Silmälasimuoti

Vierailija

Nykyisin miltei kaikilla on kuin samaan muottiin valetut silmälasit. Kehyksiä ei enää valita kasvoihin sopiviksi vaan todella sama muoto ja koko isketään päähän kuin päähän. Naurettavaa laumasieluisuuttako?

Katsokaapa vain vaikkapa televisiossa esiintyjiä tai lehtikuvia. Lisäksi kuvissa vanhuksetkin muovataan teini-ikäisen näköiseksi. Teennäistä vai minkä pelkoa?

Kommentit (12)

Vierailija

Kyllä optikko-liikkeissä on varaa valita, värin ,kehysten materiaalin ja koonkin mukaan. Lisäksi minulle oltiin valmiita tilaamaan silmälasi-kuvaston kehyksiä, jos olisin tahtonut niin.
Eikä niitä "isketä" päähän ,vaan jokainen ne kehykset itselleen valitsee.
Silmälasi-muotikin vaihtelee ajoittain. Onneksi poissa on ne poskille asti ulottuvat kehykset, jotka täyttivät puolet kasvoista,mutta eiköhän sekin muoti tule taas joskus takaisin,niin kuin vaatemuotikin, joka kiertää tietyissä sykleissä.

Vierailija

Voi ne kehykset valita täysin kasvojensa piirteisiin ja olemukseen sopimattomiksikin. Siitä oiva esimerkki on viimeisen et-lehden kansikuvatyttö ja silmälasikehyksensä, oikein sielusta asti vääntää katsoessa kuvaa, hui.

Vierailija

Lainaus:

Voi ne kehykset valita täysin kasvojensa piirteisiin ja olemukseen sopimattomiksikin. Siitä oiva esimerkki on viimeisen et-lehden kansikuvatyttö ja silmälasikehyksensä, oikein sielusta asti vääntää katsoessa kuvaa, hui.

Täytyy myöntää, että minullekin tuli mieleen tuota kansikuvaa katsoessa: ovatkohan silmälasit kantajalleen parhaat mahdolliset? Aika "krouvin" näköiset, hyppäävät katsojan silmille kuin huutomerkki. Kaunis harmaa tukka ja vaalea iho, hyvät kasvonpiirteet, mutta kovin isot ja tummat kehykset - ainakin tuosta kuvakulmasta. Olisiko lämpimämpi väri ja sirompi malli ollut sopivampi? - Mutta täytyy googlettaa, miltä ne näyttävät muissa kuvissa, jos sellaisia löydän.

Vierailija

Lainaus:

Näitä tapauksia juuri tarkoitin. Katsokaapa vain tv-esiintyjiäkin. Sama kuosi, olipa naama mikä tahansa. Ja nehän roikkuvat poskille asti ne lasit.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:

Näitä tapauksia juuri tarkoitin. Katsokaapa vain tv-esiintyjiäkin. Sama kuosi, olipa naama mikä tahansa. Ja nehän roikkuvat poskille asti ne lasit.

Tuo kansikuva on todella ärsyttävä ja tyylitön.

Vierailija

Hänhän on ne varmaankin itse valinnut ja on tyytyväinen niihin.
Minua ei ainakaan ärsytä pätkääkään, jonkun ihmisen silmälasit tms.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Ei minuakaan yksittäisen ihmisen nenällä, mutta kun laitetaan lehden kanteen noin tyylitön kuva, saa sitä arvostella.
Et.lehden kannet ovat muutenkin todella huonoja, maalaisen oloisia jos verrataan muihin samanvertaisiin julkaisuihin.

Vierailija

Niin, ET-lehden kansikuviin on monesti toivottu, ainakin aikaisemmin, ihan jotain tavallisia kuvia,(tavallisten ihmisten kuvia,eläimiä,tai maisemia.
Muistaakseni joskus kritisoitiin sitä,että kansikuvassa on aina joku julkkis, useimmiten nainen.Miehen kuviakin on lehden kansikuvaan toivottu.

Vierailija

Lainaus:

Niin, ET-lehden kansikuviin on monesti toivottu, ainakin aikaisemmin, ihan jotain tavallisia kuvia,(tavallisten ihmisten kuvia,eläimiä,tai maisemia.
Muistaakseni joskus kritisoitiin sitä,että kansikuvassa on aina joku julkkis, useimmiten nainen.Miehen kuviakin on lehden kansikuvaan toivottu.

Muistaakseni on tutkittu, että kauniin naisen kuva lehden kannessa myy parhaiten. Tuskin siis ET-lehdenkään kannattaa valita kanteen kaunistakaan maisemakuvaa tai "tavallisen näköistä" naisenpuolikasta. - Jos on onnellisen pariskunnan kuva, niin minä rupean tuntemaan kateutta. Älkää sanoko etten saisi kadehtia, se ei auta.
Terv.
"Täti Vihreä"

Vierailija

Lainaus:

Näin se on !
Ja muille terveisiä - tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Näin se on !
Ja muille terveisiä - tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Mutta joskus lehdetkin nettiäänestyksellä kyselevät, mitä mieltä lukijat ovat kansikuvasta.
Olen nyt loppuvuodesta vastannut pariin sellaiseen äänestykseen, jossa kysyttiin mikä on vuoden paras
kansikuva. - Lieneepä siis täälläkin lupa ilmaista kansikuvasta mielipiteensä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat