Takuuajat - tavaroiden kestävyys

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Pikkuhiljaa on alkanut ottaa päähän takuuajat. Kaikkia ostamani tavarat tuntuvat hajoavan aina kun takuuaika on päättynyt. Ostin kaksi vuotta sitten tietokoneen, takuu kaksi vuotta. Heti takuuajan päätyttyä on alkanut tulla ilmoituksia, ettei tietokoneen tuuletin toimi. Digiboxit, takuu kaksi vuotta. Jo kaksi kertaa olen joutunut ostamaan uuden kun ovat hajonneet heti takuuajan umpeuduttua. Uuden television ostin viisi vuotta sitten, takuu kaksi vuotta, nyt alkanut oireilemaan, simahtaa varmaan vuoden sisällä. Kännyköiden akut, ei kai ole mitään takuuaikaa, mutta eivät nämä uudet kestä kauaa. Pitää olla lataamassa päivittäin. En tiedä, kultaako aika muistot mutta mielestäni ennen vanhaan tavarat kestivät käyttöä paljon pidempään kuin pari vuotta. Entistä televisiotakin katselin yli kymmenen vuotta. Jotenkin on kummallista, että kestäviä, laatutuotteita ei enää valmisteta. Kaikki tuntuu olevan kertakäyttökamaa. Uutta ostetaan koko ajan ja vanhat kamat viedään kaatopaikalle. Miten se Juice lauloikaan... että maailma hukkuu paskaan...

Kommentit (3)

Vierailija

Outoa minulle mutta ostan kaiken "varmasta liikkeestä".
Tietokone on toiminut herra ties kuinka pitkään, samoin kännykät, jääkaapit, Tv ymt.

Tuli mieleen miten lie takuuajan kanssa kun ostaa netin kautta, sitä väyläähän moni tuntuu käyttävän nykyään.
Meille ei osteta mitään postimyynnistä.
Mieheni ostaa jotain Motonetistä eli autoon tarvittavia juttuja.
Kannattaa maksaa vähän enemmän ja ostaa tunnettua merkkiä, ei mitään halpiksia.
Kierrätys toimii nykyään eli elektroniikankin voi viedä kierrätyspisteisiin.

Vierailija

Tuttua tarinaa, olen jostain lukenut/kuullut että jo tehtaalla moniin laitteisiin laitetaan mikrosiru johon on määritelty laitteen kestoikä. Moni laite kestää juuri tuon takuuajan vaikka olisi hintavakin ja laatutuote. Minulla meni viidentoista vuoden aikana neljä telkkaria hajalle heti takuuajan jälkeen ja korjaaminen ei kannata.
Kännykän akku on kestänyt jo kahdeksan vuotta enkä osta uutta puhelinta ennen kun vanha akku on caput.

pitulo1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Outoa minulle mutta ostan kaiken "varmasta liikkeestä".
Tietokone on toiminut herra ties kuinka pitkään, samoin kännykät, jääkaapit, Tv ymt.

Tuli mieleen miten lie takuuajan kanssa kun ostaa netin kautta, sitä väyläähän moni tuntuu käyttävän nykyään.
Meille ei osteta mitään postimyynnistä.
Mieheni ostaa jotain Motonetistä eli autoon tarvittavia juttuja.
Kannattaa maksaa vähän enemmän ja ostaa tunnettua merkkiä, ei mitään halpiksia.
Kierrätys toimii nykyään eli elektroniikankin voi viedä kierrätyspisteisiin.

No,kyllä tässä ihan laatutuotteita on ostettu ja hintaviakin on olleet. Televisioni ovat aina olleet Philips, tämä viimeisin maksoi noin 1000,00 euroa. Digiboxit merkkiä Topfield ja lappari on HP Pavilion. Kaikesta on tullut maksettua aina viimeisen päälle mutta onni ei vaan ole myötä. Kokemukseni mukaan laadusta on vaikea enää puhua nykypäivänä. Hienoa, että edes jollain tavarat kestävät. Mitähän lienevät merkiltään ja koska ostettu...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat