Tallinnan/viron matkailu

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Minkälaisia kokemuksia teillä on viron matkailusta.
Olen itse käynyt siellä todella paljon ja usean vuoden ajan. Aikoinaan ihan risteilyjen merkeissä ja hiukan tallinnassa ostoksia tehden.
Sittemmin olen pääsääntöisesti käynyt tallinnassa kampaajalla ja kosmetologin palveluissa.

Mieheni kanssa olemme olleet opastetuilla matkoilla laajemmaltikin virossa. Nämä matkat ovat olleet erityisen mukavia ja antoisia. Kesäinen puutarhamatka oli aivan ihana. Voin suositella.

Saarenmaa ja Pärnuu ovat kohteita joihin kannattaa ehdottomasti mennä. Erityisesti kesällä Pärnuu on kaunis paikka ja upea hiekkaranta. Jos on lentopelkoinen niin hiekkarannat löytyy läheltä ja voi helposti matkustaa.

Perinteisillä kylpylämatkoilla emme ole olleet ja eiköhän nekin pidä vielä kokeilla.

Viimeksi kävimme ennen joulua Tallinnassa ja kyllä se on talvellakin viehättävä kaupunki.
Löysimme paikallisen keskustorin läheltä keskustaa ja siellähän sitä aikaakin meni ihan mukavasti.
Ostoksiakin uskalsi tehdä.

Pienikin irtiotto arjesta saa olon varsin virkeäksi ja välillä tuntuu kuin olisi olut pitkäänkin reisussa vaikka olisi siellä yhden yön.
Muutama viikko ja taas lähdemme lahden toiselle puolle.
Mukavia antoisia tallinnanmatkoja kaikille.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Tallinnan laajempaan tutustumiseen kannatta ostaa Otso Kantokorven kirjoittaman matkaoppaan
Sankarimatkailija Tallinnan raitiovaunuissa. Like/22 euroa
Oppaassa on tarkat kuvaukset reiteistä ja nähtävyyksistä reittien varsilla. Lippuja raitiovaunuihin
saa R-kioskista (kerta- 1,2, 3-tunnin ja päivälippuja)
Raitivaunulinjojen tultua tutuksi niin hyppää sähköjunaan ja tutustu Viron maaseutuun.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Talinnaan on mukava piipahtaa vaikka ihan päiväseltään.
Nyt olemme kuitenkin huomioineet, että hintataso siellä alkaa olla aika korkea, mutta missäpä ei olisi.

Vierailija

Puutarhojen ja luonnon ystävänä voin suositella Etelä-Viroa. Siellä on aivan uskomattoman kauniita kukkaniittyjä ja luonnonnähtävyyksiä. Olemme monena vuonna majoittuneet Hotelli Kubijaan, joka on edullinen ja sieltä on hyvä lähteä eri suuntiin. Tiet ovat hyviä, tiekartat ovat tarkkoja ja ruokapaikkoja löytyy. Netistä löytyy hyvät mm. kartanoista ja nähtävyyksistä.

Mukavaa Viron matkailua
toivottaa
Leena

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ihastuin Tarton kaupunkiin viime keväänä. Se taisi olla huhtikuuta kun pääsin erään tuttuni tilalle matkaan kun hänelle tuli este. Matkan tarkoitus oli maatalous-ja puutarhanäyttely ja siellä myös oltiin. Ihastelin Emajokea viehättävine siltoineen, mutta haaveilin samalla tulevani sinne kesäaikaan kun puissa on jo lehdet. Kaupungissa on paljon nähtävää, myös historiallista ja varsinkin sitä.
Tulomatkalla oli hyvin aikaa Tallinnassa ja sää oli kaunis, tarkeni hyvin ulkoilmassa kahvilla istua. Tallinna on jo käynyt aika tutuksi, olen siellä pitkällä aikavälillä käynyt lukemattomia kertoja. Viime vuonna olin myös ensi kertaa Tallinnalaisessa kylpylässä muutaman päivän. Siihenkin kokemukseen olin erittäin tyytyväinen.

Vierailija

Tallinnan vanhassakaupungista löytyy ainaa jotain uutta, mikä on siellä ollut vaikka 800 vuotta, mutta vielä ei ole edellisen matkan aikana huomioitu. Mutta Virunmaan maakunnan rannikko kartanoineen (Viron kauniimat Kalvi, Palmse jne.) on mielnkiintoinen matkan suunta (Tallinnasta itään). Vastakohtana korkeat palavankiven jätevuoret (eroteltu kalkkikivi). Toiminnassa oleva Pyhtitsän ordotoksinen nunnaluostari on niinkuin palanen Venäjä (linkki: http://www.visitestonia.com/fi/puhtitsan-jumalanaidin-kuolonuneen-nukkum... )
Tukiasemana perheen kanssa matkustaille voisi olla vaikka uusi Rakveren kaupungin kylpylähotelli Aqua SPA (linkki: http://www.aqvahotels.ee/index.php?lang=finnish ). Eli tästä tulisi luonto, kultuuri ja kylpylämatka.

Argo Pikkmaa
Opas
http://web.zone.ee/kerulen

Vierailija

Olen käynyt Virossa jo Neuvostoliiton aikana ja kyllä Suomen markkakin oli silloin käypää valuuttaa ja arvossaan. Nykyään ovat hinnat jo nousseet niin ettei pieni eläke tahdo riittää mihinkään.
Muisteluna voisin kertoa kylpylässä teettämäni "hiusten leikkuun" josta oli koko seurueelle "iloa" koko loppumatkan ajaksi. ( Tukan leikkuun teki ilmeisesti venäläinen leikkaaja - ei ainakaan suomea, ruotsia eikä englantia ymmärtänyt ) Halpuudesta huolimatta se hieman harmitti.
Toisella kylpylä reissulla olimme menossa Viron kautta Latviaan ja yövyimme Pärnussa jolloin koko bussi yritettiin "varastaa". Sen verran varkaat saivat aikaan että loppumatka oli suoritettava "paikallisella" bussilla ilman bussiin jätettyjä ostoksia.
Tallinnan satamassakin on pilvin pimein "kerjäläisiä" ja heitä pois hätyytellessäni sain kerran jonkinlaisesta laitteesta kovan "sähköiskun " käsivarteeni ja se oli kipeä vielä muutaman päivänkin jälkeen.
Edellä olevista pienistä tapahtumista huolimatta aion edelleen käyttää Viron kylpylöitä ja risteilyjä hyväkseni.
Antoisia matkoja!

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tallinna on kaunis kaupunki ja sitä siistitään innolla.
Mukava kohde vaikka kävisi vain päiväseltään.
Ensi vuonna vielä helpompaa kun Viro siirtyy euro-valuuttaan.

Vierailija

Tästä ketjusta taitaa olla köyhän työssä käyvän parempi pysytellä poissa. Närästää tuo matkoilla kehuskelu. Kateellinenko? Kyllä olen. Niin halpaa matkaa ei ole vielä tullut vastaan, että siihen olisi vara.

Vierailija

Lainaus:

Tästä ketjusta taitaa olla köyhän työssä käyvän parempi pysytellä poissa. Närästää tuo matkoilla kehuskelu. Kateellinenko? Kyllä olen. Niin halpaa matkaa ei ole vielä tullut vastaan, että siihen olisi vara.

Tallinnan risteily 2€/hlö. Kallistako?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Paljonkohan maksaa junalippu Rovaniemeltä Helsinkiin ja kulkeeko ne junat edes aikataulun mukaisesti että ehtii laivaan. Etteikö muka kallista?

Vierailija

Entä ruokailut ynnä muut kulut ja sitten ne paljon kehumanne ostokset/tuliaiset jne. Olkoon vaikk 1 € se perushinta, sillä ei kukaan matkusta mihinkään. Kyllä se vaan on varakkaiden elittieläkeläisten puuhaa. Ei pienipalkkainen työssäkäyvä voi tuollaisiin osallistua. Soooriii.

Vierailija

Lainaus:

Ei kait tässä ole mistään kehuskelusta kyse vaan toinen kertoo kokemuksestaan.
En sitten tiedä mitä pitäisi sanoa, ettet loukkaannu...

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Paljonkohan maksaa junalippu Rovaniemeltä Helsinkiin ja kulkeeko ne junat edes aikataulun mukaisesti että ehtii laivaan. Etteikö muka kallista?

En voi matkustaa Helsingistä Rovaniemelle kun tulee niin kalliiksi.
Hyväosaiset tuttavani käyvät lapissa laskettelemassa ja ruskaretkillä, mutta minä menen 2 eurolla Tallinnaan omat eväät repussa, että silleen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat