Autoilijoille lisää veroja.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Sitähän tuo Ollilan kilometreihin perustuva vero tarkoittaa. Ja tietenkin kalliin ökymaasturin ostaja hyötyy
eniten, elikkä rikkaat. Paljon ajava vanhan Corollan kuski on suurin maksaja. Ja kukahan sillä vanhalla
Corollalla ajaa. No köyhä tietenkin.
Nykyautojen polttoainekulutus on laskenut, samalla niistä kertyvät polttoaineverot pudonneet. Lisäksi ehkä sähköautotkin
tekevät tuloaan. Joten lisää maksuja keksitään.
Miksi pitää olla sateliittivalvonta, josta lasketaan kilometrit. Katsastuasemiltahan katsastuksen yhteydessä ne tiedot saisi.
Satelliittivalvonnan aloituskulut ? Yksi luku on esiintynyt, 320 miljoonaa. Kuka maksaa. Autoilijat.
Entä yksityisyys. Onko oikein, että isoveli valvoo, missä liikun. Näkee isosta kamerastaan kun joku käy
salarakastaan tapaamassa päiväkahvien merkeissä.
Kuko korvaa laitteiden häiriöt ja viat. Autoilija.
Mitä maksaa vuotuiset kustannukset. Alle vai yli 100 miljoonaa. Ja kuka maksoikaan TAAS.

Vielä yksinnkertaisempi ja oikeudenmukaisempi ja ennenkaikkea maksuton. Laitetaan polttoaineeseen
joku centti Ollila-lisää. Ökymaasturikuski maksaa silloin automaattisesti enemmän pikku Fiatin kuski vähemmän.

Eiks jeh?

Kommentit (11)

Vierailija

Samaa mieltä. Ollila taita olla mukana noissa laitejutuissa ja tienaisi sievoisesti, kun kaikkien olisi laitteet hommattava.

Järkeähän tuossa ei ole hitustakaan. Mitä tekee vasureiden ministeri? Antaako kävellä/ajaa maasturilla ylitseen vai tyssääkö hankkeen? Osaako vasuriministeri asettautua ollenkaan tavallisen kansalaisen asemaan? Jos ei, hyvästi vasurit!

Kaikille edullisin ja helpoin vaihtoehto olisi tosiaan se, että kaikki verot on polttoaineen hinnassa, jolloin maksetaan ajamisesta eikä omistamisesta. Käyttömaksu ja käyttövoimavero ovat idiotismin kukkasia - tosin ohdakkeita - siis ennen tätä Ollilan ideaa, jolle ei tarpeeksi vastenmielistä kukkkaa taida edes löytyä, ellei "anopinjakkaraa" oteta lukuun.

Vierailija

Veroja pitää saada lisää. Kaksi varmaa kohdetta on, joihin kohdentaa - kiinteistöt ja autot. Niillä on aina omistaja.
Itse luovun autosta (joka juuri uusi) kyllä siihen mennessä. Kilometrit sekä autolla että mahdollista myös minulla on ajettu loppuun. Ei koska minua.

Vierailija
La mer

Sitähän tuo Ollilan kilometreihin perustuva vero tarkoittaa. Ja tietenkin kalliin ökymaasturin ostaja hyötyy
eniten, elikkä rikkaat. Paljon ajava vanhan Corollan kuski on suurin maksaja. Ja kukahan sillä vanhalla
Corollalla ajaa. No köyhä tietenkin.
Nykyautojen polttoainekulutus on laskenut, samalla niistä kertyvät polttoaineverot pudonneet. Lisäksi ehkä sähköautotkin
tekevät tuloaan. Joten lisää maksuja keksitään.
Miksi pitää olla sateliittivalvonta, josta lasketaan kilometrit. Katsastuasemiltahan katsastuksen yhteydessä ne tiedot saisi.
Satelliittivalvonnan aloituskulut ? Yksi luku on esiintynyt, 320 miljoonaa. Kuka maksaa. Autoilijat.
Entä yksityisyys. Onko oikein, että isoveli valvoo, missä liikun. Näkee isosta kamerastaan kun joku käy
salarakastaan tapaamassa päiväkahvien merkeissä.
Kuko korvaa laitteiden häiriöt ja viat. Autoilija.
Mitä maksaa vuotuiset kustannukset. Alle vai yli 100 miljoonaa. Ja kuka maksoikaan TAAS.

Vielä yksinnkertaisempi ja oikeudenmukaisempi ja ennenkaikkea maksuton. Laitetaan polttoaineeseen
joku centti Ollila-lisää. Ökymaasturikuski maksaa silloin automaattisesti enemmän pikku Fiatin kuski vähemmän.

Eiks jeh?


Eipä on niin nuukaa on uusi auto eikä ole rahastakaan kiinni..

Vierailija

Lainaus:

Siis autoveron TILALLE kilometrivero! Kuunnellaan mitä se tarkemmin ottaen on ja sisältää!

Mistä sitä voi kuunnella..???

Vierailija

Ollilan mallin mukainen verotus, äsken tulleen tiedon mukaan 460 miljoonaa aloituskustannukset ja käyttökustannukset
yli sata. Kyllä helpotti kuulla, vasta 10 vuoden kuluttua. Ohi meni.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tällaista systeemiä ei ole vielä kokeiltu, eli Suomi olisi pioneerimaa. Tietenkin asiaan kuuluu, että me
kuluttajat maksamme erehdykset ja kokeilukustannukset.
Ei varmaankaan mene tässä muodossa läpi, näin nämä asiantuntijat povaavat.
Voipi olla, että ei koske minua.

Vierailija

Sateliitin vuokraus jatkuvaan valvontaan maksaa joka vuosi satoja, eikä mitään sentteja vaan miljoonia.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ei ole montaa vuotta, kun meitä alamaisia kehoitettiin säästämään sähköä. Me kuuliaisina säästimme.
Vaan kuinka kävikään, sähkön hintaa piti nostaa, kun kulutus on pudonnut niin paljon.

Muutama vuosi meitä autoilujoita patistettiin siirtymään pienikulutuksisiin autoihin, öljy on
tuontitavaraa ja kallista. Taas me toteltiin. Polttoaineiden kulutus laski, mutta mitä siitä
seurasikaa. Myös valtion verotulot laskivat. Nyt siis pitää keksiä joku uusi vero. No sehän
on tää satelliittipaikannukseen perustuva kilometrivero.

Nytpä autoileva kansa onkin noussut vastarintaan. Hieman joutui ministeri Kyllönenkin
perääntymään, ei ihan tuossa Ollilan suunnittelemassa muodossa menekkään läpi.

Näkee ken elää.

Vierailija

Kuolemantuomio veroeurojen törsäämisestä?
27.12.2013 09:25 Pekka Pylkkönen
Jonkinlainen pelote on kyettävä luomaan veronmaksajien rahojen suojelemiseksi. Tuoreimpana homo antisapiensina lehdissä on saatu lukea Kyllösen Merjasta, tuosta vasemmistoliiton pernaruttokirjelahjasta suomalaisille.

Kyllönen on päättänyt panna täytäntöön ennätyskalliin veronkeräysmenetelmän ennätyskyseenalaisella tekniikalla. Ja tätä koskeva pohdiskelu maksoi yksinään satoja tuhansia euroja.

Sinänsä summa on vielä pieni. Talvivaara-investoinnit ja todennäköisesti Kreikalle myönnetyt lainat ovat kertaluokkia suurempia möhläyksiä? Mikseivät pallit heilu? Ja onko pallien heiluttelu riittävä pelote käsitellä varoen veronmaksajien rahoja?

Jospa nyt säätäisimme yhdessä lain jossa veronmaksajien rahojen törsäämisestä lankeaa kuolemantuomio. Perusteet voisivat olla vielä melko löysiä, koska kyllä noita broilereita näyttää löytyvän. Eli kaverin ruokkimisesta valtion varoin tai huonosta investoinnista veronmaksajien rahoilla lätkästäisiin kaula poikki. Loppuisi se sekoilu toivottavasti pian.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat