Kirjoitan eriarvoisuudesta, johon törmäsin joulun alla 2010. Minun autoni perään ajettiin ja jouduin viemään autoni 4-viikoksi autokorjaamoon. Kysyessäni autoliikkeestä tilalle autoa, joka olisi pitänyt saada vastapuolen vakuutustyhtiöstä. Tulipa yllätyksenä se etten saa autoa siksi että olen eläkeläinen!!! Olin ihmeissäni koska maksan varmaankin suurempaa vakuutusta kuin ehkä moni muut. Vakuutukseni on täyskasko. Soitin myös omalle vakuutusyhtiölleni ja kysyin että onko heillä samanlainen käytäntö. Minulle vastattiin että näin on. Yritin silloin valittaa johonkin instanssiin mutta en löytänyt sellaista kohdetta. Onko jollakin muulla ollut vastaavaa tilannetta ja onko siitä mahdollisesti valitettu ja mikä on ollut lopputulos.
Asun maaseudulla ja minulla on joka paikkaan pitkä matka. Onneksi miehelläni oli auto. Mutta muutama vuosi olin aivan yksin ja silloin olisin ollut todella kotini vanki.
klo 14:09 | 15.12.2013
Suosituimmat
Uusimmat
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käsittämätöntä, kyllä varsinkin maalla ja sivukylillä asuvalle auto on ihan yhtä tärkeä kun työmatkaajalle. Muistelin omaa hirvikolariani, sain auton tilalle korjauksen ajaksi, jouduin kyllä osan vuokra-autosta maksamaan itse. Työssäkäynnistä ei kysytty tapauksessani.
Minä muistelisin että vakuutuksessa piti olla erikseen maksettu jokin kohta en enää muista mikä, minä en sitä ottanut,kun ajattelin etten tarvi sitä.Ei ollut enään työmatkojakaan.No en ole tarvinutkaan,en tiedä mikä on nykykäytäntö.
Vakuutusyhtiöille kelpaa kyllä vakuutusmaksut,sitte kun vahinko käy alkaakin neuvottelut.
Aloittajallahan on auto käytössä, mitä turhaa valittaa. Hyvä asiakas saa auton käyttöönsä kyllä jos tarvitsee sitä välttämättä esim. työssään.
Autovakuutuksessasi ja nimenomaan kaskossa pitää olla maininta sijaisautosta. Kaikissa vakuutusyhtiöiden täyskaskoissakaan ei automaattisesti ole sijaisautovakuutusta. Autovakuutusasioista katso lisätietoja http://autovakuutus.info/ ja paljon linkkejä myös auton vakuuttamiseen liittyviin sivuihin eri vakuutusyhtiöiden sivuille.
Vakuutukset ylipäätään ovat kokemukseni mukaan sellaisia, että kun sen ottaa, niin korvattaviin kuuluu kaikki, mutta sitten kun jotain pitäis saada, niin mikään ei kuulu!