksensä asiasta ja minun ajatukseni on tämä.

Vierailija

Hei
Otin rokotteen puolitoista viikkoa sitten, ei muita oireita kun käsi kipeä pari kolme päivää.
Kevät terveisin Pirkkeli

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat