Varoitus korvasuihkeista

Vierailija

Vaivani on ollut useita vuosia korvien tukkeutuminen ja sen vuoksi olen joutunut usein käymään korvahuuhteluissa. Vuosi sitten työterveyslääkäri suositteli minulle korvasuihkeiden käytön aloittamista, tällainen korvakäytävien hoitoöljy muka estäisi korvakäytävien tukkeutumista. Puolen vuoden säännöllisen käytön jälkeen (tuote: VAXOL), menin taas korvien huuhteluun, kun tunsin, että korvat ovat tukossa ja etten oikein kuullut mitään. Yllätys, yllätys: huuhtelu ei auttanut mitään. Sain lähetteen korvalääkärille, joka totesi, että suihkeen öljy oli jämähtänyt kalvoksi molempiin korviin, niin että se oli tehnyt minut käytännössä melkein kuuroksi ! Hän sai kalvot (nähtävästi laserilla poltti) onneksi poistetuksi. Tämä korvalääkäri oli kokenut, vanha konkari ja sanoi, ettei yleensäkään ymmärrä, miten yleislääkärit voivat suositella tällaisia tuotteita potilaille. Kokemani myötä varoittelen näitä tuotteita käyttämästä, varsinkin jos on ahtaat korvakäytävät, silloin öljy ei pääse ulos korvaista vaan jämähtää niihin.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Korvalääkäri suositteli öljyä,en kyllä kovin usein ole käyttänyt.Varsinainen vaivani olikin kyllä nenässä,ei korvissa,mutta yhteyshän niillä on.Korvia ei saisi kaivella pumpulipuikolla ja kutinaan sitä öljyä olen joskus harvoin laittanut(ceridal).

Vierailija

Minulla on myös ollut turhan usein korvien tukkosuutta. Vuosi sitten oli korvat tukossa ja lääkäriin oli mentävä. Huuhtelujen ja imurointien jälkeen huomattiin että toinen oli tulehtunutkin joten oli tiputeltava antibioottitippoja ja käytävä useammankin kerran näyttämässä.

Nyt syksyllä oli myös korvat sitkeästi tukossa ja ajattelin jo että on terveyskeskukseen mentävä. Laittelin kuitenkin sitä Remo-vaxia ja pumpulitukot iltaisin korviin ja aamulla huuhtelin sillä korvapumpulla mikä on siinä pakkauksessa. Sain korvat auki kuitenkin ja ovat nyt pysyneetkin auki toistaiseksi ainakin. Minullakin on tuota Vaxolia kaapissa mutta en ole sitä juurikaan käyttänyt. Kyllä tuo korvien tukkoisuus on aika kurja vaiva. Tuntuu ettei kuule kunnolla ja kaikki oman pään tai niskojen kai paremminkin rutinat kuuluu. Isälläni oli aikoinaan paljon korvaongelmia ja olen kai perinyt ne häneltä. Muistan hyvin kun hän aina ruuttaili niitä korviaan korvapumpulla. Nyt hän on ollut kuolleena jo liki 40 v.

Vierailija

Lainaus:

Minulla on myös ollut turhan usein korvien tukkosuutta. Vuosi sitten oli korvat tukossa ja lääkäriin oli mentävä. Huuhtelujen ja imurointien jälkeen huomattiin että toinen oli tulehtunutkin joten oli tiputeltava antibioottitippoja ja käytävä useammankin kerran näyttämässä.

Nyt syksyllä oli myös korvat sitkeästi tukossa ja ajattelin jo että on terveyskeskukseen mentävä. Laittelin kuitenkin sitä Remo-vaxia ja pumpulitukot iltaisin korviin ja aamulla huuhtelin sillä korvapumpulla mikä on siinä pakkauksessa. Sain korvat auki kuitenkin ja ovat nyt pysyneetkin auki toistaiseksi ainakin. Minullakin on tuota Vaxolia kaapissa mutta en ole sitä juurikaan käyttänyt. Kyllä tuo korvien tukkoisuus on aika kurja vaiva. Tuntuu ettei kuule kunnolla ja kaikki oman pään tai niskojen kai paremminkin rutinat kuuluu. Isälläni oli aikoinaan paljon korvaongelmia ja olen kai perinyt ne häneltä. Muistan hyvin kun hän aina ruuttaili niitä korviaan korvapumpulla. Nyt hän on ollut kuolleena jo liki 40 v.

kuoliko isä korvien ruuttaamiseen?

Vierailija

Ei nyt sentään. Kunhan tulin maininneeksi että on kuollut jo kauan sitten ilman ajattelematta että siitä saa sellaisen käsityksen. On näköjään tarkkaan harkittava mitä kirjoittaa ettei joku saa väärää käsitystä tai vielä parempi kun ei kommentoisi mihinkään asiaan. Vahinko vain etten saa tuota enää poistettua. Kirjoitti tänne miten vaan niin aina joku keksii arvostella vaikka tasan tarkkaan tietää mitä toinen todellisuudessa tarkoittaa.

vierailija

Käytin tuota Vaxolia korvieni puhdistukseen ja sain toisen korvani kipeäksi ja lukkoon. Nyt ollut jo yön yli lukossa ja ilen ihan neuvoton ä. Olisiko teillä antaa vinkkejä miten pystyisin avata korvani ennen maanantaita?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Korvalääkäri suositteli öljyä,en kyllä kovin usein ole käyttänyt.Varsinainen vaivani olikin kyllä nenässä,ei korvissa,mutta yhteyshän niillä on.Korvia ei saisi kaivella pumpulipuikolla ja kutinaan sitä öljyä olen joskus harvoin laittanut(ceridal).

Samat vaivat minullakin,en ole kovin usein sitä ceridalia käyttänyt ,kun vaivakin on enemmän nenässä,ei korvissa,mutta sitä pumpulipuikkoa tulee kielloista huolimatta käytettyä,joskus.

Vierailija

Minulla ei ole ollut korvien tukkeutumista vaivana, mutta kutinaa.  Minäkin käytin aiemmin pumpulipuikkoja korvieni puhdistamiseen, mutta en enää. Apteekissa suosittelivat korvien puhdistamiseen Audispray Adultia.  Se on mikrobiologisesti testattua merivesiliuosta, mikä sulattaa nopeasti korvavahan ja poistaa sen, puhdistaen korvan.  Tätä olen käyttänyt jonkin aikaa kaksi kertaa viikossa.  Auttaisiko tämä muitakin?  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Käytin tuota Vaxolia korvieni puhdistukseen ja sain toisen korvani kipeäksi ja lukkoon. Nyt ollut jo yön yli lukossa ja ilen ihan neuvoton ä. Olisiko teillä antaa vinkkejä miten pystyisin avata korvani ennen maanantaita?

Jos tuo Vaxol on jämähtänyt sinne korvan pohjaan niin ei se mulla ainska lähteny irti millään huuhteluilla eikä Removaxilla. Ainoo keino on tilata aika korvalääkärille, että poistaa Vaxolin laserilla. Musta on vastuutonta, että apteekit saa myydä tuollaista tuotetta kuin Vaxol.

en ihmettele enää

Ihmettelijä, ihmettele sinä vaan. Vaxoilia suhikutetaan korvaan. Ei sitä annostella pipetillä tai tiputella sinne. Vaikka suihkutat kerran päivässä niin valuu korvakäytävää pitkin korvan pohjalle ja jämähtää sinne. Osta tuote ja kokeile ja lue ohjeet niin sitten voit lopetella ihmettelyn puolen vuoden päästä korvat tukossa.

kiitos vertaistuesta

Mielestäni tällaiset omakohtaiset kokemukset ja varoitukset ovat hyvästä.

Lääketehtaat mainostavat tuotteitaan niin kauan kuin tuotteita ostetaan ja apteekit myyvät koska rahaa tulee. Kukaan ei välitä yksittäisen ihmisen muminoista tai valituksista varsinkaan jos korjaamatonta vahinkoa ei tapahtunut. Rahaa menettää vain tuotteen ostanut henkilö: tuotteen hinta + erikoislääkärin palkkio.

Minulla on syntyjään todella kapeat ja kiemuraiset korvakäytävät. Korvalääkärin mukaan ns. uimarin korvat. Niihin ei kerta kaikkiaan passaa suihkuttaa tai laittaa mitään ylimääräistä tai ovat tukossa heti. Joudun myös välttämään veden joutumista korviin, mikä on  hankalaa esim tukkaa pestessä. Korviin joutunut vesi ei löydä tietään ulos ennen kuin usean päivän päästä... mitä edeltää pään pitäminen sivuasennossa, pään läimäyttely ja ravistelu ja sitä rataa.

Pumpulitukolla putsaan ulkokorvalehtiä hilseilevästä ihosta, koska jos korvan ulkohilse joutuu korvakäytävään niin se tukkii käytävän ihan varmasti.

kuuleetaas

Audispray on hyvä korvasuihke. Käytännössä suolavettä suihkepullossa ja ainakin itsellä avasi täysin tukkeutuneen korvan neljän huuhtelun jälkeen. Lämpimällä vedellä truuttailu ei auttanut päinvastoin pahensi.

vieras

Haalealla vedellä huuhtelen korvani tarpeen tullen kun kutiaa. Tiiliskiviä pienemmällä ei tule korvaa kaivaa sillä pumpuli puikot työntää korvassa olevaa vahaa syvemmälle ja joutuu ammattilaisella kaivattamaan ne kasautumat pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään. Kunhan tulin maininneeksi että on kuollut jo kauan sitten ilman ajattelematta että siitä saa sellaisen käsityksen. On näköjään tarkkaan harkittava mitä kirjoittaa ettei joku saa väärää käsitystä tai vielä parempi kun ei kommentoisi mihinkään asiaan. Vahinko vain etten saa tuota enää poistettua. Kirjoitti tänne miten vaan niin aina joku keksii arvostella vaikka tasan tarkkaan tietää mitä toinen todellisuudessa tarkoittaa.

Kirjoittele vaan, anna koirien haukkua ja karavaanin kulkea. Meitähän ei lannista mikään! Täällä on noita pikku "opettajia"  jotka nutturat tutisten käyvät kimppuun. Minäkin olen saanut osani koska en  ole hyvä kieliopissa.

kuulemiin

Vierailija kirjoitti:

Korvia ei tule laivella tiiliskiveä pienemmällä

mutta

korvavahan poistaminen itse silloin tällöin on hyvä hoito. Vahan poistamisen lääkkeen saa ilman reseptiä apteekista ja sielä voi ostaa myös pienen kumisen pumpun jonka jolla vahanpoisto aine huuhdellaan pois. Hanhusten tulee huuhtelen yhteydessä ottaa huutelussa pumpun painetta hellävaroen / siis ei tehokkaalla teholla. Kustannuksen ovat niistä pienet ja useimmille paras keino pitää kuuloaististaan huolta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat