Lasten pahoinpitelyt ketuttaa.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Eilen löytyi noin kaksivuotias vain vaippoihin puettu lapsi Kirkkonummelta
pusikosta. Lapsesta löytyi myös pahoinpitelyn merkkejä.
Toinen vanhemmista on löydetty, toista etsitään, ilmeisesti pahoinpitelijää.

Suora lainaus tämänpäiväisestä Iltalehdestä:
"Lestaadiolaisperheen isä tuomittiin ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja sakkoihin
perheenjäsentensä pahoinpitelyistä".
Mies, 48v, oli usean vuoden pahoipidellyt vaimoaan ja 7-, 8-, 13-, ja 14 vuotiaita
lapsiaan.
Mitä Jumalanrakkautta tällainen on?

Lisäksi 15 vuotias tyttö, lapsi vielä, napattiin bussipysäkiltä, vietiin asuntoon,
pahoinpideltiin todella pahaan kuntoon - kuvia iltapäivälehdissä.
Tekijät, 4 hengen seurue ja tyttö heille tuntematon.

Tällaisia juttuja saa lukea lähes päivittäin. Mikä riivaaja meissä asuu?

Kommentit (11)

Vierailija

Syyllisiä ovat huumeet, alkohooli, työttömyys, rahattomuus, rakkaudettomuus.
Tässä joitain syitä riivaajiin.

Vierailija

Lainaus:

Syyllisiä ovat huumeet, alkohooli, työttömyys, rahattomuus, rakkaudettomuus.
Tässä joitain syitä riivaajiin.

Myös persoonallisuushäiriö siinä on pakko olla mukana. Ei tunne-elämältään normaali ihminen,
eikä normaaliälyinen, syyllisty tuollaiseen. Jos ei jaksaisi lapsen kanssa, voisi kääntyä viranomaisten
puoleen saadakseen apua ja tukea, tai äärimmäisessä tapauksessa antaakseen lapsen huostaan.

Vierailija

Yritän välttää lukemasta näitä kauhujuttuja. Jonkun mielestä se on pään pensaaseen pistämistä. Mutta rupean voimaan niin huonosti tällaisista jutuista, sielunelämäni järkkyy, ahdistun ja itkettää koko ajan. En liioin pysty lukemaan eläinten rääkkäysjuttuja.
Heikkohermoinenko? Sanottakoon niin, mutten vaan käsitä tätä kaikkea pahuutta, varsinkaan heikompien ja puolustuskyvyttömien kaltoinkohtelemista.

Vierailija

Tapauksissa joissa on kiistaton näyttö, niin molemmille vanhemmille pakkosterilointi.
Mopollekin pitää olla ajokortti, mutta elämälle ei vaadita mitään "ajokorttia". Ei muuta kuin värkit ja himot vek.

Vierailija

"Lasten pahoinpitelyt ketuttaa."

Tuo on kyllä tosi. Minunki lapsi on lyönyt minua monta kertaa. Mikä raja on äidin rakkaudella?

Vierailija

Lainaus:

Tuo on kyllä tosi. Minunki lapsi on lyönyt minua monta kertaa. Mikä raja on äidin rakkaudella?

- Tää on taas tätä...

Vierailija

Lainaus:

Tämä olisi ollut oman aloituksen arvoinen aihe.
Tuolle lainaavalle herjaajalle sanon, että lasten väkivaltaisuus vanhempiaan (useimmiten äitiään ?) kohtaan on valitettavasti raakaa todellisuutta, jota parhaiten ymmärtää samaan kiroukseen joutunut.

Vierailija

Lasten pahoinpitelyt ovat itse asiassa vähentyneet. Nykyisen tiedonvälityksen myötä esille tulevat tapaukset saavat huomiota enemmän kuin entisaikaan, jolloin "Koivuniemen herra" oli ovenpielessä odottamassa kasvatustuokiota ja jolloin isän remeli irrotettiin samasta syystä. Kurittamista pidetään vieläkin joissakin piireissä oikeana kasvattamisena.

Laki suojaa nyt lasta ruumiilliselta kuritukselta.
Kyseinen heitteillejättö ja ilmeinen pahoinpitely on erittäin raaka tapaus, mutta lajissaan kuitenkin harvinainen. Onneksi lapsi pelastui.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tämä olisi ollut oman aloituksen arvoinen aihe.
Tuolle lainaavalle herjaajalle sanon, että lasten väkivaltaisuus vanhempiaan (useimmiten äitiään ?) kohtaan on valitettavasti raakaa todellisuutta, jota parhaiten ymmärtää samaan kiroukseen joutunut.

Tässä "herjaajan" selitys:
Kirjoitin "Tää on taas tätä...", tarkoittaen että ylempänä tahallisesti oltiin ymmärtävinään otsake väärin ("lasten pahoinpitelyt" niin, että lapset pahoinpitelevät). Mielestäni aloituksen aihe ei ollut vitsailulle sovelias - sitä tarkoitin.

Vierailija

OK :)
Täällä ET:nkin palstoilla huomaa usein miten erilailla asiat voidaan ymmärtää. Kevennykseksi tarkoitetusta toinen ottaa "herneen nenään", kun taas toisen mielestä se on huumoria - hirtehistäkin. Itse asennoidun savolaisittain: vastuu on kuulijalla - täällä lukijalla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat