Kommentit (12)

Vierailija

Hyviä ohjeita varmaan, ja hyödyllisiä niille jotka joulupuunsa metsästä hakevat.
Onneksi minun ohjeistukseni on helpompi: ota puhelinpöydältä "kellarivintin" avain,
mene hissillä alakertaan, avaa kanahäkin ovi ja kuljeta sieltä jätesäkkiin pakattu
muovikuusi hissillä ylös. Ei mainittavaa neulaskatoa, ei allergisia reaktioita, ei pikkuötököitä.

Vierailija

Noin se tässä iässä ja kerrostalossa menee. Minä en mene edes kanahäkille, vaan kaivan tuolta yläkaapista kenkälaatikkoon pakatun suloisen pienen muovikuuseni sydänkoristeineen ja pikkutiukuineen, sen minä nostan kaapin pläälle muistuttamaan jostakin jota joskus oli.

Monet kerrat olen kuusen kantanut kotiin, yhdessä kanssaan tai yksin. Milloin miltäkin myyntipaikalta, antanut sen sulaa, sahannut jalkaa lyhyemmäksi, sovittanut metalliseen joulukuusenjalkaan jonka isä oli metallimiehen taidoillaan rakentanut. Sittemmin yhden kiinnitysruuvin kadottua ja muutenkin oli hankala kiinnittää kuusta lujasti, ostin uuden joulunvihreän jalan.
Kuusi oli aina suuri ja leveäoksainen. Olen aina rakastanut joulukuusen koristelua ja aatonaattona se oli jo juhlakunnossa runsaine kiiltävine nauhoineen ja lamenippuineen.
Aattoaamuna oli suloista herätä Jouluun, sytyttää kynttilät ja istua niitä hetkeksi katselemaan, ennen aaton valmisteluja.valone

Vierailija

Lainaus:

En hanki kuusta, en ole hankkinut 15 vuoteen enkä osta lahjoja elän niukalla rahavarannolla!

Kyllä Joulua voi viettää ilman noita kaikenmaailman oheistapoja.
Pois itsesääli, iloa elämään löytyy rahattakin, jos tahtoo.

Vierailija

Noinhan se on: yhdelle hyvä yksi kuusi, toiselle kuusi - heh, huono vitsi!
Mutta sekin sallittakoon, ettei joulua huomioi tai "vietä" ensinkään. Ei se mikään kansalaisvelvollisuus ole, iloinen ilme vaikka irvistämällä, tai hassaaminen vaikka luottokorteilla. Minullekin arki on sitä parasta juhlaa ja todellista mielenrauhaa. - Mutta enpä karahkan kantajillekaan sano: "Suksi kuuseen!"

Vierailija

Lainaus:

klo.10:13
Jokainen mieltymystensä mukaan valitsee kuusensa, yhdelle yksi on hyvä toiselle toinen.

Turhaakin turhempi kommentti.

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Jokainen mieltymystensä mukaan valitsee kuusensa, yhdelle yksi on hyvä toiselle toinen.

14:21
Turha, tuli se jo sanottuakin.

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Lainaus:

14:21
Turha, tuli se jo sanottuakin.

Yhdelle yksi kommentti on "turha", toiselle toinen.
Jokainen kommentti kumminkin sallittaneen, jos ei ole asiaton/netiketin vastainen. Muistammehan: "Sana on vapaa".
Adventtiterveisin: "Jessica Fletcher"

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat