Minä

Vierailija

Olen 21 vuotias kokki ja opiskelen tällä hetkellä kolmatta ammattia mutta kun mikään ei tunnu oikealta....
Välillä tai no aika usein tuntuu siltä kun raha olisi ainoa asia mikä saisi minut onnelliseksi ei mikään muu. Ajattele perhettä jotkut sanoisivat!! Kysyn mitä perhettä? Ei sitäkään ole. Ja ihmiset ovat kadonneet koulun ja intin jälkeen pois.
Kysyn teiltä että mikä on ratkaisu ??? (Ylläpito muokannut viestiä 30.1 13.10)

Kommentit (4)

Vierailija

Lainaus:

Olen 21 vuotias kokki ja opiskelen tällä hetkellä kolmatta ammattia mutta kun mikään ei tunnu oikealta....
Välillä tai no aika usein tuntuu siltä kun raha olisi ainoa asia mikä saisi minut onnelliseksi ei mikään muu. Ajattele perhettä jotkut sanoisivat!! Kysyn mitä perhettä? Ei sitäkään ole. Ja ihmiset ovat kadonneet koulun ja intin jälkeen pois.
Kysyn teiltä että mikä on ratkaisu ???

" Ei onni tule etsien se tulee eläen" on joku viisas joskus kiteyttänyt osuvasti.
Ei raha ihmistä onnelliseksi tee toki se voi taata huolettoman elämän jos nyt sitäkään.Sisäinen onni tulee kyllä ihan jostain muusta kuin rahasta.Paljon olet tuohon ikään saanut aikaiseksi jo menossa kolmannen ammatin opiskelu hatun nosto sinulle.Opiskelu on aina hyvä asia sillä tulevaisuutta ajatellen moniosaaminen on suuri rikkaus.
Neuvoisin sinua hakeutumaan hyvien harrastusten pariin jotain sellaista mikä miellyttää ja mihin on mahdollisuudet.
Harrastusten parissa voinet löytää hyviä ystäviäkin.
Perheen ehdit vielä myöhemminkin perustaa kun se oikea osuu kohdallesi älä suotta hätäile.
Toivon sinun polullesi onnenkukkaa monta ,
monta ilon aamua ja päivää surutonta.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Sanoisin, että olet aikamoinen ihminen taidoiltasi ja kolmannen ammatin osaava taituri.
Minä en ole koskaan pystynyt edes yhden ammatin osaamiseen. Sekatyöläinen olen ollut aina ja jollakin lailla tyytyväinen siihen että on ollut töitä.
Työn kautta en etsinyt onneani mutta kaveri- ja ystävyyssuhteita muuten kyllä. Olin sellainen "yksin-kulkija" enkä viihtynyt sakeissa. Etsin omaa ystävää jonka kanssa jakaa ajatuksia. Siihen meni aikaa, sillä tuntui ettei sellaista löydy mistään. Aloin käymään paikoissa joissa oletin muidenkin yksinäisten käyvän ja pikkuhiljaa kaveripiiri alkoikin muodostua. Tulihan se elämänkumppanikin vastaan ja vaikka se ei ollutkaan mitään "rakkautta ensisilmäyksellä" tapaaminen, niin kuitenkin huomasimme, että tarvitsemme toisiamme. Emme odottaneet ihmettä, mutta toveruus on kestänyt avioliitossakin.
Olen sitä mieltä, että jos ei odota liikoja, niin ystävä, kumppani ja jopa aviopuoliso saattaa olla ihan nenäsi edessä.
Katsele ympärillesi ja ota vastaan kaikki signaalit ketä tapaatkin. Olisikohan niin, että toiset kokevat samoin kuin sinäkin ja näin yhteyttä ei pääse syntymään kun ei ole uskallusta puolin eikä toisin.

Vierailija

Sinä nuori joka olet nyt epätietoinen siitä mitä elämältäsi haluat:
Suorita nyt loppuun tuo kolmannen ammatin opiskelu, jos se on vielä kesken.
Hyvähän se nykypäivänä on, jos on useampikin ammattitodistus taskussa.

Älä ole kärsimätön, kaikki asiat selviävät aikanaan. Olet vielä kovin nuori ja
sinulla on koko elämä edessäsi. Ei kaikkea tarvitse saada nyt ja heti.
Elämässä on monia paljon tärkeämpiä asioita kuin raha.
Löydät kyllä hyviä ystäviä ja varmaan saat oman perheenkin, kun annat
ajan kulua. Muista, että elämä on annettu lahjaksi meille. Kiitä siitä.
Ikäsi puolesta voisit olla minun lapsenlapseni. Heille olen kertonut
rukouksen voimasta ja myös omien ajatusten voima on suuri ja siksi
nimenomaan postiiviset ajatukset ovat tärkeitä. Etsi kaikista asioista
ja jokaisesta päivästä hyviä puolia.

On myös tärkeää muistaa, että kuningas-alkoholi ei tuo ratkaisua elämän
vaikeuksiin. Sille tielle älä lähde, toivoo Grandmother

Vierailija

Niin.
Jäin oikein miettimään ja yritän vaikeuksista huolimatta asettua tilateeseesi. Ikäeroa meillä on yli kolmekymmentä vuotta ja se tekee asiasta vaikeahkon.
Nykyinen elämänmeno ja arvomaailma ei ihan vastaa sitä mitä se oli minun ollessa ikäisesi.

On todella hienoa, kun olet jaksanut opiskella useaan ammattiin. Kaikista niistä ammateista on varmasti sinulle hyötyä kunhan aikaa kuluu ja vartut lisää. Jatkat opiskelusi loppuun ja hakeudut johonkin näistä ammateista töihin. Työelämässä olo vasta kertoo sinulle totuuden ammatinvalinnastasi.
Kannustava työyhteisö voi olla hyvä jalusta kasvullesi ammattiin ja aikuisuuteen.

Kokemusta ja sitoutumista työelämään ja niihin muihin hienoihin elementteihin rahan ohella sinulle ei vielä ole karttunut.
Nuorena noviisina usein tutuu siltä, että onkohan tämä minun juttuni? On vaan niin, että sopeutuminen ja elämän rytmittäminen työn kanssa vaatii ponnisteluja.
Rahaahan elämiseen tarvitaan se vaan on tosiasia.
Onnellisuus on aivan oma asiansa tai paremminkin tunnetila ja jota ei voi ostaa eli rahalla et sitä saa. Raha voi olla avustava tekijä onnen metsästyksessä.

Olemme täällä keskustelufoorumilla useatkin jo elämää pitkälti kokeneita ja ohjeemme myös siitä ikänäkökulmasta.

Ota rohkeasti yhteyttä koulu/inttikavereihin ja keskustele ikäistesi kanssa asioista.
Tulet huomaamaan ettet ole asioiden kanssa yksin, muitakin pohdiskelijoita löytyy.
Puhuminen auttaa ja tuo asiat aivat uuteen näkökulmaan, samoin kirjoittaminen.
Kirjoita ylös kaikki asiat mitkä on hyvin ja samoin asiat jotka vaativat vielä työstämistä.

Miettimisesi ja pohdintasi on tätä elämää ja kasvua, tällaisena se tulee jatkumaan asiat ja aiheet vain vaihtuu.
Valmiita vastauksia ei ole, elämällä ne sinulle kertoo.
Onnea elämäsi matkaan.T. Kukka

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat