Kirjakokoelmasi

Vierailija

Mitkä ovat kotikirjastosi uusimmat hankinnat?

Kommentit (12)

Vierailija

En hanki kirjoja pölyttymään vaan lainaan kirjastosta. Sieltä olen saanut tähän asti kaiken haluamani ja varmaan saan jatkossakin.

suvipäivä
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Helena Petäistön "Nizza Cannes Biarritz". En tosin ole vielä ehtinyt lukea.

Joskus aiemmin luin Petäistön "Ranskalaiset korot". Se oli tosi mielenkiintoisesti kirjoitettu, aivan sillä hänen valloittavalla pikantilla tyylillään. Ja vaikka siinä oli myös politiikan asioita, niin silti se oli hieno lukuelämys!

Vierailija

Minäkin olen kantanut suuren osan kirjoistani kellariin ja siirtynyt kirjaston suurkäyttäjäksi.
Nämä kaksi historiallista romaania löysin kirpparilta.
Toinen kertoo Jeesuksen ajan Roomasta ja toinen taas Marcus Aureliuksen Roomasta.
Toinen painettu 1946 ja tuoreempi 1958, (liekö olleet aikoinaan kevään uutuuskirjoja)

Vierailija

Lainaus:

En hanki kirjoja pölyttymään vaan lainaan kirjastosta. Sieltä olen saanut tähän asti kaiken haluamani ja varmaan saan jatkossakin.

Et siis osaa lukea, et ymmärtänyt kysymystä.

Vierailija

Ostin pokkarina Alice Munron "Viha, ystävyys, rakkaus". Samaan aikaan ostin italialaisen ruokakirjan (ei varsinainen keittokirja vaan kirjassa kerrotaan tarinaa italialaisesta ruokakultuurista, mukan myös reseptejä).
Tietokirjoja ostan aika paljon, kirjastoni on laaja, sitä löytyy kolmesta eri osoitteesta.
Toki on tarve hankkiutua osasta eroon. Aiemminm vuosikymmeniä sitten olin jäsenenä kirjakerhossa. Ne opukset aion laittaa kiertoon, sain tiedon tahosta joka hakee kotoa, myyntituotto menee hyväntekeväisyyteen.

Vierailija

Kartutan kotikirjastoani tosi harvoin enään,kun ei mahdu hyllyyn vaikka osa kirjoista onkin ties missä.Ei ne siellä lasin takana pahemmin pölyty.
Viimeksi taisin ostaa Riitta Konttisen Boheemielämää ja siitäkin on jo aikaa.
Kirjakerhoissa en ole koskaan ollut.

Vierailija
mökinmuori

Minäkin olen kantanut suuren osan kirjoistani kellariin ja siirtynyt kirjaston suurkäyttäjäksi.
Nämä kaksi historiallista romaania löysin kirpparilta.
Toinen kertoo Jeesuksen ajan Roomasta ja toinen taas Marcus Aureliuksen Roomasta.
Toinen painettu 1946 ja tuoreempi 1958, (liekö olleet aikoinaan kevään uutuuskirjoja)

Kirpparit on hyvä hankintakeskus. Siellä on todellisia aarteita. Ainoa harmi on etsiminen, koska järjestystä ei paljolti ole. Mutta kun tärppää niin muutamilla kolikoilla kassi pullolleen.

Joskus on onnistunut myös kirjaston poistomyynneissä. Eurolla tuhti kuvakirja maailman ihmeistä ja eläinmaailman harvinaisuuksista.

Vierailija

Uusimmat hankintani ovat kirja-alesta: Heberlein: Pieni kirja pahuudesta,Leibniz:Filosofisia tutkimuksia, Tolkien: Bilbon viimeinen laulu, Holmen: Jeesus(uskontotiedettä), Saska Saarikoski:Sanojen alamainen. Jouluksi Aarnion: Herra Himmelsraumin päiväkirja.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Et siis osaa lukea, et ymmärtänyt kysymystä.

Uusia hankinoja ei ole.

Vierailija

Vai niin. Piti tuokin turhuus tulla kertomaan että joka ketjussa olisi aloitus ja lopetus ränkkä-ämmän

Vierailija

Nämä ei ole uusia teoksia mutta minulle uusia sain sukulaismieheltä.
Nouseva Suomi 1944-1956 (Jouni Kallioniemi)
Kotirintama 1939-1945 (Jouni Kalliomiemi)
Kotirintama II (Jouni Kallioniemi)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat