lehmä

Vierailija

Mikä on voikukka jonka lehmä eilen söi?

t. Untoliinu

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Lainaus:

Mikä on voikukka jonka lehmä eilen söi?

t. Untoliinu

Satakertanen maijon alakijo!

sylviolavi

Vierailija

Lainaus:

Voi, voi sentään!

Mikä voi, siis voikukka, sitähän ne lehmät syövät ja siellä satakerrassa muhii ja antaa utareet ajallan maitoa.
Noin luulee kaupunkilaistäti?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mikä voi, siis voikukka, sitähän ne lehmät syövät ja siellä satakerrassa muhii ja antaa utareet ajallan maitoa.

Luulo ei ole tiedon väärti.
Kuvaus:
Monivuotinen rikkakasvi jonka korkeus on 10-30 cm. Voikukkaa esiintyy koko maassa, runsaimpana Etelä-Suomessa etenkin nurmiviljelyssä ja puutarhoissa. Leviää ja itää nopeasti siemenistä.

Torjunta:
Voikukka kannattaa torjua etenkin nurmilta, sillä se alentaa nurmen rehuarvoa sekä laskee maittavuutta.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Luulo ei ole tiedon väärti.
Kuvaus:
Monivuotinen rikkakasvi jonka korkeus on 10-30 cm. Voikukkaa esiintyy koko maassa, runsaimpana Etelä-Suomessa etenkin nurmiviljelyssä ja puutarhoissa. Leviää ja itää nopeasti siemenistä.

Torjunta:
Voikukka kannattaa torjua etenkin nurmilta, sillä se alentaa nurmen rehuarvoa sekä laskee maittavuutta.

Millä muulla sen voi torjua kuin myrkyillä kaupunkilaistädin takapihan nurmikolta. Olen käyttänyt "sorkkarautaa" juurien kampeamiseen mullasta.

Vierailija

Ehkä on minulta väärin ja kohtuutonta tulla just sotkemaan hienoa keskusteluanne, mutta sanon vain, että olin hetki sitten ihmeissäni. Hiippailin tuolta makuukamarin puolelta pois, olin lukenut siellä iltasatua lapsenlapsille. Iltasatu oli LEHMÄ KELKKAMÄESSÄ. Aikamoista menoa siinä oli variksella ja lehmä-Mimmillä rattikelkan päällä.
Sitten avaan nettiet:n ja ensimmäisenä keskusteluissa oli LEHMÄ.
Oikein ajattelin, niin missäs minä nyt olen?

Vierailija

Hyvä vastaus, kIItos!

Kyllä lehmät maailmani täyttää maanpäälläkin, näin ne juttelevat:

Minulla on kylkilepo
en ole silti mikääm virtahepo
en ui
vähän kahlaan
silti vettä ryystän mennen tullen

jauhosangot lipon kielelläni
puhtaan sangon pyöräytän
pitkin parsia pukkaan
olkoon tyhjä tallessa
tai menköön sitten hukkaan.

Aamulla emäntä sangot kerää
puhuu, puhuu
käskee kääntää perää

joskus potkaisen
mutt'
useinmiten en.

Lypsän elämisen ilosta
emäntä minua kiittää
sadoista maitokiloista

näin päivät kuluu leppoisasti
vain märehtien
aamusta iltaan asti.

Vierailija

Muistaakseni Valio väitti joitain vuosia sitten mainoksessaan, että "meissä jokaisessa asuu pieni lehmä" :)
Mutta sitten: minua on pikkuisen vaivannut tuo aloittajan kysymys. Mitähän hän oikein tarkoitti sillä? Ettei vain olisi ollut kompa - koira haudattuna kysymykseen ---

Vierailija

Minkäikäiset täällä tällä hetkellä kirjoittavat ??

Oletteko pienessä hiprakassa niin sitten ymmärrän paremmin älyvapaat kirjoituksenne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat